Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] traanplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 07:11

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Ik zit eraan te denken mijn case te modden (n00b alert!) en daarbij dacht ik aan traanplaat. Je weet wel die dikke aluminium platen met ribbeltjes erop die je wel eens in trappenhuizen en fabrieken ziet. Zijn er mensen met ervaring in het bewerken en gebruik ervan?

-kan dat met een dremel of is de plaat te dik?
-hoe zit dat met koeling? houdt dat niet een hele hoop tegen?
-prijzen??
-is dat een beetje te buigen?

BTW in de search kan ik nix vinden

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 13:10 schreef AaBbYyZz het volgende:
Ik zit eraan te denken mijn case te modden (n00b alert!) en daarbij dacht ik aan traanplaat. Je weet wel die dikke aluminium platen met ribbeltjes erop die je wel eens in trappenhuizen en fabrieken ziet. Zijn er mensen met ervaring in het bewerken en gebruik ervan?
Jah ik heb het hier ook gebruikt

Je kan het in verschillende diktes krijgen, ik wou het alleen voor het effect en de mijne is dan ook 2mm dik, maar je hebt nog dunnere maar ook dikkere

Alu geleidt warmte prima (tenzij je er lijm tussen stopt die isoleert)
-prijzen??
Loop eens naar de Gamma of Praxis ofzo daar kunnen ze je goed helpen, of gewoon een ijzerhandel ofzo
Hangt er vanaf hoe dik je het hebt he?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb mn case beplakt met folie dat er uitziet als traanplaat. Ook kewl en goedkoop ;)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

is misschien best offtopic, maar ik wil dus traanplaat als auto-mat,
welke dikte kan ik dan het best nemen; is 2mm genoeg of heb ik dan binnen de kortste keren een golfplaat in me kar liggen?

¯\_(ツ)_/¯

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 14:15
Je dremel met een goed slijpschijfje gaat door 1-2mm staal/alu heen als een warm mes door boter.
Dus dat zou het beste zijn.

Om het te buigen kan je het beste een mal maken en dan met een houten/kunststof hamer in de vorm slaan. Ik ga dit zelf ook doen, en ik heb hier jammergenoeg niet de buigbanken van me werk :)

Of langs een deur leggen, voor hoeken dan. Maar dan is het het beste nog steeds langs een mal leggen en dan met de hamer mooi afmaken.

Als je slijpt is het wel het mooiste om een chroom afwerk randje eromheen te doen, ben er zelf ook nog naar opzoek, kan het hier in de buurt niet vinden, maar op i-net is alles te vinden. Je kan die dingen met een goede fohn al in alle hoeken en bochten draaien.

Be carefull, lees ook het topic: Dremels zijn gevaarlijk. splinters van je alu/staal nog veel erger.

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 13:57 schreef Jfwiet het volgende:

Be carefull, lees ook het topic: Dremels zijn gevaarlijk. splinters van je alu/staal nog veel erger.
idd al gelezen, mijn vader is opticien en daarom heb ik de beschikking over honderden veiligheidsbrillen. Die dingen zijn trouwens echt niet kapot te krijgen want we zijn er een keer bovenop gaan springen en er zat nog geen krasje in. (oorveer vloog er wel uit maar die kan je weer vastklikken!! :))

Connaisseur des femmes

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Grote stukken kan je het best gewoon zagen, dremmels zijn ideaal voor kurves en kleine stukjes zoals logo's ed.

Grote stukken hou je niet recht, en vreet ook nog eens schijven. Gebruik dan een decoupeer met een (zeer fijne) metaalzaag.
Ik plak meestal eerst crepe-tape op de plaat zodat ik hem niet bekras met de decoupeerzaag,
Daarnaast klem ik een plank op de plaat zodat ik hiermee de decoupeer netjes recht kan geleiden.

Verwijderd

Tis nogal prijzig, maar ik heb me bed beplakt (onderrand waterbed) en het ziet er super uit!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 14:15
Even ter prijs vergelijking.

Hoe duur kost het per vierkante meter?

Edit:

Kan ik er wat aan doen dat ik uit brabant kom :) achja ik heb nooit nederlands willen studeren. >:)

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Op woensdag 24 juli 2002 17:57 schreef Jfwiet het volgende:

Hoe duur kost is het per vierkante meter?
:{

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Volgens mij kost t wel iets van ¤30 per vierkante meter..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

Epsilon

Op woensdag 24 juli 2002 18:01 schreef DanceTrend het volgende:
Volgens mij kost t wel iets van ¤30 per vierkante meter..
dat valt nog best mee als je bedenkt dat een zijkant van een bigtower ongeveer 0,25 vierkante meter is.

Verwijderd

wil je de buitenkant alleen simpel de look geven? dan zou ik gaan voor folie in die look, lekker simpel en redelijk goedkoop, autostyle dealer heb het wel voor je.

Traanplaat voor de auto zou ik gewoon voor die standaard te halen matten gaan.

Ik zat eerst ook te kutten om traanplaat zelf te zagen en lukte me niet zoals ik het wilde, wel fijn zaagje, geleiders, maar ging scheef. Voor 40 euro 2 van die platen, iets buigen en klaar

In de metaalindustrie is traanplaat zo'n 1 bij 2 meter en kost dan rond de 100 euro.

