Toon posts:

Roest op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Ik heb een abit-ka7 waarop een aantal spoeltjes en busjes zijn aangetast door corrosie, het loopt ook uit naar mijn moederbord zelf. Ik heb de laatste tijd opstartproblemen, mijn systeem springt steeds op standby, heeft iemand anders hier wel eens last van gehad en kunnen mijn opstartproblemen iets te maken hebben met die roest, ik denk namelijk zelf van wel.

Alvast bedankt

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:59

Rival24

I'll Be Back

Zou goed kunnen, als de sporen op je mobo worden aangetast. Ik zou maar vlug je garantie claimen, of nog even w88 tot ie helemaal kapot gaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 juli 2002 13:28 schreef teelbal het volgende:
Hee mensen,

Ik heb een abit-ka7 waarop een aantal spoeltjes en busjes zijn aangetast door corrosie, het loopt ook uit naar mijn moederbord zelf. Ik heb de laatste tijd opstartproblemen, mijn systeem springt steeds op standby, heeft iemand anders hier wel eens last van gehad en kunnen mijn opstartproblemen iets te maken hebben met die roest, ik denk namelijk zelf van wel.

Alvast bedankt
KA7... :X

Dit is hoogstwaarschijnlijk geen roest maar lekkende/exploderende condensatoren. De KA7 is erom berucht. Een week ofzo terug heeft iemand pics gepost van z'n eigen reparatie ervan- gewoon alle condensatoren vervangen door degelijke exemplaren. Ziet er niet uit maar is stabiel en betrouwbaar als een huis. Ff searchen en je vindt het :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

[topic=521713/1/50]
ben ik weer ff behulpzaam zeg :P

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 18:02
Op woensdag 24 juli 2002 13:33 schreef dion_b het volgende:

[..]

KA7... :X

Dit is hoogstwaarschijnlijk geen roest maar lekkende/exploderende condensatoren. De KA7 is erom berucht. Een week ofzo terug heeft iemand pics gepost van z'n eigen reparatie ervan- gewoon alle condensatoren vervangen door degelijke exemplaren. Ziet er niet uit maar is stabiel en betrouwbaar als een huis. Ff searchen en je vindt het :)
Inderdaad dat klinkt als een lekkende condensator.
Garantie gevalletje?

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

Garantie standaard één jaar, en er zit garantie op lekkende condensatoren. Dus ik hoop voor je dat het lukt!

Oh ja: Je moet wel tijdelijk een ander moederbord meenemen van je hardware boer natuurlijk, je kan niet zonder PC! Want zo'n garantie gevalletje kan heel lang duren als ze hem naar een service center moeten opsturen en de ElCo's vervangen, ik heb verhalen gehoord van bijna 2 maanden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat is het, ga het niet meer repareren wacht wel tot ie helemaal de pijp uitgaat....

Garantie is voorbij dus sowieso genaaid....

Toch bedankt voor de reacties...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 17:59 schreef teelbal het volgende:
Garantie voorbij ik zijt genaaid....

Toch bedankt voor de reacties...
dan zelf maar fixen :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 25 juli 2002 17:59 schreef teelbal het volgende:
Garantie is voorbij dus sowieso genaaid....
Ik kan me zo herinneren dat Abit 3 of 5 jaar garantie gaf. :?

Siditamentis astuentis pactum.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:26
Op donderdag 25 juli 2002 18:05 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Ik kan me zo herinneren dat Abit 3 of 5 jaar garantie gaf. :?
contact met ze opnemen kan in elk geval geen kwaad inderdaad.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Abit is qua garantie wel ok hoor, ze geven je geen nieuw mobo, maar vervangen de elco's gewoon, wat natuurlijk ook voldoende is!
Gewoon ff die gasten mailen of meteen RMA onzin aanvragen!
Succes dr mee!

|Specs|

Pagina: 1