Op woensdag 24 juli 2002 16:41 schreef Koffie het volgende:
Ben al ruim 15 minuten voor je aan het searchen, want ik zou zweren dat ik exact eenzelfde topic reeds eerder gestart heb

Al wat gevonden?

Ik wordt er zo langzamerhand gillend gek van!
Ik zal even de situatie beschrijven, en mijn 'voorlopige' oplossing.
De mail wordt gepopped van een pop3-postbus door fetchmail op een FreeBSD bak. Deze forward deze mailtjes rechtstreeks middels SMTP naar mijn GWIA. So far so good. GWIA weigert echter de mailtjes aan users die hij niet kent. Fetchmail op zijn beurt beschouwt de transactie als mislukt, en laat het mailtje in de pop3-postbus staan, en haalt hem de volgende run gewoon weer op, waarna hetzelfde verhaal zich doodleuk weer voordoet
Ik heb nu GWIA zo ingesteld dat hij undeliverable mail moet forwarden naar host [255.255.255.255]. De Fetchmail run gaat nu goed, hij krijgt het mailtje netjes afgeleverd bij GWIA. Die gaat op zijn beurt forwarden naar 255.255.255.255. Dat lukt natuurlijk niet

Ik krijg een melding 450 host down. In GWIA.CFG heb ik /maxdeferhours-0 gezet, zodat hij bij een 4xx melding de moed maar meteen opgeeft, i.p.v. nog 4 dagen proberen het mailtje alsnog via 255.255.255.255 te bezorgen
Dit werkt dus min of meer, maar het is me wel een ongelooflijke knip,plak,pleisters everywhere oplossing