Misschien simpel, maar niet voor mij...

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo,
Ik heb een aantal compu's in een netwerk hangen (3xWin) met 1 linux server. Alles goed en wel. Maar nu heb ik nog een linux bak maar die moet via die andere linux bak met het netwerk praten. Is dit mogelijk? En zoja hoe??

BVD :)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hoe ?
NFS (voorkeur)
SAMBA
FTP
etc. etc. etc.

wat is precies de bedoeling dat ze doen.
bestanden uitwisselen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Blubber
  • Niet online
Oke ik zal de situatie ff duidelijk uitleggen. De 3 winbakken hangen via met een HUB aan de ene linux (samba) bak. Die andere linux (samba) bak zit met een tweede netwerkkaart aan die eerste bak. Hoe laat ik die met de rest comuniceren?

BVD :):)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik neem aan dat je de shares op beide samba bakken wilt kunnen benaderen op je MSDOS systemen. ?
en je wilt op de linux bak die achter die ander hangt het op het netwerk kunnen komen.

dat zou ik als volgt doen:
- Mount de shares die je wilt delen op de 2e bak (die niet rechtstreeks aan de hub hangt) via NFS op de 1e linux bak.
- Share gemounte NFS directories op de eerste samba bak. ze zullen er nu bij de eerste bak bijstaan in netwerk omgeving, maar de data komt natuurlijk van de 2e bak.
- Installeer IP-Masquerading (ipchains) om de 2e bak op het netwerk te krijgen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Blubber
  • Niet online
TNX!! :):)

Er is alleen nog een probleem...

In die ene bak zitten 2 NIC's allebei geinstalled, maar als ik wil pingen wordt alleen eth0 (naar HUB) gebruikt en niet eth1. Hoe los ik dit op??

BVD :):):)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

door eth1 een ander segment te geven en een directe kabel naar die 2e linux-bak te plaatsen. dus bijv. 192.168.1.x op eth0 en 192.168.2.x op die eth1 en dan krijgt je 2e linux-bak gewoon een 192.168.2.x adres en zou het moeten werken

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1