Toon posts:

Wie heeft er een T3-server ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
En wil daar een keer per week 2 uurtjes een online racing league op hosten ?
Dan denk ik vooral aan studenten die ergens op een campus wonen en razendsnel Internet hebben.
Laat wat van je horen als je je verbinding te leen wilt geven.

Bmperklever

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Niemand heeft hier een T3 hoor.

Thy will see the light...

Verwijderd

nee, wij hebben beter...

wat zijn de vergoedingen?

Verwijderd

Femme ? :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Met hoeveel 100 man ga je die league houden als ik vragen mag dat je een T3 (ok soortgelijk ;)) nodig hebt???

Verwijderd

Topicstarter
Nou het zit zo...........
We hebben op dit moment een T3 tot onze beschikking, en dat is best wel lekker. Helaas raken we die binnenkort kwijt.

En het gaat niet om honderden, maar om een stuk of 30. Het belangrijkste is dat we zo'n 60-70 kbit upstream hebben om de boel lekker te laten lopen.

Wie herkent zijn server in dit profiel ?

Vergoeding: eeuwige dankbaarheid

Verwijderd

uhm Shi beter als T3 is er niet, maar T1 lijnen zijn snel genoeg ervoor. Zelfs aardige kabelvindingen kunnen het aan.

Verwijderd

Topicstarter
En weet jij waar ik een dergelijke verbinding ter beschikking kan krijgen ?

• IceStorm
  • Laatst online: 17:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm waarom spelen jullie op een niet europese server???

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 14:40 schreef IceStorm het volgende:
Uhm waarom spelen jullie op een niet europese server???[/quote]We spelen ook op een Europese server alleen die gaat binnenkort uit de lucht. Daarom hebben we een andere nodig.

Bumperklever

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 20:48
The Dude : T3 ~= 45Mbps = OC-1
UT campus ~= 155Mbps = OC-3
Over een tijdje UT campus ~= 1Gbps -> OC-18 od OC-24 weet niet echt welke.
Maar sneller dan T3 bestaat wel hoor.

Maar zoals Shi al zei, wat zit er voor ons in.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

Ik heb al OC 48 tegen het lijf gelopen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Waar denken jullie dan aan als je zegt: "Wat zit er voor mij in ?"

Praten we dan over een financiële vergoeding of over iets anders ?

Bumperklever

Verwijderd

maakt niet uit... maar een kleine vergoeding (HD'tje ofzo) zou we op z'n plaats zijn ja

• elmuerte
zou kunnen, ik zou zeggen wees origineel, verzin eens wat leuk.
Waarom zou iemand iets doen waar hij absoluut geen voordeel aan heeft, sterker nog zelfs nadeel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja....
Voor ons is het ook maar een hobby. We kunnen geen financiële compensaties bieden of honderden guldens aan hardware ter beschikking stellen.

We kunnen wel iets ter beschikking stellen maar dat heeft dan toch meer een symbolische waarde.

We hebben helaas niet allemaal de beschikking over ettelijke Mbits en dat is jammer. Het zou leuk zijn om samen te werken, maar niet tegen elke prijs.

Ik vraag me ook wel eens af waarom ik iedere zondag de server van een mij compleet wildvreemde Amerikaan mag gebruiken. Die zal daar waarschijnlijk ook alleen maar nadeel van hebben.............

Bumperklever

Verwijderd

Een europese T3 server????
... mmmKay....

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 17:27 schreef NoWhereMan het volgende:
Een europese T3 server????
... mmmKay....[/quote]Weet ik veel of het echt een T3 is, hij is in ieder geval bloed- en bloedsnel.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

Lukt niet echt he bumberklever! dat komt omdat je het aan nederlanders vraag en die willen er altijd wat voor hebben :)

Click hier niet

Verwijderd

Man wat een kapitalisten zijn die 2. Nou laat dat maar zitten bij El_Muerte_[TDS] en Shi.

