I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Is ook een manier, maar dat wil ik eigenlijk niet.. Het moet wel lekker snel blijvenOp woensdag 24 juli 2002 14:09 schreef Macros het volgende:
Ik denk dat het alleen kan door in de html alle kolommen van alle tabellen te zetten en dan dmv JS alleen diegene te tonen die die persoon wil zien.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
die dezelfde file (waar je je form hebt) moet je aan de boven kant een if-statement bouwen...
1
| <?if($REQUEST_METHOD == "POST"){/* hier komt DB code om waarde voortweede *//* ddbox te vullen */}?> |
hier na gaat het tekeken van de rest van de form
*edit*
ik weet niet of het een beetje duidelij is... ik moet zo weg, dus geen tijd om uitgebreid te vertellen... misschien als ik terug ben
Ik denk dat ik je begrijp, maar dan laad ik in principe 2 keer het HTML scherm. Wat de gebruiker ook zal merken (geen breedbandOp woensdag 24 juli 2002 14:13 schreef ddofborg het volgende:
je kunt een form_actie uitvoeren, waarbij de eerte waarde naar zichzelf wordt vezonden (dus met action="$PHP_SELF").
die dezelfde file (waar je je form hebt) moet je aan de boven kant een if-statement bouwen...
[..]
hier na gaat het tekeken van de rest van de form
*edit*
ik weet niet of het een beetje duidelijk is... ik moet zo weg, dus geen tijd om uitgebreid te vertellen... misschien als ik terug ben
(Ja.. ik ben veeleisend
Als de tabellen niet al te groot zijn zal optie 1 best aantrekkelijk zijn. Ziet er altijd wel cool uit. Als je er gzip compressie overheen gooit zal de pagina ook redelijk snel laden.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
..ik denk dat ik jou nu ook begrijp...Op woensdag 24 juli 2002 14:18 schreef Funcracker het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je begrijp, maar dan laad ik in principe 2 keer het HTML scherm. Wat de gebruiker ook zal merken (geen breedband) Dat maakt het al een stuk minder mooi..
(Ja.. ik ben veeleisend)
dat moet je voordat je een pagina bouwd als uit de database je informatie hebben gehaald.
en als je in dropdownbox (DDB) item 1 kiest (met onChange-event kun je kijken of er iets is veranderd in de selectie) dan moet iets in je 2de DDB laten veranderen (of opnieuw opbouwen met andere waarden ofzo...)
maar wel deel kun je niet maken? uitlezen uit DB? of een 'goede' JS maken?
Beide kan ik makenOp woensdag 24 juli 2002 14:25 schreef ddofborg het volgende:
[..]
..ik denk dat ik jou nu ook begrijp...
dat moet je voordat je een pagina bouwd als uit de database je informatie hebben gehaald.
en als je in dropdownbox (DDB) item 1 kiest (met onChange-event kun je kijken of er iets is veranderd in de selectie) dan moet iets in je 2de DDB laten veranderen (of opnieuw opbouwen met andere waarden ofzo...)
maar wel deel kun je niet maken? uitlezen uit DB? of een 'goede' JS maken?
Maar ik wil dus dat PHP pas iets uit de DB leest als in de eerste DDB iets is geselecteerd. Vervolgens wil ik zonder de HTML page te herladen deze data teruggeven aan JS, die de form dynamisch uit kan breiden.
Dat op een na laatste stapje lukt me niet. Vanuit PHP terug naar JS.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Op woensdag 24 juli 2002 14:36 schreef Janoz het volgende:
Je zult ALTIJD 1 of andere request moeten doen om de data te verkrijgen. Dit kan zoals eerder vermeld door alles al mee te sturen bij het eerste request, maar dat zorgt voor een erg grote pagina. Het kan ook door een request te doen zodra er een selectie is gemaakt uit de eerste ddbox. In dat geval zul je altijd iets moeten 'herladen'. Je zou ipv een popup ook een klein iframe kunnen gebruiken.
Programmer - an organism that turns coffee into software.