Arcade Stick: Hoe het beste vast houden ?

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:53
Ik heb laatst een arcade stick gehaald voor me oude dreamcast.
Maar nu merk ik dat de moves in vechtspellen (als CvS2) veel moeilijker gaan dan met gamepad, zou iemand weten hoe je zo'n arcade stick het beste kan vast houden ? :)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
met je handen ipv met je tenen :?

Xbox360 gamerprofile

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

Bjorker

Cadillacs rule!

Plaatsen op een tafeltje ofzo. Dat is het idee achter de arcadestick. Deze is zwaar uitgevoerd, zodat je het controller idee van een echte arcadekast krijgt.
Hij is niet bedoelt on in je hand te houden (is hij ook veel te groot voor).

Nope

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb deze stick ook gekocht, voor 2d fighters vind ik het persoonlijk een drama, maar voor Soul calibur vind ik hem erg fijn.

Voor de 2d fighters gaat er (imho uiteraard) niets boven de sega saturn joypad. Ik heb wel is gehoord dat er kabels zijn om deze op een dc aan te sluiten maar heb deze zelf helaas nooit kunnen vinden.

10 second ninja DONE

• SICK
Op woensdag 24 juli 2002 13:53 schreef Sagat het volgende:

Voor de 2d fighters gaat er (imho uiteraard) niets boven de sega saturn joypad. Ik heb wel is gehoord dat er kabels zijn om deze op een dc aan te sluiten maar heb deze zelf helaas nooit kunnen vinden.
[url="http://www.futuremax.nl/dccontrollers.htm"]http://www.futuremax.nl/dccontrollers.htm[/url] hier hebben ze die kabeltjes daarvoor ..

Heeft iemand een idee waar je die saturn pads kan halen want ik zelf nooit een saturn gehad (gelukkig? :))

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Als je nooit een saturn hebt gehad kan je niet zeggen dat dat "gelukkig" is IMHO. Er waren een behoorlijk aantal spellen op die bak die qua originaliteit de kroon staken naar alles wat er toen op de markt was.

Controllers zou je nog kunnen vinden in zaakjes die aan tweedehands/swappen doen. Of misschien bij [url="http://www.nedgame.nl"]www.nedgame.nl[/url]

[url="http://www.lik-sang.com/catalog/search.php?PHPSESSID=4f8b5b21e36eaa0108d25689bc3b6eca&query=saturn"]Hier[/url] kan je nog de 3D controller krijgen... deze was imho beter dan de originelen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

dit is dus heel simpel en kan ik enkele eenvoudige stappen heel makkelijk worden uitgelegd:

-plaats de stick op een mooie vrijstaande plaats op de grond

-smeer hem in met een gladde en liefst gleverige vloeistof

-doe nu je broek uit

-nu het moeilijkste: neem een aanloop en doe net alsof je een bommetje doet net zoals in het zwembad, maar dan boven de stick

-even slikken en de tranen wegwerken... en voila! je zit nu midden in de actie, intenser gamen dan op deze manier kan niet..

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Op woensdag 24 juli 2002 22:16 schreef Thelema het volgende:
dit is dus heel simpel en kan ik enkele eenvoudige stappen heel makkelijk worden uitgelegd:

-plaats de stick op een mooie vrijstaande plaats op de grond

-smeer hem in met een gladde en liefst gleverige vloeistof

-doe nu je broek uit

-nu het moeilijkste: neem een aanloop en doe net alsof je een bommetje doet net zoals in het zwembad, maar dan boven de stick

-even slikken en de tranen wegwerken... en voila! je zit nu midden in de actie, intenser gamen dan op deze manier kan niet..
LOL het lijkt hier onderhand wel HK.
Maar idd, op een tafeltje plaatsen, en erbij blijven staan, just like arcade.

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Op woensdag 24 juli 2002 16:35 schreef $1CkB0y het volgende:

[..]

[url="http://www.futuremax.nl/dccontrollers.htm"]http://www.futuremax.nl/dccontrollers.htm[/url] hier hebben ze die kabeltjes daarvoor ..

Heeft iemand een idee waar je die saturn pads kan halen want ik zelf nooit een saturn gehad (gelukkig? :))
*drool* deze ga ik dus echt wel bestellen! Zeer bedankt voor de tip....misschien dan toch ook maar is op zoek naar sf3 B-)

Oh een voor de saturn zijn idd wel goede titels uitgekomen, ik heb er wel is spijt van gehad dat ik niet voor de psx ben gegaan. Maar omdat toendertijd 2d fighters mijn favo genre was, was de saturn de ideale machine. En vf 2 was natuurlijk 10x beter dan tekken. Voornamemlijk omdat ik de pal versie van beide speelde, en de pal versie van tekken is |:(

10 second ninja DONE

• SICK
Op woensdag 24 juli 2002 22:07 schreef RedTop het volgende:
Als je nooit een saturn hebt gehad kan je niet zeggen dat dat "gelukkig" is IMHO. Er waren een behoorlijk aantal spellen op die bak die qua originaliteit de kroon staken naar alles wat er toen op de markt was.
Daarom staat er ook "gelukkig?:)" i.p.v. "gelukkig". En heb nooit een saturn gehad maar wel mee gespeeld, was er in het begin ook meer onder de indruk van dan van de PSX.
Maar toen ik zag dat er na een korte tijd al geen spellen en er niet zo super veel 'top-titels' (als voor bijv psx) voor gemaakt waren kon ik het me voor stellen dat als je em voor fl 1049,- had gekocht dat het een flinke teleurstelling was.
Op woensdag 24 juli 2002 22:16 schreef Thelema het volgende:

bla bla bla ...
Humor?
Op woensdag 24 juli 2002 23:48 schreef Sagat het volgende:

[..]

*drool* deze ga ik dus echt wel bestellen! Zeer bedankt voor de tip....misschien dan toch ook maar is op zoek naar sf3 B-)
SF3 is wel vet. Je moet er alleen voor zorgen dat je "third strike" te pakken krijg want "double impact" is een stuk minder vind ik zelf.
Zelf kon ik em nergens vinden dus heb ik maar een iso ervan gedownload.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[..]

SF3 is wel vet. Je moet er alleen voor zorgen dat je "third strike" te pakken krijg want "double impact" is een stuk minder vind ik zelf.
Zelf kon ik em nergens vinden dus heb ik maar een iso ervan gedownload.
Ik zie wel, heb zelf nog geen iso's voor de dc gedl-ed, maar aangezien de games steeds moeilijker verkrijgbaar worden moet dit misschien maar. Mijn dreamconnection is iig aan de postbode meegegeven. Ik zal mijn ervaringen hier nog wel posten.

10 second ninja DONE

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Op donderdag 25 juli 2002 18:37 schreef $1CkB0y het volgende:
Humor?
nee, gewoon hardstikke flauw... ben tenslotten een hufter!...

maargoed, zo moeilijk lijkt het me ook niet om zo;n ding vast te houden.. doe het gewoon op de manier die jij het prettigst vind

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb mijn dreamconnection ontvangen. Dit is een app. waarmee je oa een saturn joypad op de dc kan gebruiken.

Helaas is mijn sfa3 uitgeleend dus daar kan ik nog niets over vertellen (met dit spel vond ik de dc pads het irritantst |:( ), dus heb ik het apparaatje getest met marvel vs capcom 2. Ik moet zeggen dat het uitermate goed bevallen is :P Mijn fireballs en dragonpunches gingen allemaal weer prima.

Het enige nadeel is dat er slechts een saturn pad op aan te sluiten is.

10 second ninja DONE

Pagina: 1