Verwijderd

host gewoon je eigen game :?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 19:38 schreef SuB het volgende:
host gewoon je eigen game :?[/quote]Dat gaat dus niet.............Ik heb 2,4 kb/s per speler nodig. En dat trek je niet met een 56k6 modempje.

Ik kan het natuurlijk ook anders stellen:
Wie heeft er Cistron ADSL Blue en is online racing fanaat ??
Oh ja.......om even duidelijk te maken over wat voor online racing we praten:

http://drive.to/enc

Verwijderd

Ik dacht dat er in europa alleen maar E1 en E3 lijnen lagen.

E1 is iets sneller dan T1 en E3 is dacht ik weer iets langzamer dan T3.

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
waar kan ik me opgeven om me te racen?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
wat voor servertje zal er nodig zijn denk je?.. ik wil mijn mooie verbindinkje wel ter beschikking stellen hoor.. (campus utwente.. snelheid zie paar posts hierboven)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 17:32 schreef reapher het volgende:
Lukt niet echt he bumberklever! dat komt omdat je het aan nederlanders vraag en die willen er altijd wat voor hebben :)[/quote]En zelf willen ze alles gratiz hebben. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Het gaat hiet dus niet om een hele server (complete systeemkast dus) die aan een netwerk moet hangen. Het volstaat al om het spel gewoon in de achtergrond te draaien, terwijl je zelf ergens anders mee bezig bent.

Verwijderd

Mja, je maakt hier een denkfout... zo'n server draaien is geen probleem, maar als je met, latenw e zeggen, 30 mensen gaat spelen, die allemaal een half MBit willen ofzo, dan valt er voor mij weinig doorheen te doen, anders laggen jullie als de pleuris..

En voor de genen die lopen te zeiken op een vergoeding: Dan host je toch lekker zelf, met je halve MBit kabel...

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het hier over 2,4 kbit per speler.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 18:37 schreef The Dude het volgende:
Man wat een kapitalisten zijn die 2. Nou laat dat maar zitten bij El_Muerte_[TDS] en Shi.[/quote]Is toch normaal dat hun er een 'vergoeding' voor vragen. Is niets mis mee. Komop man.

• elmuerte
Als ik gebruik wil maken van "Sara" (http://www.sara.nl) dan staat daar ook een vergoeding tegen over. Als ik zelf die servers zou draaien (uit eigen initiatief) dan zou ik er geen problemen mee hebben. Maar ik draai geen servers voor dat spel, en waarom zou ik dan gewoon voor iemand moeite moeten gaan doen alleen maar omdat hij/zij gebruik wil maken van mijn snelle connectie. Ik zou zeggen, ga een HBO of Universitaire studie volgen in Enschede, dan hoef je niet zo te zeuren want dan heb je je eigen snelle connectie.
Als iemand mij vraagt of ik een Q3A servers voor hem/haar wil draaien vraag ik ook wat er voor mij in zit. Want een vrienden dienst is het niet omdat ik je niet ken (persoonlijk).
Vraag andere een ISP of zij iets voor jullie willen hosten, die hebben ook meestal een snelle connectie voor practisch niks.

• reapher

reapher

Z POWER

geldwolven! je kunt ook wel eens iets doen waar je niks voor krijg, tjeess waar gaat de samenleving heen, straks vraag je aan je buurman een tientje per uur als hij jouw vraagt of ie jouw zaag mag lenen!

maar goed als je het niet wil dan niet.

Click hier niet

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:37

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 00:08 schreef Bumperklever het volgende:
En wil daar een keer per week 2 uurtjes een online racing league op hosten ?
Dan denk ik vooral aan studenten die ergens op een campus wonen en razendsnel Internet hebben.
Laat wat van je horen als je je verbinding te leen wilt geven.

Bmperklever[/quote]Ik tuurlijk :D Neuh helaas ook ik niet :(

Audentia

• elmuerte
Hoezo geldwolven, jij bent de enige hier die het over geld heeft, voor de zoveelste keer een vergoeding kan alles zijn, onderandere geld.

