ISA videokaartje in windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Topicstarter
[info]
Dual Pentium 166 265mb EDO :7 , alle PCI sloten vol dus ISA gebruiken
[/info]
Ik probeer een ISA videokaartje (Cirrus Logic GD6420 niet Plug & Play) in XP aan de gang te krijgen en alles wat ik krijg is "VGAsave".
Dit betekent geen IRQ enz en dus eigenlijk geen videokaart te bekennen in bijvoorbeeld Device Manager.
Heb al geprobeerd hardware toe te voegen via die wizard in het configuratiescherm. Vroeger (windows 95/98) kon je hier ook "standard VGA" kiezen, maar nu kan ik alleen kiezen uit ATI kaarten. Ik wil "standard VGA" gebruiken aangezien er geen drivers meer voor bestaan buiten die van windows 95 (en die pakt ie niet). Weet iemand hoe ik die "standard VGA" driver erop kan krijgen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
VGA-safe = standaard vga..

Gewoon 640x480 met 16 kleuren..

• Dukey

Dukey

Topicstarter
hmm...ok. Hij loopt nu idd op 640x480 4bit. Dus het upgraden van het videogeheugen (256k naar 1mb) heeft ook geen zin als ik geen goede drivers heb?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 24 juli 2002 16:07 schreef RAID-0 het volgende:
hmm...ok. Hij loopt nu idd op 640x480 4bit. Dus het upgraden van het videogeheugen (256k naar 1mb) heeft ook geen zin als ik geen goede drivers heb?
met 256kb kan ie maximaal 16 kleuren aan, vanaf 512kb kan ie 256 kleuren of meer aan.

Maar drivers zullen er niet zijn ben ik bang. ISA videokaarten in een zeer modern XP systeem gaan niet werken. Neem overigens aan dat het de primairy vga kaart is? Voor het geval dat het voor een 2e monitor kan je hem er net zo goed meteen uitschroeven aangezien secundaire vga kaarten alleen van PCI mogen zijn! ISA wordt niet ondersteund :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dukey

Dukey

Topicstarter
Het is idd de primary. Het heeft ook een reden waarom ik deze wil gebruiken. Het is namelijk een speciale VGA kaart die ook een uitgang heeft voor een LCD scherm (zie foto). Ik heb nog niet veel informatie over de kaart en het scherm, maar ik weet wel dat de chipset van de kaart oorspronkelijk voor laptops was. Diegene waar ik het heb van gekocht (20 Euro :7 ) zei dat het van een kassa systeem komt. De kabel lijkt veel op een printerkabel, maar levert tevens de stroom voor het schermpje. Het schermpje zelf is monochroom 640x480. Het is perfect voor mijn servertje!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/Monochrome%20TFT.jpg