Toon posts:

aansluiting isdn, 2 of 4 draadjes ?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een doe het zelf isdn pakket dien je de nt1 aan te sluiten met een telefoon stekker op het ptt hoofdstopcontact (aansluitpunt). Ik heb (had) in mijn woning geen hoofd stopcontact, alleenmaar een doos waarin de ptt kabel via een strip met contacten overging in de eigen huiskabel. Nu heb ik een stopcontact geplaatst maar weet ik niet welke kleur op welke positie moet.

Kan iemand thuis even een hoofdstopcontact openschroeven en mij vertellen op welke posities de ptt draden zijn aangesloten?

Alvast heel erg bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm titel past niet meer bij artikel. De originele vraag was of ik m'n isdn nt1 op slecht de a en b draad kan aansluiten of dat een isdn aansluiting alle 4 de ptt draden nodig heeft, en zo ja op welke posities dus.

Verwijderd

ten eerste is het met 4 draadjes .
voor de rest zal ik ff kijken

Verwijderd

wit links onder
oranje rechts onder
rood links boven
blauw rechts boven.

veel plezier met het aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
Wauwie wat een snelheid. Alleen van welke kant bekijk jij je contactdoos? van de achterkant (aansluitkant) of de voorkant (daar waar de stekker dus ingaat)

Verwijderd

gewoon van de voorkant .
dus waar je de stekker insteekt.

Verwijderd

Ik heb de kabel die het huis binnenkomt direct aangesloten op de NT1 in het oranje
"kroonsteentje". Rood links, blauw rechts.

Greetz,

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
wee wel voorzichtig er staat namelijk 110volt op die lijn
:)

Verwijderd

Bij mij zijn alleen de rode en blauwe draad aangesloten,en alles functioneerd prima? Kan iemand mij vertellen waaron alle 4 draden aangesloten moeten worden dan?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Ja, dat vraag ik mij ook af. Is het voor ADSL nodig om alle 4 de draadjes aan te sluiten?

omniscale.nl

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

die andere twee draadjes stammen nog uit de tijd dat maar 2 inwoners van Nederland een telefoonaansluiting hadden .. ~L~

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Waarom stoppen ze die draadjes dan nog in de kabels?!

omniscale.nl

Verwijderd

traditie he !

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wee wel voorzichtig er staat namelijk 110volt op die lijn[/quote]Mwjah dat weet ik uit ervaring :P

Verwijderd

Topicstarter
Zoooo, en aangesloten (ja gisteren al), Gewoon alle vier de draadjes maar aangesloten.

En het was zo maf, gisteren kon ik bellen naar de ptt vor het omzeten. Me maar voorbereid op een avond geen telefoon (leek me wel lekker rustig). Gebeld dus, oke meneer u kunt uw analoge toestel uit de aansluiting halen en uw isdn aansluiten, binnen twee uur is uw aansluiting omgezet. En wat denk je, ik haal dat analoge toestel uit de muur, stop er de aansluiting voor de nt1 in en alles werkt meteen !! Kan toch niet, de ptt en iets snel en goed doen. Ik denk dat ik even moet bijkomen.
Pagina: 1