Toon posts:

[TS] office XP standaard en Prof op 1 TS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om op een TS zowel office XP standaard als Proffesional aan te bieden? We willen nl. dat 5 gebruikers gebruik kunnen maken van prof, en de rest (75) gebruik maken van standaard. En dat we licentie technisch niet in de problemen komen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het om 1 en dezelfde server gaat, acht ik de kans klein.
Echter, wat heb je uberhaupt al op een test server geprobeert ?
Als het enige verschil tussen de STD en Prof versie de toevoeging van "Access" is, zou ik gewoon Prof installen, en access alleen toegangelijk maken voor die paar users.

Tijd voor een nieuwe sig..

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wij hebben in onze Citrix omgeving ook alleen de Pro versie geïnstalleerd en m.b.v. groepen de toegang tot access beperkt.

Voor zover mij bekend is dit "licentietechnisch" acceptabel.
Je kan immers door de Access Applicatiegroep aantonen dat er maar 5 Pro gebruikers zijn :?

Verwijderd

Relatief eenvoudig eigenlijk, je moet wel een 'dubbele' installatie uitvoeren en gescheiden mappen. Maar zoals gezegd, het verschil is alleen in toevoegingen van ms-access etc. Of het licentie-technisch mag/kan weet ik natuurlijk niet, geen idee wat jullie hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het ging idd alleen om de teovoeging van Access. Diegene warbij we onze pakketten kopen is nu aan het uitzoeken of het licentie technisch waterdicht is of niet. Maar het is idd de mooiste en makkelijkste oplossing om xp prof te installeren en dan acces te blokken. :)

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Gewoon Pro installeren. Je moet toch speciale TS licenties voor je office producten kopen en dan dus gewoon maar 5x access kopen en 80x Office standaard.

(En ja.. 5 x Office Pro + 75 x Office Standaard is veel duurder dan 80 x Office Standaard + 5 x Access vaag genoeg)

Verwijderd

80 users op 1 TS, ik hoop dat je een typefout hebt gemaakt, en dat je er minimaal 2 bedoeld?

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 17:25 schreef smiley het volgende:
80 users op 1 TS, ik hoop dat je een typefout hebt gemaakt, en dat je er minimaal 2 bedoeld?
Als de Server zwaar genoeg en geclusterd is moet het wel mogelijk zijn als de apps maar beperkt zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 23:41 schreef Looney-NL het volgende:
Als de Server zwaar genoeg en geclusterd is moet het wel mogelijk zijn als de apps maar beperkt zijn.
Heb je voor een cluster niet minimaal 2 servers nodig?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Laat ik het zo zeggen knap als je een cluster van 1 server kan krijgen.. zoek het woord cluster maar eens op.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1