Succes iig

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

op me pa zijn werk hebben ze nog een paar m2 staan, als ik de kans krijg, en de zin en het geld, ga ik een andere case bouwen, maar die ik nu heb is eigenlijk te mooi om daar zoveel tijd aan te besteden

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Je kan ook naar een oudijzerhandel gaan daar betaal je de inkoopprijs van aluminium dat is ongeveer 2 Euro de kilo teminsten dat betaalde ik gisteren ervoor.
Dat is wel een stukje minder dan wat GAMMA of een andere bouwmarkt vraagt.
Die aluminium plaat kosten bij GAMMA 20 Euro nu maar 4 Euro
;)

En het aluminium die je over heb kan je gewoon terug brengen HA HA bij GAMMA niet.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Verwijderd

-kan dat met een dremel of is de plaat te dik? TE STUG EN TE DIK
-hoe zit dat met koeling? houdt dat niet een hele hoop tegen? LIGT ERAAN WAAR JE HET PLAATST
-prijzen?? DUUR MAAR LIGT AAN DE DIKTE EN HET TYPE PLAAT
-is dat een beetje te buigen? JA GAAT WEL MAAR HET IS WEL STUG!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 17:57 schreef Jfwiet het volgende:

Hoe duur kost het per vierkante meter?

Edit:

Kan ik er wat aan doen dat ik uit brabant kom :) achja ik heb nooit nederlands willen studeren. >:)
De Plaat die in mijn auto ligt koste voooor de euro nog 150hfl per vierkante meter!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 13:43 schreef Razorfist het volgende:
Ik heb mn case beplakt met folie dat er uitziet als traanplaat. Ook kewl en goedkoop ;)
Heb ik ook head alleen wel klote als je ronde hoeken in je front hebt :(

Verwijderd

-prijzen??

ik heb net 2 weken bij een metaalconstructiebedrijf gewerkt, traanplaat buigen en knippen ze daar met hydraulische apparaten. waar ik dan werkte hebben ze een watergekoelde zandsnijmachine, die kan je voorprogrammeren en die haalt alle figuurtjes eruit die je maar wilt :). ideaal voor een leuk logo uit je kast.

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Kosta? Lijkt me best geinig, als het een beetje betaalbaar is. Aan de andere kant is het ook wel leuk om zelf te doen natuurlijk! Maar ik wilde er ook het een en ander aan raamwerk uithalen dus dan ben je toch wel lang bezig als je het zelf wil doen.

Zou je een prijsopgave kunnen geven wat het ongeveer gaat kosten als ik mijn hele kast wil inpakken ermee? (gewone midi tower)

Connaisseur des femmes

Verwijderd

Als je naar het bedrijf komt waar ik werk matsen ze je vaak :P. Die snijmachine :9~, roelt zwaar vanwege z'n scherpe en nauwkeurige snijprecisie _/-\o_

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Hmm dat wil ik ook wel :) Nog meer redenen om eens jouw kant op te komen :)

Verwijderd

DanceTrend schreef op 02 augustus 2002 @ 18:47:
Hmm dat wil ik ook wel :) Nog meer redenen om eens jouw kant op te komen :)
Je komt maar lieverd :>:>:>

Verwijderd

Zou het niet makklijker zijn om de zijkanten en bovenkant van je kast te vervangen door traanplaat IPV er een plaat op te plakken.
Volgens mij kun je die haaktje en zo er ook wel op lassen.
Dan word je kast iif een stuk minder zwaar.

Voor de rest lijkt het mij ook zwaar vat om je kast met traan plaat te behangen. Moet je alleen wel 5 traans plaat hebben. Maar ja ik heb nog niet de tijd en zin gehad om te beginnen.

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 07:23
Ik heb bij mijn werk (Gamma) nog een stuk of 3 a 4 platen van 3 x 4 meter, 3 mm traanplaat staan. Ik zal es vragen wat er mee wordt gedaan. Deze lagen eerst op de vloer, maar staan nu niets te doen in het magazijn.

Verwijderd

traan plaat is te bewerken heb me hele keukenvloer hier mee vol gelegd alleen moet wel aardig wat slijp schijfjes hebben om alles te snijden en met je dremel lukt het niet echt denk ik

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 20:37:
traan plaat is te bewerken heb me hele keukenvloer hier mee vol gelegd alleen moet wel aardig wat slijp schijfjes hebben om alles te snijden en met je dremel lukt het niet echt denk ik
maar hier komt natuurlijk gewoon de haakse slijptol om de hoek kijken en niet de dremel, hoewel het mij toch ook erg veel werk lijkt om het te maken.

offtopic:
Is je hele keuken uitgevoerd in metaal? Heb je daar pics van, want volgens mij ziet dat er wel :9~ uit

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zou dan de hoeken afwerken met alu hoekstrip, en dat je je window er gewoon van bovenaf inschuift, en dan afdekstrip erop en klaar

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op 24 juli 2002 @ 13:44:
is misschien best offtopic, maar ik wil dus traanplaat als auto-mat,
welke dikte kan ik dan het best nemen; is 2mm genoeg of heb ik dan binnen de kortste keren een golfplaat in me kar liggen?
koop ze dan gewoon bij auto-style

Verwijderd

Ej,ik heb bij DOELAND traanplaat folie gekocht,ook wel kleeffolie genoemd.

Bij doeland 150 bij 45 cm,voor 10.25

Ik had de laatste rol,vond die man achter een etalage van verf :D

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ehh, moet je daarvoor een ouwe }:O uit de sloot trekken? :X

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011