Toon posts:

PHP & SQLbase

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een [url="http://www.centurasoft.com/products/sqlbase/default.asp"]SQLBase[/url] server en PHP op Apache draaien. Nu wil ik eigenlijk een PHP-applicatie maken die van de SQLBase server gebruik kan maken. Hoe doe ik dat? Moet ik een TCP-connectie maken naar de server of moet ik een van de APIs gebruiken? Of kan ik misschien van ODBC gebruik maken?

Als ik een TCP-connectie moet maken, hoe kom ik achter het protocol? Volgens mij verschilt het namelijk net iets van standaard SQL. Als je bijvoorbeeld met telnet een connectie maakt verbreekt de server de verbinding nadat je twee letters hebt getypt.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Als ik de site van SQLbase goed begrijp (ken het verder niet) heeft het gewoon ODBC ondersteuning, dus...

[url="http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php"]http://www.php.net/manual/en/ref.odbc.php[/url]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, wat fijn.

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Op woensdag 24 juli 2002 16:58 schreef Sjord het volgende:
Wauw, wat fijn.
Uhhh.. proef ik daar enige vorm van sarcasme ? Ik hoop het niet.

SIZE does matter.

Verwijderd

Topicstarter
In addition to normal ODBC support, the Unified ODBC functions in PHP...
Wat is nou het verschil tussen Unified ODBC en normale ODBC?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 17:00 schreef Skinny het volgende:

[..]

Uhhh.. proef ik daar enige vorm van sarcasme ? Ik hoop het niet.
Nee hoor, ik was al bang dat ik de C-code van PHP aan moest passen enzo.

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Op woensdag 24 juli 2002 17:06 schreef Sjord het volgende:

[..]

Nee hoor, ik was al bang dat ik de C-code van PHP aan moest passen enzo.
Gelukkig... Ik vreesde zo'n reaktie als in "Sjonge jonge, net of ik dat niet wist".. die komen nog al vaak voor de laatste tijd ;)

SIZE does matter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit:
code:
1
$odbcid=odbc_pconnect("Multivers for Windows", "ODBC", "ODBC");

en krijg dit:
code:
1
SQL error: [MERANT][ODBC SQLBase driver][SQLBase]00401 DBA COD Cannot open database, SQL state 08001 in SQLConnect in d:\www\index.html on line 3

Hij hoort toch nog helemaal niet te vragen naar een database? Hoe moet ik mijn DSN aanpassen zodat er ook een database inzit?

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, het is gelukt. Ik heb een nieuwe DSN gemaakt, waarin de database gespecificeerd wordt. Toen werkte het de hele tijd nog niet, maar dat was omdat ik een SQLTalk verbinding had openstaan naar de database en er kan maar één connectie tegelijk open staan! Duurde wel een tijdje voordat ik dat doorhad trouwens. |:(
code:
1
$connid=odbc_connect("PIS", "USER", "");

Eitje eigenlijk.

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Op woensdag 24 juli 2002 20:26 schreef Sjord het volgende:
Jaja, het is gelukt. Ik heb een nieuwe DSN gemaakt, waarin de database gespecificeerd wordt. Toen werkte het de hele tijd nog niet, maar dat was omdat ik een SQLTalk verbinding had openstaan naar de database en er kan maar één connectie tegelijk open staan! Duurde wel een tijdje voordat ik dat doorhad trouwens. |:(
code:
1
$connid=odbc_connect("PIS", "USER", "");

Eitje eigenlijk.
Zie je wel! Niet meteen gaan klagen dat je er niet uitkomt.. gewoon ff proberen/zoeken en voila! :P ;)

SIZE does matter.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 20:49 schreef Skinny het volgende:

[..]

Zie je wel! Niet meteen gaan klagen dat je er niet uitkomt.. gewoon ff proberen/zoeken en voila! :P ;)
Het is wel frustrerend als je zeker weet dat je database goed is, zeker weet dat je PHP goed is en het werkt nog steeds niet.
Pagina: 1