Onlangs een nieuw systeem laten assembleren. Zie sig. Echter, toen ik gister 2 programmatjes op mijn hardware los liet (te weten: Hmonitor & Sisoft Sandra), kwam uit beide programmatjes naar voren dat ik een stripje DDR van 266 mhz heb, terwijl ik 333 mhz zou moeten hebben.
FF het een en ander uitgezocht:
In het boekje staat:
SDRAM Frequency
Use this item to configure the clock frequency of the installed SDRAM. Settings options: SPD, 200 MHz, 266 MHz, 333 MHz.
Echter als ik bij deze optie ga kijken, zijn de enige "settings options" die ik heb: SPD, HCLK, HCLK+33. Dit blijft hetzelfde als ik de bovenste optie ("Configure SDRAM Timing by") van SPD naar User zet.
Overigens: als ik boot, staat er in mijn bootscherm het volgende:
DRAM Clock=333 Mhz, SDRAM CAS Latency=2,5.
De clock staat dus wel op 333 MHz lijkt mij, alleen die programmatjes geven allebei 266 MHz aan bij mijn geheugen.
Volgens Exile kunnen beide programmatjes dan niet overweg met 333 mhz geheugen, maar zit er wel degelijk een 333 mhz geheugen strip in.
Wat denken jullie? Op de strip zelf valt niets te vinden...
FF het een en ander uitgezocht:
In het boekje staat:
SDRAM Frequency
Use this item to configure the clock frequency of the installed SDRAM. Settings options: SPD, 200 MHz, 266 MHz, 333 MHz.
Echter als ik bij deze optie ga kijken, zijn de enige "settings options" die ik heb: SPD, HCLK, HCLK+33. Dit blijft hetzelfde als ik de bovenste optie ("Configure SDRAM Timing by") van SPD naar User zet.
Overigens: als ik boot, staat er in mijn bootscherm het volgende:
DRAM Clock=333 Mhz, SDRAM CAS Latency=2,5.
De clock staat dus wel op 333 MHz lijkt mij, alleen die programmatjes geven allebei 266 MHz aan bij mijn geheugen.
Volgens Exile kunnen beide programmatjes dan niet overweg met 333 mhz geheugen, maar zit er wel degelijk een 333 mhz geheugen strip in.
Wat denken jullie? Op de strip zelf valt niets te vinden...