[gwia 6] weigert unknown recipients

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Mijn groupwise 6 weigert alle mailtjes waarvan hij de ontvanger niet kan thuisbrengen. Vgl. de knowledgebase van Novell is dit 'by design' :( Hoe verzinnen ze het?
Is er nu geen manier om te zorgen dat GWIA deze mailtjes aan onbekendeuser@domein.nl toch accepteert?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die is er wel hoor. Weet alleen ff niet meer waar de optie zit :P
Ben al ruim 15 minuten voor je aan het searchen, want ik zou zweren dat ik exact eenzelfde topic reeds eerder gestart heb ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• wizl
Op woensdag 24 juli 2002 16:41 schreef Koffie het volgende:
Ben al ruim 15 minuten voor je aan het searchen, want ik zou zweren dat ik exact eenzelfde topic reeds eerder gestart heb ;)
Al wat gevonden? :) Ik wordt er zo langzamerhand gillend gek van!

Ik zal even de situatie beschrijven, en mijn 'voorlopige' oplossing.
De mail wordt gepopped van een pop3-postbus door fetchmail op een FreeBSD bak. Deze forward deze mailtjes rechtstreeks middels SMTP naar mijn GWIA. So far so good. GWIA weigert echter de mailtjes aan users die hij niet kent. Fetchmail op zijn beurt beschouwt de transactie als mislukt, en laat het mailtje in de pop3-postbus staan, en haalt hem de volgende run gewoon weer op, waarna hetzelfde verhaal zich doodleuk weer voordoet :(

Ik heb nu GWIA zo ingesteld dat hij undeliverable mail moet forwarden naar host [255.255.255.255]. De Fetchmail run gaat nu goed, hij krijgt het mailtje netjes afgeleverd bij GWIA. Die gaat op zijn beurt forwarden naar 255.255.255.255. Dat lukt natuurlijk niet :P Ik krijg een melding 450 host down. In GWIA.CFG heb ik /maxdeferhours-0 gezet, zodat hij bij een 4xx melding de moed maar meteen opgeeft, i.p.v. nog 4 dagen proberen het mailtje alsnog via 255.255.255.255 te bezorgen |:(

Dit werkt dus min of meer, maar het is me wel een ongelooflijke knip,plak,pleisters everywhere oplossing :'(

• wizl
[heel voorzichtig schopje]
ben je op vakantie Koffie?
[/heel voorzichtig schopje]

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
ik kijk ff, het zit in de gwia instellingen. heb het laatst nog gezien
edit:

heb je het nu over in of uitgaand smtp verkeer?

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04 10:00

tricktrac

PPro smp

Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit "by design". Via google kwam ik een draadje tegen van iemand die het zelfde wilde. De optie binnen C1 over "unknown recipient E-Mail
messages" schijnt niet te werken. 't is dus wachten op een SP lijkt me :-(

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• wizl
edit:

heb je het nu over in of uitgaand smtp verkeer?
ingaand, nl. van fetchmail naar de groupwise internet agent
Pagina: 1