Toon posts:

Wrm wil mijn mainb opeens niet meer overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is even een newbie overclocker vraag hoor:

Ik draai al jaren met een p3-600 mhz. Omdat ik er ooit een nieuwe P3 in heb gedaan moest ik mijn mainboard ff op 133 mhz bus zetten(eigelijk kan hij maar tot 100 staat in het boekje P2B) Werkte jaren lang goed, en stabiel maar opeens start hij niet meer op 133 hmz. Wel op 100 mhz.

Ik wist dat je hardware wat minder lang mee zou gaan, maar hoe kan een processor of mainboard opeens degraderen(koeling werkt goed)

Kan ik straks verwachten dat ie er helemaal mee kapt?

Verwijderd

Ja

de hardware verslijt erg hard van overclocken, ik had hier een Celeron-A 333 die ook prima met 133 fsb draaide op 500 mhz alleen hij wou ineens niet meer opstarten, hij bleef steeds vaker hangen en nou doet ie het zelfs niet meer goed op 333. Ik denk dat hetzelfde is met jouw zooi, het verslijt nou eenmaal erg hard van overclocken...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je voeding aan het overlijden is, vooral goedkope voeding gaan na een paar jaar rare dingen doen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Of je koelprut begint rare dingen te doen (hard worden ofso) waardoor het contact tussen proc en koeler niet meer zo goed is, met als gevolge hogere temps? :)

(Hard met kast schuiven ed kan btw zelfde effect hebben)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]