Eens kijken hoe geweldig onze samenleving is, ik betaal ongeveer 400,-- per maand huur, ik heb voor het eerste tremester dit jaar voor meer dan 400,-- piek aan les materiaal moeten aanschaffen, per week geef ik ongeveer 70,-- uit aan eten. College geld zit ook ergen rond de 2000,-- per jaar. Dus mijn onkosten voor september komen ongeveer neer op 900,--
Van de overheid krijg ik zo'n 440,-- als ik dan goed reken kom ik neer op een tekort van ongeveer 450,-- . Dus wat is er mis met iets bijverdienen (geld of natura)... nou niks...
en waarom mag dat dan bijvoorbeeld niet door voor mensen een dienst/service te verlenen ?
Dus ipv te zeuren over dat wij geld wolven zijn, wij proberen niks anders dan in leven te blijven.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
T3? UPC!!!!!

(zegt genoeg dat ik ......)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Schieten we hiet het orginele onderwerp niet een beetje voorbij met de ge-ouwehoer over vergoedingen ? Ik ben ook student geweest en ik weet dat het dan lastig is als er aan het eind van je geld nog een stuk maand over is. El_Muerte heeft al lang zijn punt gemaakt: Hij heeft er duidelijk geen zin in. Ok, is genoteerd.

Bumperklever

Verwijderd

WTF LUL JE NOU MAN!?!?

Hij zegt toch niet dat hij het niet WIL, hij wil er alleen wat aan overhouden, EN TERECHT... Ik zit zelf ook op de UT-Campus en ben oud huisgenoot van hem... Ik weet dat hij zelf UT servers voor zijn eiegen clan draait en daar nix voor vraagt (logisch), maar zodrz je een server voor anderen gaat draaien, is het LOGISCH dat je er wat voor vraagt. HET LEVEN IS NIET GRATIS... er is gewoon GVD nix mis mee om er wat voor te vragen.

Een vriend van mij host 3 Quake3 servers, 2 Half-life servers en een UT server en denk je dat hij dat gratis doet? ff vrijwillig je bandbreedte opofferen? dacht het niet nee...

Ik wil best hosten, maar alleen tegen een vergoeding (boeit me niet wat voor'n vergoeding) en als je dat niet wil... boeie... maar geloof me, je krijgt niemand zo gek op de UT om gratis je server te hosten..

Verwijderd

Topicstarter
Beste meneer die hierboven heeft gepost,

Wat leuk dat jij al die servers draait, veel succes ermee in de toekomst. Dat voor niks de zon opgaat, weet ik ook wel. Dat jij me niet kunt helpen, dat weet ik ook wel. En dat jij en je vriendje El Muerte naast gamen ook nog zeuren en zeiken als hobby hebben, is me ook wel duidelijk.

Ik heb al iemand gevonden die wil hosten. En nu mag jij raden waar (tip: het is een universiteit waar ik volgens jou nooit iemand zou vinden die mijn servertje zou willen hosten).

Veel plezier met je kostbare bandbreedte,

Bumperklever

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 12:44 schreef Bumperklever het volgende:
Beste meneer die hierboven heeft gepost,

Wat leuk dat jij al die servers draait,[/quote]knip

leer lezen

/knip<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>veel succes ermee in de toekomst. Dat voor niks de zon opgaat, weet ik ook wel. Dat jij me niet kunt helpen, dat weet ik ook wel.[/quote]knip

ga je weer, ik kan je wel helpen, maar jij wil niet geholpen worden

/knip<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En dat jij en je vriendje El Muerte naast gamen ook nog zeuren en zeiken als hobby hebben, is me ook wel duidelijk.[/quote]knip

zeiken en een meningsverschil zijn 2 TOTAAL andere dingen

/knip<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb al iemand gevonden die wil hosten. En nu mag jij raden waar (tip: het is een universiteit waar ik volgens jou nooit iemand zou vinden die mijn servertje zou willen hosten).[/quote]knip

