Toon posts:

LiteOn 48 Speed wil niet branden

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu pas een nieuwe pc gebouwt voor het eerst en dat kon dus ook niet goed gaan. Mijn LiteOn 48 * 12 * 48 wil met de bijgeleverde Nero 5.5.8.0 niet branden vanaf harde schijf. Een firmware update haalde niks uit. Een cd'tje kopieren lukt nog net maar dat gaat net zo snel als met mijn oude 4 speed brandertje dus daar ben ik niet zo blij mee.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:20
Hoe knippert het lampje van je lite-on?
Als het goed is moet hij continu rood branden als je een cd aan het branden bent.

Heb je hem primair op een IDE kanaal aangesloten?
En heb je UDMA aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
UDMA staat aan , zit op IDE als secondary master. lampje knippert oranje en rood vond ik ook al vreemd . Heb net overigens wel op 24 speed kunnen branden

• Ghost|IA
Als het lampje oranje rood knipper is er iets niet in orde.
In mijn handleiding (40 speed) rept ie dan over:

Geen 40x CD gedetecteerd
Geen UDMA modus

Hij brandde bij mij wel op 40X op PIO trouwens, ligt je systeem verder wel plat maar dat lukte.

Gebruik je wel een goede CD?

• Ghost|IA
Dit heb ik net gevonden:

Q: My drive is still slow at writing! And led shifts between RED and ORANGE.
A: Your computer/source drive may be to slow. Try to avoid copying on the fly from other CD/DVD-ROMs to see if that is the problem. Converting MP3 to VAW on the fly while writng at high speeds requires a LOT of CPU power. Also make sure that you have a fast harddrive with some free space and that is not fragmented (Run defrag regulary).

Staat UDMA voor je harddisk wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende is dat het al fout gaat tijdens het simuleren ( want na zes keer een cd verneuken werd ik er een beetje ziek van ). Maar ik zal het eens proberen met de bijgeleverde cd. nadere informatie volgt. trouwens in de log file die nero creeert staat wel degelijk dat mijn UDMA aan staat

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 23:56
Als ie oragne is; heb je een buffer_underrun.

Dit betekend dat de data niet snel genoeg bij de schrijver is.
Ik zou inderdaad even kijken of je HDD op UDMA draait :)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik heb de 32 speed brander.. had hetzelfde probleem... DMA voor Harddisk aan en ook voor de brander.

Verwijderd

Topicstarter
lampje is nu continu rood ben momenteel op 32 speed aan het simuleren , zal wel weer fout gaan. Volgens de device manager staat de primary IDE Channel op Ultra DMA .

Ik heb trouwens een Maxtor 80 Gb 7200 RPM dus met de schijf zou ook niets mis moeten zijn

en nu is mijn lampje continu oranje en krijg ik een 3 foutmeldingen waar ik niks wijzer van wordt :

invalid write state

write error

could not perform endtrack

• Xandrios
Op woensdag 24 juli 2002 15:37 schreef The_Shape het volgende:
lampje is nu continu rood ben momenteel op 32 speed aan het simuleren , zal wel weer fout gaan. Volgens de device manager staat de primary IDE Channel op Ultra DMA .

Ik heb trouwens een Maxtor 80 Gb 7200 RPM dus met de schijf zou ook niets mis moeten zijn

en nu is mijn lampje continu oranje en krijg ik een 3 foutmeldingen waar ik niks wijzer van wordt :

invalid write state

write error

could not perform endtrack
Is dat helemaal op het einde ? Dus als ie bijna klaar is?

Verwijderd

Topicstarter
nu op 85 %

• Ghost|IA
Goh, wat vreemd.

Share je misschien iets met de brander op dezelfde IDE poort?

Verwijderd

Topicstarter
iets share hoe bedoel je ? op de ene IDE port zitten me harde schijven en op de andere zit dus mijn DVD speler als slave en mijn brander als master . Dat moet toch goed zijn ?

• Xandrios
Op woensdag 24 juli 2002 15:56 schreef The_Shape het volgende:
nu op 85 %
Lijkt me vreemd, maar is het toevallig zo dat je een ERG groot bestand probeerd te branden ?

Of is het zo, dat als het fout gaat, en je haalt de cd eruit, je de "ring" waar het branden is gestopt nog goed kunt zien ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie die ring niet meer als anders , en een erg groot bestand niet echt gewoon een avi file van 670 mb op een 700 Mb schijfje van Platinum waar ik nog nooit gezeik mee heb gehad. . Maar ff een linkje naar mijn logfile die Nero Creeert misschien kan iemand daar iets mee want ik wordt er niet echt wijzer van:

[url="http://www26.brinkster.com/robisgod/NeroLogfile/log.txt"]http://www26.brinkster.com/robisgod/NeroLogfile/log.txt[/url]

• Ghost|IA
Hij staat op Track At Once, probeer eens Disk At Once?

• Xandrios
Op woensdag 24 juli 2002 16:12 schreef The_Shape het volgende:
Ik zie die ring niet meer als anders , en een erg groot bestand niet echt gewoon een avi file van 670 mb op een 700 Mb schijfje van Platinum waar ik nog nooit gezeik mee heb gehad. . Maar ff een linkje naar mijn logfile die Nero Creeert misschien kan iemand daar iets mee want ik wordt er niet echt wijzer van:

[url="http://www26.brinkster.com/robisgod/NeroLogfile/log.txt"]http://www26.brinkster.com/robisgod/NeroLogfile/log.txt[/url]
Als je die ring echt totaal NIET meer ziet, zit de cd gewoon vol :D

Als dat dus op 85% al gebeurd, dan zou er nog...een MB of 50-100 bij geschreven moeten worden....nou, als je de ring al nietmeer ziet, gaat dat echt NIET lukken....

