Toon posts:

[mobo] AMD mobo met vaste PCI/AGP divider ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Socket A moederbord met een vaste PCI/AGP divider.. Hiermee bedoel ik dus dat de PCI/AGP op hun eigen snelheid blijven draaien (33/66 Mhz), maar de FSB wel omhoog kan.. Ik weet dat er een aantal P4 mobo's zijn die dat kunnen, maar ken er geen voor AMD..

Heeft iemand al zo'n mobo gevonden/gezien ??

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dan hebben dat soort mobo's dus juist niet een vaste divider maar eentje die ultra veel waarden kan aannemen, omdat de PCI en AGP dezelfde snelheid behouden :)

Maar ik heb er iig nog nooit van gehoord. Bij mijn weten hebben SocketA mobo's alleen dividers als 3:2:1, 4:2:1 en 5:2:1.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

nou...ik heb de Gigabyte GA7vrx en die heb ik op 145 MHz gehad terwijl mun pci/agp op 33/66 bleven lopen. en ik heb niks handmatig met dividers ingesteld.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Abit moederborden hebben dat, epox heeft dat ook.
De meeste mobo's schakelen bij 150 fsb over op een andere divider.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat een aantal moederborden nu inderdaad naast de 1/3 en 1/4 ook de 1/5 divider gebruiken, maar dat bedoel ik niet.. ik bedoel dus dat de PCI en AGP dus ALTIJD op 33/66 blijven...

dus dividers van 1/2 1/3 2/3 1/4 3/4 1/5 2/5 3/5 4/5 1/6 5/6 enz enz enz...

Raar dat P4 moederborden dat wel hebben, en AMD niet... zou er iets in het processor ontwerp zitten van de P4 zodat dat kan ofzo ?