Faxen omzetten naar email

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik wil graag 23 faxmachines vervangen door een server, die elke binnenkomende fax omzet naar email.
Leuk detail hierbij: er zijn dus 23 binnenkomende faxlijnen, en dus 23 verschillende emailadressen waarnaar die email gestuurd moet worden.

Is er een manier om deze 23 lijnen te gebruiken zonder 23 modems nodig te hebben.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lijkt me niet kunnen, je zult toch lijnen en modems nodig hebben om de faxen (op een server) te kunnen ontvangen.
Dan koop je toch zo'n modemrack met 16 modems erin ofzo.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Het zal wel niet zijn wat je bedoelt, maar bijv. in de ms SBS server zit een standaard fax server. Deze kun je per modem instellen wat hij ermee moet doen. Ik doe het op m'n werk zo dat hij de inkomende faxen meteen naar een oude laserprinter stuurt die midden in het kantoor staat, de faxen als tiff (dus met meerdere pagina's in 1 bestand) opslaat als plaatje in een directory met het betreffende nummer/naam *en* ze ook nog een keer via een van de 3 verschillende administrator mailprofielen doorstuurt naar de gebruiker die het meest met dat nummer te maken heeft (kunnen er natuurlijk ook meer zijn). Werkt op zich prima, je krijgt de fax binnen als email met het nummer (en de CSID) van de verstuurder, of de fax helemaal goed is gegaan en zut als de transmissietijd. Daarbij als attachment een tiff met de fax. Ik moet zeggen dat ik niet altijd even gecharmeerd ben van hoe MS Fax server werkt, maar ik heb er nu wel vrede mee hoe het nu zo werkt.

Succes en laat even horen hoe jij het opgelost hebt!

Wat ik me nu bedenk: 23 faxmodems in een server word wat veel, hoe zou je dit op willen lossen? Misschien via een ISDN adapter die 4 of 8 nummers per stuk af kan handelen?

Interessant probleem in ieder geval!

• Togt
Hoe we dat normaal gesproken regelen: In de telefooncentrale worden 23 binnenkomende lijnen gerouteerd naar een pool van interne modems, en CLI en DDI bepalen dan welk faxnummer door de klant gebruikt zijn. In een tabel van het faxprogramma wordt dan op basis van DDI bepaald welk email-adres gebruikt kan worden. Dit bespaard modems, en waarschijnlijk ook licenties van het faxprogramma (als dit per binnenkomende lijn geldt.)

Maar deze theorie is gebaseerd op mijn kennis van VSIFAX, een programma wat waarschijnlijk veel te duur is voor deze toepassing.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kun je dan niet beter de pool verkleinen? Of is er zo ontzettend veel faxverkeer dat je die 23 faxen nodig hebt?

• Togt
Op woensdag 24 juli 2002 16:20 schreef Kaj. het volgende:
Kun je dan niet beter de pool verkleinen? Of is er zo ontzettend veel faxverkeer dat je die 23 faxen nodig hebt?
Ik heb de faxen niet nodig, wel de faxnummers: als die maar differentieerbaar zijn istie goed.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 24 juli 2002 16:21 schreef Togt het volgende:

[..]

Ik heb de faxen niet nodig, wel de faxnummers: als die maar differentieerbaar zijn istie goed.
Ik weet niet hoe de telefoonlijnen geregeld zijn, maar in veel telefooncentrales kan je meerdere nummers op 1 lijn zetten.

Het enigste is dat je dan nog moet uitvinden hoe je welke fax naar welk mailadres laat gaan.

Verwijderd

dat kan, faxprogramma's kunnen kijken op welke callerid de call binnenkomt en daarmee routen.

Verwijderd

Probeer eens relayfax,
deze kan in iedergeval de fax naar de mail sturen, hij controleerd dan op welk modem de fax binnenkomt en stuurt de fax door naar het daaraan gekoppelde mailadres.
Pagina: 1