Het zal wel niet zijn wat je bedoelt, maar bijv. in de ms SBS server zit een standaard fax server. Deze kun je per modem instellen wat hij ermee moet doen. Ik doe het op m'n werk zo dat hij de inkomende faxen meteen naar een oude laserprinter stuurt die midden in het kantoor staat, de faxen als tiff (dus met meerdere pagina's in 1 bestand) opslaat als plaatje in een directory met het betreffende nummer/naam *en* ze ook nog een keer via een van de 3 verschillende administrator mailprofielen doorstuurt naar de gebruiker die het meest met dat nummer te maken heeft (kunnen er natuurlijk ook meer zijn). Werkt op zich prima, je krijgt de fax binnen als email met het nummer (en de CSID) van de verstuurder, of de fax helemaal goed is gegaan en zut als de transmissietijd. Daarbij als attachment een tiff met de fax. Ik moet zeggen dat ik niet altijd even gecharmeerd ben van hoe MS Fax server werkt, maar ik heb er nu wel vrede mee hoe het nu zo werkt.
Succes en laat even horen hoe jij het opgelost hebt!
Wat ik me nu bedenk: 23 faxmodems in een server word wat veel, hoe zou je dit op willen lossen? Misschien via een ISDN adapter die 4 of 8 nummers per stuk af kan handelen?
Interessant probleem in ieder geval!