[qoute] Door Lautie - Wednesday 24 July 2002 17:35
Heb je je server als domein controller staan, zo ja dan kun je NAT wel vergeten. Het zit hem dan in de dns registratie geloof ik. Er is een artikel op de microsoft site waarin dit probleem staat beschreven, helaas geven zij geen workarround. Dus je moet kiezen of een DC via AD of een NAT router. [/quote]
Ow ? Ik had het gewoon zonder alle service packs draaien hoor. Geen probleem. Kwestie van goed instellen... Ik zou het wel via DHCP doen, want dan kan je alle instellingen gelijk meegeven. Als je RRAS gebruikt, zou ik wel de "on demand dailing" aanzetten. Als je een vaste verbinding hebt, kan je de verbinding laten openstaan als hij verbinding heeft gemaakt.
Als je een DC hebt, MOET je DNS installeren. Het simpelste is een caching only server, met als forwarder de DNS(en) van je provider. Hier is vanalles mogelijk hoor, moet je maar kijken wat je het handigste vind.
Maar waarom gebruik je niet gewoon internet connectionsharing ? dan heb je ook geen problemen met instellen. Je hoeft alleen je clients maar op DHCP te zetten, dan wordt alles geregeld