bad for him, hij komt er zelf wel 8er dat niets gratis is in het leven

/knip

veel plezier jonge

• elmuerte
precies Shi

Verwijderd

over dat tds zeikerds zijn ik speel anders met een ping van rond de 20 op de tds instagib server (ut) en daar betaal ik ook niks voor dus erge zeikerds vind ik het niet!
Verder vind ik als je vraagt of iemand een t3 server voor je heeft (effe gratis) diegene vraagt wat je ervoor over hebt en je gelijk loopt te zeuren wat voor een gier hij wel niet is. Snap je iets niet helemaal over de samenleving in Nederland.
Over de vergelijking met je buurman:
Als ik naar mijn buurman ga ik wil een lanparty houden en heb niet genoeg ruimte in mijn huis kunnen we effe een paar gasten bij jouw neerzetten is het toch redelijk normaal dat je op zijn minst een bos bloemen geeft oid!

Ultimate has spoken

Verwijderd

Topicstarter
Ultimate,

Als je enigzins de moeite hebt genomen om deze thread ff helemaal door te nemen, dan kun je zien dat ik nooit aanmerkingen heb gemaakt op het vragen van vergoedingen (zoek maar op).

Als echter sommige heren het hier nodig vinden om mij aan te spreken op uitspraken die ik nooit gedaan heb (zoek dat ook maar op), dan zal ik me wel verweren.

Wat mij betreft is deze discussie gesloten. Ik heb geen zin om me te gaan verlagen tot een welles-nietes niveau.

Bumperklever

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
uhm.. dat alles in het leven geld kost mag dan wel waar zijn.. maar wij hebben toevallig het geluk een super verbinding te hebben voor super weinig geld.. (iets van 17,- in de maand ofzo).. dus al dat gezeur over geld..

ik ben best bereid iemand te helpen met zoiets.. men..er bestaan ook nog dingen als vrienden diensten ... iemand helpen ergens mee..

• elmuerte
precies, daarom help ik mijn vriend Bill Gates ook om Windows te verspreiden over de hele wereld voor niet (let op: dubbel zinnigheid) (ja, M$ helpdesk kost geld en daar verdienen zij ook aan)

ow btw, Bumperklever: ik val jou niet aan hoor, het is alleen wat sommige zeuren over dat iemand niet iets 100% gratis wil doen.

• reapher

reapher

Z POWER

go nee dat is een nuttige post, ik ben blij dat er toch nog mensen zijn die wel even de moeite doen om diensten "gratis" te velenen. Mijn dank is ook groot

Click hier niet

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die internetverbindingen op uni's etc. zijn natuurlijk nooit zo snel gemaakt zodat student daarmee kunnen bijbeunen, mochten mensen die toch commercieel willen exploiteren dan hoop ik van harte dat hun verbinding wordt afgenomen :(.

Amen

Prepare for unforeseen consequences

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:13
En toch vraag ik me af of jullie het zouden doen.

• reapher

reapher

Z POWER

ja dit wel, maar niet 24 uur game servers

Click hier niet

• elmuerte
er zijn wel mensen die commerciele diensten verlenen, en daarvan wordt dan vaak ook de verbinding weg gehaald, netzoals bij mensen die een idiote open warez site hebben runnen.
De Unreal Tournament servers die wij draaien zijn toegestaan en legaal, een van onze server bakken staat zelfs bij onze ISP (SNT)

Verwijderd

euhhhh, is het ook niet typisch nederlands dat mensen verwachten dat alles gratis is? :)

Verwijderd

he said it

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
bla

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:10
da's dan heel jammer morgoth.. Cliffie leest got ook wel hoor, zij het wat minder vaak dan de meesten....
nogal laag dat je dit hier neer zet, zonder het met Cliffie te overleggen

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

erm morgoth, voordat je zoiets post overleg het eerst met cliffie, jij zou het ook niet leuk vinden, als er straks ineens 100 mensen in je nek staan te hijgen, omdat jij toevallig een campus connectie heb, opzouten :(((((((

• Morgoth
  • Laatst online: 05-02 20:36
Kan cliffie geen nee zeggen ofzo als iemand dat aan hem vraagt en hij wil niet?
Pagina: 1