'k denk dat je gewoon een TE grote file probeerd te branden :P

• Ghost|IA
Een avi-file van 670 MB zou theoretisch toch gewoon op een 700MB schijfje moeten passen?

Verwijderd

Tenzij het MPEG2 is (sVCD) moet het inderdaad passen...

Probeer anders eens 700Mb Data bij elkaar te rapen en dat weg te branden. Ik zal nog ff zoeken voor een direct support nummer van LiteOn voor je, hold on...

offtopic:
Anders Benzine een idee??? >:)

edit:

Meer NUTTIGE info toegevoegd.

Verwijderd

Aangezien ik de vorige reply niet meer in kan :?, dan maar hier...

LiteOn : 040-2957500 is algemeen nummer, vragen naar Tech support. LET OP! Support bij LiteOn is engelstalig.
Eventueel mailen naar support@liteontc.com

Naar eigen ervaring reageren ze snel en goed en doen heel veel om je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Om nog ff terug te komen op dat te grote file branden dat is onzin wat dezelfde file kan ik wel branden met 24 speed. maar zodra die snelheid hoger wordt heb ik dus de genoemde problemen.

Ik denk dat ik toch maar ff Lite ON ga mailen.

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 21:30 schreef The_Shape het volgende:
Om nog ff terug te komen op dat te grote file branden dat is onzin wat dezelfde file kan ik wel branden met 24 speed. maar zodra die snelheid hoger wordt heb ik dus de genoemde problemen.
Zijn je media wel 'geschikt' voor grotere snelheden dan? En dan bedoel ik niet wat er op de CD gedrukt staat, maar het media ZELF. Check ff met zo'n info tool ofzow.

Verwijderd

Topicstarter
ff kijken of ik hem nog een keer kan openen , heb nog steeds hetzelfde gezeik. nog ff wat background info :

lampje blijft continu rood.

als ik 400 mb brand gaat het fout rond de 94 % 99%

als ik 700 Mb brand gaat het fout rond de 50% 66%

trouwens bij Lite On reageren ze gewoon niet meer nadat ik een problem report had ingestuurd. eerst vroegen ze nog ff om de nero logfile maar dat was het dan. is inmiddels 4 weken terug ofzo.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem ook met mijn writer. Op 12x schreef hij wel alles, maar niet meer op 16x. Tussen de 80-90% stopte hij met writen en gaf ie FAILED aan. Gisteren dus naar mn pc-boer geweest en die heeft em voor reperatie opgestuurd!

Ik heb btw mn Maxtor 60 gig 7200 rpm op primary master, de writer op de slave en de dvd-rom op secondary master.

ps. 16x10x40 wordt niet meer gemaakt door LiteOn dus wie weet voor wat voor verassing ik kom te staan >:)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 15:13
ik heb zoiets wel eens gehad
ik moest dma van de hdd uitzetten en dma van mijn fikker aan zette
hoe het precies kan weet iknog steeds nie maarja het werkt

dus zou zeggen probeer het eens

Verwijderd

Hoi The Shape,

Ik heb jouw Nero Logfile vergeleken met de mijne en die zijn IDENTIEK. (behalve dan dat jij een 48x en ik een 16x heb en jouw harddisk 80gig is en de mijne 60gig).

De mijne is dan al weg voor reperatie maar ik vermoed dat de IDE kabels niet goed staan ofzo.

Mijn IDE kabels stonden ook precies zo aangesloten zoals jij het hebt. Stuur anders ff een mailtje voor verdere discussie (email staat in t profiel van me)!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de liteon 48x, gelukkig niet dezelfde problemen, maar wel iets anders. Ik heb namelijk een 100tal arita premium line cdrs die niet door de brander herkend worden al brandbaar. Ik wilde dus even vragen wie dezelfde brander heeft en welk merk cd ik goed met deze brander kan gebruiken (de liteon cds die erbij zaten deden het prima).

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem in een andere pc gehangen en precies dezelfde problemen dus ik denk dat de brander rot is. Nu heb ik naar exile gemaild om te vragen wat ik precies mee moet sturen als ik hem op stuur , maar ze negeren me doodgewoon. iemand suggesties ?

Verwijderd

Ik heb ook problemen met m'n lite-on brander......48125s. Hij ziet de drive als een cd/dvdv-rom schijf!?? Windows xp pro wil hem niet als brander identificeren. Ik heb pas geleden een nieuw mobo gekocht ( ga-vaxp ) en de nieuwste via drivers geinstalleerd. Heb hem op elke ide poort gehad en het rare is dat hij wel het type bij zowel de boot als in de device manage herkent. Iemna deen idee wat dit kan zijn???

Verwijderd

ok opgelost bleek een nero versie te zijn die de brander niet herkende oid.....

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Op aanraden van GoT, m'n kapotte Philips (koop nooit een philips :r ) ingeruild voor een Liteon 48/12/48. Na een maand branden was ie al naar de klote :?

Heb die luitjes gebeld en kan em omruilen voor een nieuwe :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud en allang opgelost :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.