Toon posts:

Autocad naar Intranet ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag kreeg ik voorgelegd door de tekenkamer waar ik werk. Ik ben een beetje opzoek gegaan naar software en kwam uit bij het paket DataSlinger van Savage Software. Een heel erg ingewikkeld programma, mijn vraag is weten jullie geen betere oplossing! Dit is de vraag die ik kreeg voorgelegd

Een applicatie of tool om autocad tekeningen met Psfill's, polylines, layers, Xref's, paperSpace info te converteren
naar een inter/intranet formaat/bestand, zonder dat de boven genoemde punten verloren gaan.
De gebruiker zou de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om met deze tekening interactive op inter/Intranet
te kunnen werken.

Wenselijk is tevens dat deze applicatie of tool ook EPS (encapsulated PostScript) kan verwerken en of
tekeningen afkomstig van andere applicaties, zoals bijv. Visio.

Heren alvast vriendelijk bedankts!

Verwijderd

Topicstarter
ik kick hem even! ik zit echt met mn handen in het haar

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Ook een keer met zoiets bezig geweest, tis alweer ff geleden dus ik weet niet alle details meer.

De autocad tekeningen moesten beschikbaar zijn op de website.
Flash was te zwaar ivm de hoeveelheid info en vectoren maar
PDF kwam er erg goed vanaf.
En verder kwam ik dingen tegen die 'Ghostview' based/gerelateerd waren.
Zoek ff op die term in combi met Autocad bij Google.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Moet de andere gebruikers ook inderdaad weer info aan de autocad tekeningen gaan toevoegen, of gaat het alleen om view mogelijkheden?

Het nadeel van geconverteerde tekeningen is dat deze nooit en te nimmer meer up to date zullen zijn, of ze zullen weer natuurlijk terug te converteren moeten zijn, maar of dit dan weer helemaal goed terugkomt is maar de vraag.

Het liefts wil je de infomatie als orgineel op je netwerk laten staan lijkt mij. Anders krijg je op netwerk op deze manier ook nog eens redudante informatie.

Wanneer het alleen om viewmogelijkheden gaat zou je een kunnen kijken naar bestaande pdm pakketen (bijvoorbeeld automanager, smarteam, oid) Met automanager is het zelfs mogelijk om in beperkte mate info toe te voegen aan een tekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 20:05 schreef Basp het volgende:
Moet de andere gebruikers ook inderdaad weer info aan de autocad tekeningen gaan toevoegen, of gaat het alleen om view mogelijkheden?

Het nadeel van geconverteerde tekeningen is dat deze nooit en te nimmer meer up to date zullen zijn, of ze zullen weer natuurlijk terug te converteren moeten zijn, maar of dit dan weer helemaal goed terugkomt is maar de vraag.

Het liefts wil je de infomatie als orgineel op je netwerk laten staan lijkt mij. Anders krijg je op netwerk op deze manier ook nog eens redudante informatie.

Wanneer het alleen om viewmogelijkheden gaat zou je een kunnen kijken naar bestaande pdm pakketen (bijvoorbeeld automanager, smarteam, oid) Met automanager is het zelfs mogelijk om in beperkte mate info toe te voegen aan een tekening.
Neej, ze hoeven niet berwerkt te worden idd enkel te zien zijn, .. meer niet! en de layer moeten aan of uit kunnen

Verwijderd

Dan is de oplossing veel simpeler, dan moet je bij alle andere users de whipviewer installeren, en wanneer de tekenaars een tekening klaar hebben, moeten ze deze niet alleen standaard uitplotten, maar ook als whipfile uitplotten, dit wordt dan een soort vectorformaat, waarmee ook layers uit te zetten zijn.

Kijk een bij de autodesk site, en zoek daar naar whip.

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Voor het bekijken van de tekeningen word hier "AutoManager Workflow van [url="http://www.cyco.com"]Cyco[/url] gebruikt. Aleen is dit geen intranet applicatie. AM-view zou wel "iets" met de browser moeten doen. Download de demo even zou ik zeggen.
Voor visio is er een gratis [url="http://office.microsoft.com/downloads/2002/VWC10.aspx"]plugin[/url] voor IE beschikbaar. Daarmee kun je de visio tekeningen vanuit IE bekijken.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Verwijderd

Je kunt beter naar Voloview kijken, dat heeft iets meer fuctionaliteit als Whip!

Ander probleempje van Whip! t.o.v. voloview :
Autodesk WHIP! Does not support the most current DWF format.
[url="http://usa.autodesk.com/adsk/index/0,,837403-123112,00.html"]download hier[/url]

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 19:33 schreef dredge het volgende:
Je kunt beter naar Voloview kijken, dat heeft iets meer fuctionaliteit als Whip!

Ander probleempje van Whip! t.o.v. voloview :
[..]

[url="http://usa.autodesk.com/adsk/index/0,,837403-123112,00.html"]download hier[/url]
het nadeel alleen hiervan is dat voor deze viewer weer geld gevraagd wordt. De intentie van autodesk was in eerste instantie een viewer te maken voor plots, maar daarvoor moeten ze nu weer geld vangen :r een beetje m$ praktijken.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 20:55 schreef Basp het volgende:

[..]

het nadeel alleen hiervan is dat voor deze viewer weer geld gevraagd wordt. De intentie van autodesk was in eerste instantie een viewer te maken voor plots, maar daarvoor moeten ze nu weer geld vangen :r een beetje m$ praktijken.
Voloview express is gewoon gratis te downloaden hoor
Pagina: 1