Toon posts:

speakers met 3.5 inch stekkertje

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een domme vraag. Maar ik heb hier 2 mooie speakers staan. Beide hebben ze een gewoon 2 aderig snoer met een plus en een min.
Nu wil ik ze direct aansluiten op mn geluidskaart. Is er een manier om zonder kwaliteitsverlies er een 3.5 inch stekkertje aan te solderen? Moeten dan de twee plussen gewoon samen?
Als dit niet gaat dan plug ik ze er in een versterker bij. Het makkelijkst is in de bestaande. Die heeft slechts uitgangen voor 2 speakers met van die snoertjes. Kunnen er zonder problemen 2 speakers op dat ene gaatje???
Ja ik weet het ik ben een a-technische }:O maar ja, never be affraid to ask he?

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aan elkaar solderen zal geen probleem zijn, maar je krijgt er toch (bijna) geen geluid uit aangezien het geluid niet versterkt wordt door een versterker/receiver.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Op woensdag 24 juli 2002 15:42 schreef Majin__Vegeta het volgende:
Moeten dan de twee plussen gewoon samen?
In principe moeten de twee minnen juist samen.. Zo'n mini-jack plug heeft gewoon een common ground, en twee plussen.

Het grootste gedeelte is de min. (onderaan de plug dus).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
woei, alweer iemand die een versterker maar een nutteloos ding vindt :P

Dit is al een aantal malen beproken (met name voor subwoofers).

Je kan alles passend maken, maar je geluidskaart kan niet genoeg vermogen leveren om de speakers aan te sturen. Daar issie ook niet voor bedoeld, hij hoeft alleen maar een line-signaal te geven.

Voor tips en suggesties over hoe het dan wel aan te sluiten, beveel ik de search van harte aan :)

Dit topic is gesloten.