Toon posts:

JAMMA vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een arcade kast in mijn kamer, nu zit ik te twijfelen tussen een NeoGeo MVS of een JAMMA kast.
Ik zag op [url="http://www.klov.com/"]http://www.klov.com/[/url] dat bijvoorbeeld Tekken 1 en 2 ook op JAMMA draaien, dit vind ik een beetje vreemd want dan zou je dezelfde kast waar 15 jaar geleden PANG(super) op draaide nu een spel van grote grafische kwaliteit op draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee???

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

euhh ik zie zelfs Tekken 3,4 Tekken Tag Tournament erbij staan. :D

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die zijn niet JAMMA, ik vraag me af wat ik nu met een JAMMA kast kan spelen, bij een NeoGeo is dat tenminste duidelijk, hoewel NeoGeo ook weer JAMMA is volgens die site.

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 13:06 schreef Rubberduck het volgende:
Ik wil graag een arcade kast in mijn kamer, nu zit ik te twijfelen tussen een NeoGeo MVS of een JAMMA kast.
Ik zag op [url="http://www.klov.com/"]http://www.klov.com/[/url] dat bijvoorbeeld Tekken 1 en 2 ook op JAMMA draaien, dit vind ik een beetje vreemd want dan zou je dezelfde kast waar 15 jaar geleden PANG(super) op draaide nu een spel van grote grafische kwaliteit op draaien.
Geld teveel ofzo?
Wat kost zo een ding wel niet man.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59
Lijkt me sterk dat een kast van 15 jaar oud Tekken 1 & 2 kan draaien eerlijk gezegd.. :D

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
JAMMA was net als de NeoGeo niet zozeer een bepaalde specificatie, maar een bepaalde techniek waardoor je verschillende PCB's kon gebruiken in dezelfde kast (door middel van een gestandaardiseerd slot).

Als developers dus extra chippies op die PCB plaatsten kon een JAMMA kast dus ook mooiere/betere spellen spelen.

Ik persoonlijk zou voor de NEoGeo gaan omdat ik die SNK spellen heel tof vind. Het komt dus eigenlijk weer neer op waar het altijd op neer komt: Kijk naar de spellen, niet naar het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ban zelf ook nogal NeoGeo verslaafd (heb op m'n PC NeoRageX met bijna alle spellen).
Maar als ik het goed begrijp en ik een JAMMA kast koop dan kan ik alle JAMMA spellen spelen, dus ook Tekken?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 26 juli 2002 09:29 schreef Rubberduck het volgende:
Ik ban zelf ook nogal NeoGeo verslaafd (heb op m'n PC NeoRageX met bijna alle spellen).
Maar als ik het goed begrijp en ik een JAMMA kast koop dan kan ik alle JAMMA spellen spelen, dus ook Tekken?
ja in principe wel
maarrrrrrrrr!!!!!!

dan moet je nog wel een jamma bordje van Tekken te pakken zien te krijgen.

en das veel zoekwerk en biedwerk, aangezien die dingen alleen door fanaten worden gekocht, de vraag groot is en het aanbod klein.

Ik ben een paar keer afgehaakt met bieden, omdat de prijs gewoon te hoog is voor mij.
ik ben namelijk op zoek naar een paar PCB's

- Alien VS Predator
- Final Fight
- Simpsons
- TMNT

nadeel is dat ik voor de onderste 2 een aparte layout nodig hebt ivm de 4player optie :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
Aparte layout???
Dus als ik het goed begrijp is zo'n JAMMA bord alleen de koppeling van de PCB met bv. de monitor, joysticks enz, en zitten alle (grafische)chips op de PCB zelf.

Verwijderd

hoe duur zijn die dingen
wij hebben nog een hele zonder over !!
Er staat al een pooltafel enz.
en om het compleet te maken
is zo kastje wel erg gaaf

Verwijderd

JAMMA is een specificatie voor beeld, geluid en controllers.
een JAMMA compatible arcade kast heeft een monitor + controllers + bedrading die aan deze standaard voldoen.

op zo'n kast kun je een JAMMA compatible spel aansluiten. heel simpel -> 1 connector aansluiten en je kunt spelen.
alle elektronica zit op het spel dat als het ware een grote printplaat is. op een oude jamma kast kun je dus zonder problemen een hyper modern spel aansluiten.

een NEOGEO bord is jamma compatible en kun je dus zo in een jamma kast hangen en dan werkt ie meteen. bijna alle spellen mits ze niet heel erg oud zijn, zijn ook jamma of kunnen eenvoudig aangepast worden dat ze ook op een jamma kast werken.

Ik heb wel een probleem gehad met mijn kast. deze was nl. mono en een NEOGEO bord is standaard stereo. ik heb dus mijn kast aan moeten passen zodat ik van mono naar stereo en terug kan schakelen. veel spellen zijn nl gewoon mono.

het voordeel van een NEOGEO kast kopen is dat er ook gelijk 4 knoppen bij elke joystick zitten. de JAMMA standaard specificeert maar 3 knoppen per joystick, en als je een standaard kast koopt moet je die 4e knop er dus zelf bij knutselen als je er een NEOGEO bord inzet.
Pagina: 1