[VBScript] Unsafe Exchange ActiveX?

Pagina: 1
Acties:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:13

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik ben hier bezig om de Exchange 2000 instant messenger te integreren in het intranet.

Nu gebruik ik client side vbscript om te achterhalen of bepaalde mensen online zijn of niet.
Alleen als ik die asp pagina aanroep, krijg ik de melding dat het een unsafe ActiveX betreft. :?

Het probleem stukje code (CLIENT SIDE) is:
code:
1
  Set oIMApp = CreateObject("MSExchangeIM.MSIMHost")

Dat wil ik m'n gebruikers natuurlijk niet aandoen en het aanpassen van de securitysettings is pas het laatste redmiddel.

Het is toch een Microsoft Exchange 2000 ActiveX dus ik verwacht dit gedrag helemaal niet.
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?

MSX 2 rulez more

• Greyfox
  • Laatst online: 30-08 17:13

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Niemand?
Ik heb op dit moment last van het probleem en ik hoop dat er toch iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen.

MSX 2 rulez more

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

1. niet zo snel kicken
2. activex is bij mijn weten _altijd_ unsafe tenzij je de securitysettings aanpast.

Waarom moet dat per se clientside? En het ziet eruit als een Exchange component, behalve dat niet iedereen op de pc heeft staan zal het me niks verbazen als je dat component ook niet zomaar overal mag installeren om vanaf je pagina te gebruiken.

Exact expert nodig?

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=392390/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+
reply dus morgen nog maar es

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 14:20 schreef Crazy_D het volgende:
2. activex is bij mijn weten _altijd_ unsafe tenzij je de securitysettings aanpast.
Neen je kan je component door wat registry settings te zetten markeren als safe for scripting en safe for serializing zodat ie 'm ook met normale security settings execute, 't is geen mooie oplossing maar wel vrij gemakkelijk te realiseren aangezien het om 'n intranet app gaat waar je waarschijnlijk met sysbeheer wel 'n dealtje kan maken wat keys te pushen in het login script.