Toon posts:

[Win2k S/AS] NAT met RRAS

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In win2k Server, kun je in RRA met NAT een internet server maken.

Ik heb het geinstaleert, maar geen van de computers, wil het internet op.

heeft iemand hier een stappenplan voor?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Op de andere PC's je Win2k server als DNS-server ingesteld ?

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
alle pc met DNS, net werk loopt. aleen internet niet.....

Verwijderd

Topicstarter
misschien, heb ik ergens een stap gemist,..

heeft iemand hier ervaring mee,.
een stappen plan????

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Heel internet niet, of alleen internet Explorer ?

Heb je misschien op die andere computers met een ander type internetverbinding (56k modempje ofzo) op internet gezeten, misschien dat daar nog resten van in je browser staan ofzo

Meh!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zucht ...
Move PNS > NT

Heb je uberhaupt al eens eventjes gezocht ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

[url="http://www.microsoft.com/serviceproviders/columns/windows_2000_home_office_gateway.asp"]Hier[/url] vindt je waarschijnlijk wat je wilt. Anders zoek je op M$ naar NAT en routing. :)

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

bij de server internet delen instellen en bij de client het ip van de server opgeven als GATEWAY

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

a) kan je op je server wel het internet op.

b) zo ja, kan je via een client een IP op het internet pingen (het IP en niet de naam).

Succes

[ash] denkt namelijk dat het weleens een DNS probleem kan zijn ;)

• Lautie
  • Laatst online: 09-08 15:55
Heb je je server als domein controller staan, zo ja dan kun je NAT wel vergeten. Het zit hem dan in de dns registratie geloof ik. Er is een artikel op de microsoft site waarin dit probleem staat beschreven, helaas geven zij geen workarround. Dus je moet kiezen of een DC via AD of een NAT router.

Vader van Tobias en Ylana \o/

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 24 juli 2002 17:35 schreef Lautie het volgende:
Heb je je server als domein controller staan, zo ja dan kun je NAT wel vergeten. Het zit hem dan in de dns registratie geloof ik. Er is een artikel op de microsoft site waarin dit probleem staat beschreven, helaas geven zij geen workarround. Dus je moet kiezen of een DC via AD of een NAT router.
:?

Hij doet het hier wel.
DC & NAT

NAT via RAS is gewoon simpeler dan met winroute...
Heb je daar een stappenplan voor nodig ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Lautie
Het kan zijn dat het ondertussen verholpen is met service pack 2, aangezien ik in de KB van Microsoft die melding niet meer kan vinden. Ik spreek nl uit ervaring dat ik mijn 2000 server als NAT-router had draaien en toen hem ook als een DC heb gezet, dat daarna hij niet meer als router fungeerde en ik fout meldingen kreeg. Ik heb hier toen op gezocht en kwam op een melding uit dat een combinatie van NAT en DC niet mogelijk was. Het enige wat ik nu nog kan vinden staat [url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;NL250603"]hier[/url]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 26 juli 2002 20:42 schreef Lautie het volgende:
Het kan zijn dat het ondertussen verholpen is met service pack 2, aangezien ik in de KB van Microsoft die melding niet meer kan vinden. Ik spreek nl uit ervaring dat ik mijn 2000 server als NAT-router had draaien en toen hem ook als een DC heb gezet, dat daarna hij niet meer als router fungeerde en ik fout meldingen kreeg. Ik heb hier toen op gezocht en kwam op een melding uit dat een combinatie van NAT en DC niet mogelijk was. Het enige wat ik nu nog kan vinden staat [url="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;NL250603"]hier[/url]
Jouw doc gaat over ICS + DNS niet over RRAS met NAT + DC

en dat heeft niets met een DC te maken.
Die hoeft helemaal geen DNS of DHCP te runnen.

• Lautie
lees goed, dat document is nog het enige wat enigzins relevant is aan dit, toen ik dat probleem had was er een ander bericht over dit probleem. Maar dat was zo'n 1 tot 1,5 jaar geleden, misschien nog wel langer. Heb er verder geen aandacht meer aangeschonken. Gaf alleen maar aan dat het een mogelijkheid is van het probleem, tis maar een ervaring die ik heb meegemaakt. En daar is toch zo'n forum toch voor om ervaringen en ideeen uit te wisselen, of zie ik dat verkeerd. :)

Maarre een Domain Controller moet wel degelijk DNS draaien, want daar draait Active Directory op.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Maarre een Domain Controller moet wel degelijk DNS draaien, want daar draait Active Directory op.
ahhhh....helaas....wat jammer, u gaat niet door voor de koelkast ;)

(ooit aan een aparte DNS server gedacht :) )

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Lautie schreef op 26 juli 2002 @ 23:00:

Zolang er ergens een DNS server die DDNS updates ondersteunt staat is dat goed genoeg.
Er hoeft dus helemaal geen DNS op de DC zelf te runnen.

