Toon posts:

SMC Barricade probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een smc barricade router (Type SMC7004abr eu), met een chello terrion modem.

Het netwerk draaid perfect met de router maar het internet wil niet.

Als ik dan in het configuratie van de router zit onder status. Is verder alles goed ingevuld alleen kabel/adsl staat op disconnect.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Heb de router ingesteld op dynamisch ip verkrijgen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Als je zeker weet dat alles goedstaat, kun je proberen de router ff te resetten (zonder stroom dus)...

Met wat geluk gaat ie zich dan aanmelden....

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Misschien [topic=309398/1/50] ?

Verwijderd

Topicstarter
Zal het proberen als dat wil. Maar hoeft er verders niks met het terryon modem te gebeuren?

Verwijderd

Lig er aan hoe je je ip# van je abo (chello) krijgt.
Heb zelfde router en was zo online.
Als je een lose netwerkkaart hebt ( kabel ) dan vul je het MAC adress van de kaart in, vergeet ook niet de DNS servers in te vullen.

zou zeggen lees goed de gebruiksaanwijzing... staat er in.

edit:

je router hoe je niet te resetten dit doe je alleen als je errors hebt.
aangezien je LAN werkt en alleen je WAN aansluiting niet zit het dus in de setup van je WAN verbinding.
Met een reset zet je alles terug op fabrieks waarden.

Verwijderd

Topicstarter
Dynamisch ip. Heb geen vast IP. krijg een ip van chello.

De router is een soort server waar ik al mijn PC in het netwerk op aangesloten heb!

Heb de handleiding goed door gelezen en precies zo gedaan als ze zijden.

Verwijderd

heb je een netwerkkaart bij je abo gekregen ... ( of te wel zit je op kabel of asdl )

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb een 3com 10Mbit erbij gekregen.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
beste gerke2002

heb je al gecontroleerd of je MAC-adres wel klopt met dat van de gekregen netwerk-kaart? Chello geeft jou een dynamisch ip en zal controleren of jij daar wel bevoegd voor bent, zodoende controleren ze het MAC-adres, jij kan deze in de setup faken door het goede in te vullen!

succes!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 24 juli 2002 14:12 schreef SoF het volgende:
je router hoe je niet te resetten dit doe je alleen als je errors hebt.
aangezien je LAN werkt en alleen je WAN aansluiting niet zit het dus in de setup van je WAN verbinding.
Met een reset zet je alles terug op fabrieks waarden.
[/edit]
Als het goed is; gaat ie na even zonder spanning te zijn geweest, gewoon opnieuw verbinding opbouwen. Das bij onze Netgear router wel zo iig.
Resetten naar fabrieksinstellingen gaat meestal anders; denk aan zo'n klein reset-knopje welke je met een pen moet indrukken...

Verwijderd

Login op de Barricade,

dan naar setup|WAN kies hier Dynamic ip adress
vervolgens advanc.settings .... vul hier je MAC adress van de netwerkkaart in ( gebruik dus niet de kaart voor je netwerk .... verwijder hem of plug hem niet in )
Vul vervolgens de DNS ip nummers in.

Belangrijk : indien je deze gegevens niet heb zoek deze dan eerst op en noteer dit.

|| het hele verhaal over resetten .....is niet van belang.||

Hoop dat het duidelijk is .

Verwijderd

( gebruik dus niet de kaart voor je netwerk .... verwijder hem of plug hem niet in )
Is dus niet echt noodzakelijk, in mijn SMC kan je het MAC adres dupliceren (wel als enige NIC dan even aan de SMC hangen) tevens is het NIC gewoon in gebruik in 1 van mijn pc's verbonden aan de SMC en ook Chello

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op woensdag 24 juli 2002 17:41 schreef SoF het volgende:
(gebruik dus niet de kaart voor je netwerk .... verwijder hem of plug hem niet in )
Dit hoeft niet hor. Je mag nooit 2 dezelfde MAC adressen gebruiken op 1 netwerk, maar nu zitten ze verdeeld over 2 netwerken! De 1 is zit aan de WAN zijde (aan het internet) en de ander zit op je LAN (aan je eigen netwerkje)!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

erhmm foutje van mijn kant |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ga het vanmiddag na het werken proberen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op woensdag 24 juli 2002 18:00 schreef Ook het volgende:

[..]

Dit hoeft niet hor. Je mag nooit 2 dezelfde MAC adressen gebruiken op 1 netwerk, maar nu zitten ze verdeeld over 2 netwerken! De 1 is zit aan de WAN zijde (aan het internet) en de ander zit op je LAN (aan je eigen netwerkje)!
das idd de theorie ja :)

maar hier werkte het niet
kreeg een 3com pci voor in mijn werkstation. werkt goed
bouw een linux server, maar die heeft geen pci over (486)
dus ik zet er een isa kaart in en fake het netwerk. werkt nog steeds prima.

kan nu ook met me laptop googlen
zet me werkstation aan, en die kan niks meer.....
tegelijk schiet me server naar ful-load. ip-masq trekt volle zalen :( blijkbaar gaat die intern dan van alles heen en weer bouncen........... |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 26 juli 2002 00:54 schreef heuveltje het volgende:

[..]

das idd de theorie ja :)
En in de praktijk werkt het ook zo met mijn router ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1