[exchange 5.5] Backup van priv.edb

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03-2025
Hallo,

Is het mogelijk om priv.edb te backuppen naar een andere schijf/netwerkshare terwijl de exchangeserver door blijft draaien?

ik heb het geprobeerd met NTBackup op een win2kpro machine met exchange admin geinstalleerd, maar die laat mij alleen restoren naar de orginele machine. de exchange server dus.

Ik wil de priv.edb compacten met eseutil.exe, maar dat wil ik eerst offline proberen zonder de exchange-server down te brengen..

Iemand een ideetje? thnx

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
nee, werkt niet.
Als je nou gewoon even de services stopt.
priv.edb kopieren
En de services starten.
Nog geen 5 minuten werk.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Yep, Remco's right! Je kan alleen back-uppen als de exchange server uitgeschakeld staat. Die 5 minuten zijn niet helemaal waar dat hangt van je Private information store grootte af.

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Op woensdag 24 juli 2002 16:12 schreef Remc0 het volgende:
nee, werkt niet.
Als je nou gewoon even de services stopt.
priv.edb kopieren
En de services starten.
Nog geen 5 minuten werk.
Volgens mij is dit niet helemaal wat ie bedoelt... Zie onderstaande |:( :Z
[..]

Ik wil de priv.edb compacten met eseutil.exe, maar dat wil ik eerst offline proberen zonder de exchange-server down te brengen..

Iemand een ideetje? thnx
Hmmz volgens mij werkt de oplossing van RemcO dus niet

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 16:21 schreef Perseus het volgende:
5 minuten werk ???

en als je priv.edb nou eens ongeveer 30 Gb groot is :?
Dan wordt het tijd voor een snelle server >:)
Wat je ook kan doen is gebruik maken van je back-up, ik mag toch aan nemen dat je dit doet.... :?

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03-2025
De server moet gewoon door draaien, aangezien het niet even in 5 minuten kan, alleen het kopieren van de edb files duurt al een uur (20+ GB) dus dat gaat nu niet lukken.

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Neem een professioneel backup pakket zoals bv CA's ArcServe (of hoe het tegenwoordig ook mag heten) . Deze hebben extra modules die het online backuppen van Exchange/SQL/etc mogelijk maken. Ook bieden deze het voordeel dat je als mogelijkheid krijgt om bv maar 10 mailtjes uit de mailbox van user x terug te zetten i.p.v. je hele edb.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
Op woensdag 24 juli 2002 16:17 schreef artharpe het volgende:
Die 5 minuten zijn niet helemaal waar dat hangt van je Private information store grootte af.
Was maar een indicatie. Je kan toch even lokaal kopieren naar een andere subdir, en dan pas verplaatsen vanaf de exchange server.
Op woensdag 24 juli 2002 16:21 schreef Perseus het volgende:
Volgens mij is dit niet helemaal wat ie bedoelt... Zie onderstaande |:( :Z
Hij wil toch zijn database compacten ?? :? |:(

Maar wat wil je nou ?
Online backuppen ? Dan moet je zeker een backup pakket nemen met een exchange agent erbij.

Als je wil defragmenteren.
Dan is het een kwestie van services stoppen.
Defrag draaien en weer starten.

Maar ik begreep uit je verhaal dat je het eerst wil proberen.
Dus dacht ik effe copy priv.edb en dan kan je testen.
Maar schijnbaar krijg ik hierop zoveel commentaar van anderen zonder dat ze wel een oplossing aan te dragen :?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voor een off-line defrag moet je Exchange server down, dat kan niet anders.
De vraag wordt natuurlijk: "Waarom wil je PRIV.EDB comprimeren?". Wat staat er in je Application Event log over de hoeveelheid white space in je priv.edb?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Op woensdag 24 juli 2002 16:08 schreef sko het volgende:
ik heb het geprobeerd met NTBackup op een win2kpro machine met exchange admin geinstalleerd, maar die laat mij alleen restoren naar de orginele machine. de exchange server dus.
Da's niet helemaal waar. De priv (en pub) edb kun je naar andere Exchange servers terugzetten. De Directory moet naat dezelfde server.
's nachts ff doen. Ik heb deze zelfde actie twee weken geleden ook gedaan. Van 15 Gb terug naar 7Gb. Da's nog eens ruimtewinst! :)
Let op! Als je de test gedaan hebt, kun je niet zomaar die file terugzetten! Gewoon in een weekend een keer de server down halen (zul je toch moeten doen voor je defrag), ff kopieren, defraggen en weer aanzetten. Voor onze 15 Gb priv kostte dat 4 uur (waarvan 3 uur in de defrag ging zitten).

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 16:08 schreef sko het volgende:
Hallo,

Is het mogelijk om priv.edb te backuppen naar een andere schijf/netwerkshare terwijl de exchangeserver door blijft draaien?

Iemand een ideetje? thnx
Je kan niet zomaar een copy maken terwijl Exchange On-Line is.
Er bestaan wel backup programma's die het wel mogelijk maken om On-Line je EDB bestanden te backuppen zoals:

- ArcServ
- BackupExec

Succes,

Verwijderd

Even over de Priv.edb. Wat doet het want hier in het bedrijf is er een probleem met de mail server en de priv.edb is blijkbaar te groot. 8)7

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daarvoor schop je zo'n oud topic omhoog :?
Heb je uberhaupt zelf eventjes gezocht met google of op technet wat het bestand doet ?
Wilde gok (zonder het topic te lezen of met Exchange te werken) is dat je mail erin staat?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.