Toon posts:

geen CD-speler herkennen met opstartdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag: ik heb (sinds kort) een moederboard Abit BE6. Daarop zitten 4 IDE connectoren, waarvan twee met Ultra 66. Die worden aangestuurd door een High Point Controller.
Ik heb op de eerste Ultra 66 IDE connector de harde schijf (Ultra 66) en een DVD-speler. Dat gaat prima.
Op de secundaire Ultra 66 IDE connector had ik mijn Philips 3801 brander.
Als ik een opstartdiskette moest gebruiken, werd mijn Philips niet herkend, ook niet als ik andere opstartdiskettes gebruikte. Ik zou dus bij een crash niet eens vanaf een CD opnieuw kunnen installeren.
Nadat ik mijn Philips 3801 op de 'gewone' IDE-connector had aangesloten, werd deze wel herkend door de opstartdiskettes.
Onder Windows (98 SE) werkt alles prima.

Herkent iemand dit ???????

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05
ik snapput niet :(
uitleggen please?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hierom: als ik mijn CD-speler op de Ultra DMA Controllers (daar zitten er 2 van op het moederboard) aansluit, wordt deze niet herkend met een opstartdiskette. Daarom heb ik de CD-speler aangesloten op de 'gewone' IDE-controllers (daar zitten er ook 2 van op).

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat ie de tijdens de setup heel die Highpoint controller niet herkent, maar alleen de hoofd IDE poorten. Dat is niet zo erg gek anders zou je opstartdiskette weer onwijs veel drivers moeten bevatten voor het aansturen van verschillende controllers. Want deze controller kan als ik me niet vergis ok RAID0 en RAID1. Ik kan het ook mis hebben, maar dat is wat ik denk.