Voor topicstarter: http://www.microsoft.com/...erver/help/mpr_node20.htm

Verwijderd

Als je AD hebt draaien en daarvoor ook DNS moet je de DNS server instellen als een DNS-forwarder. De DNS server zelf moet je forward naar je ISP DSN-servers installen.

Ik heb het draaiend gehad met een standaard windows 2000 server, RRAS+NAT en een DNS.

Het is ooit goed uitgelegd op GoT. Maar de search werkt nog niet dus ik kan het niet meer vinden hoe.

De instellingen komen ongeveer hierop neer (werkt ook zonder de AD):
Server
- Ipadres/subnet mask
- geen gateway
- DNS = server
- RRAS+NAT (+eventueel portmapping)
- DNS (als forwarder naar je IPS DNS-server) hiervoor moet je de . (punt) deleten in je DNS server. Dan kan je het gebruiken voor DNS-forwarding

Client TCP-IP instellingen
- IPaddres/subnet mask
- Gateway = server ip-adres
- DNS = server ip-adres

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ff titel wat aangepast ( had ik al lang geleden moeten doen :D )

Verwijderd

[qoute] Door Lautie - Wednesday 24 July 2002 17:35

Heb je je server als domein controller staan, zo ja dan kun je NAT wel vergeten. Het zit hem dan in de dns registratie geloof ik. Er is een artikel op de microsoft site waarin dit probleem staat beschreven, helaas geven zij geen workarround. Dus je moet kiezen of een DC via AD of een NAT router. [/quote]

Ow ? Ik had het gewoon zonder alle service packs draaien hoor. Geen probleem. Kwestie van goed instellen... Ik zou het wel via DHCP doen, want dan kan je alle instellingen gelijk meegeven. Als je RRAS gebruikt, zou ik wel de "on demand dailing" aanzetten. Als je een vaste verbinding hebt, kan je de verbinding laten openstaan als hij verbinding heeft gemaakt.

Als je een DC hebt, MOET je DNS installeren. Het simpelste is een caching only server, met als forwarder de DNS(en) van je provider. Hier is vanalles mogelijk hoor, moet je maar kijken wat je het handigste vind.

Maar waarom gebruik je niet gewoon internet connectionsharing ? dan heb je ook geen problemen met instellen. Je hoeft alleen je clients maar op DHCP te zetten, dan wordt alles geregeld :)

Verwijderd

Predator schreef op 05 augustus 2002 @ 20:48:
[...]
Zolang er ergens een DNS server die DDNS updates ondersteunt staat is dat goed genoeg.
Er hoeft dus helemaal geen DNS op de DC zelf te runnen.

Voor topicstarter: http://www.microsoft.com/...erver/help/mpr_node20.htm
Caching only... dan hoef je niets uit te zoeken, werkt perfect

Verwijderd

Door [ash] - Monday 05 August 2002 20:26

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

ahhhh....helaas....wat jammer, u gaat niet door voor de koelkast

(ooit aan een aparte DNS server gedacht )
Jij kan de vrieskast ook wel vergeten, want je zegt zelf dat AD niet zonder DNS draait :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:15:
[...]

Caching only... dan hoef je niets uit te zoeken, werkt perfect

Wat jij voorsteld is geen caching only.
Je bent nog altijd DNS server voor de domein zone zelf.
Echter je bent dan geen DNS server meer voor de root zone.

Maar dat is dus geen caching only.
Bij caching only ben je voor geen enkele zone DNS server.

edit:
Dat is wat realman zei, ik haalde jullie ff door elkaar :D
Als je een DC hebt, MOET je DNS installeren
Ergens ja maar niet op de DC zelf.
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:17:
[...]

Jij kan de vrieskast ook wel vergeten, want je zegt zelf dat AD niet zonder DNS draait :)

Niet zonder DNS maar wel zonder DNS server op de server zelf en dat zei hij ook.

We hebben hier ook een edit knop:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Pagina: 1