Toon posts:

Wat zoek je in een gaming website?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een (voornamelijk PC)gaming website. De url kan ik nog even niet geven omdat hij nog in testfase is zeg maar. Nu wordt het zo langzamerhand tijd om een constante flow van content te realiseren. Hoe denken jullie dat ik dat het beste kan doen? Het is dus de bedoeling dat gamers die zich registreren op de site een belangrijk deel van de content kunnen meebepalen/leveren.
Zal ik mensen vragen om nieuwtjes te leveren? Of mensen vragen een column te schrijven wekelijks ofzo?
In hoeverre kan er nieuws van andere sites "geripped" worden?
Een tweede vraag is eigelijk wat jullie gamers interessant vinden als je op een gaming site komt. Bijvoorbeeld stem je dan op een eventuele poll? Of kom je alleen voor het forum? Vind je het cool om een eigen profiel met usericon enzo te kunnen managen? Vind je het belangrijk om te kunnen reageren op nieuwsitems? Wat wil je sowieso zien op zo'n site?
Zoals je ziet heb ik nogal wat vragen :)
Brand los over je gamingsite wensen zou ik zeggen en waarschijnlijk kun je ervan genieten over een maand ofzo wanneer mijn site live gaat.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Op woensdag 24 juli 2002 11:57 schreef zanac het volgende:
In hoeverre kan er nieuws van andere sites "geripped" worden?
Simpel, zet de bron erbij, netzoals [url="http://www.tweakers.net/"]tweakers.net[/url] doet:
Gepost door Kay Slagman woensdag 24 juli 2002 - 08:32 - bron: CD Freaks

Verwijderd

gamers.nl doet het ook aardig, misschien dat je een gedeelte van het concept over kan nemen?

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Zoek vooral revieuws over de site en ervaringen van andere gamers. Natuurlijk ook cheats en "walk troughs".
Een Poll is ook altijd wel aardig, maar dan 1 met een interesant onderwerp en niet omdat het moet.
Natuurlijk nieuwtjes uit de game markt.
Copy/Paste van een andere site kan ook makkelijk.
Inderdaad door de bron te vermelden, maar je kan ook een buitenlandse site pakken en die op hiu site plaatsen. Merken ze toch niet en zeker niet als je het vertaald ;)

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 20:59
euh, ga heel hard nadenken en kom met iets origineels, iets wat nog geen enkele site heeft... dan heb je kans dat 't succesvol word :)

De zoveelste gamesite met reviews nieuws en cheats zit niemand op te wachten volgens mij!

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Op woensdag 24 juli 2002 16:40 schreef Xtuv het volgende:
euh, ga heel hard nadenken en kom met iets origineels, iets wat nog geen enkele site heeft... dan heb je kans dat 't succesvol word :)

De zoveelste gamesite met reviews nieuws en cheats zit niemand op te wachten volgens mij!
Is waar en doe 1 ding niet. POP UPS.... Gamez.nl word ik daardoor echt helemaal zat. Reclame prima maar GEEN pop ups.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Verwijderd

interactie met andere gebruikers.
Misschien aandacht voor hardcore gamers, niet zo als avault de modders compleet negeren.

Een report van verschillende game events is ook fijn met veel plaatjes en exclusives.

Beetje zo van gamers voor gamerz

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 20:59
What about: LAN Gamers oid...
kweet niet of daar al een website compleet aan gericht is, maar dat zou wel aanslaan denk ik. Moet je wel alle lans afgaan en reports maken en filmpjes enz... :P

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 20:16
Op woensdag 24 juli 2002 18:06 schreef Xtuv het volgende:
kweet niet of daar al een website compleet aan gericht is, maar dat zou wel aanslaan denk ik. Moet je wel alle lans afgaan en reports maken en filmpjes enz... :P
of mensen hebben die het voor je doen ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 18:06 schreef Xtuv het volgende:
ODB productions uit belgie doet dit. Onderdeel van schrimpwars ofzo

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
Maar OdB report alleen van EuroCups e.d. niet echt van de iets kleinere/minder belangrijke lans zoals opkomend netgamez ofzo.

dunno

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor al de reacties!
Ik ga inderdaad een deel van het nieuws gewoon van andere sites lezen en in eigen woorden op de site zetten met natuurlijk de bronvermelding. Ook kunnen users reageren op nieuws. Poll en een Top10 zijn ook 2 dingen die al werken.
Interactie met andere gebruikers is iets waar we vanaf het begin al rekening mee hebben gehouden. Dit is al gebouwd en wordt denk ik best cool. Meer kan ik er nog even niet over zeggen.
Cheats en Walkthroughs krijgen natuurlijk ook hun plek, zeker weten. Popups komen er niet, tenminste niet als de hosting doorgaat die we nu op het oog hebben.
We hebben ook een naar mijn mening errug vet forum, helemaal from scratch gebouwd en het heeft al het goede van bijvoorbeeld dit forum en sommige dingen wat beter ;) Het forum zal een belangrijke plek op de site krijgen aangezien zoiets gewoon goed loopt en gewaardeerd wordt.
Een stek voor hardcore modders is daar zeker aanwezig.
Specials over events en LANS enzo zijn zeker koel om te doen. Maar zoals Lord Mithril al zei, daar heb je mensen voor nodig die het voor je doen. Sowieso gaan er een aantal mensen "moderator" en tot op zekere hoogte "admin" worden op de site. Dat is nodig om ze nieuwsitems te laten toevoegen en fora te laten moderaten. Hier gaan we mensen voor zoeken die serieus zin en tijd hebben om dat te doen. Allereerst zullen dat wat real-life bekenden zijn, later waarschijnlijk ook anderen.

• LordMithril
zanac mischien ook wel leuk is een sectie voor game review/previews. de meeste info kan je zo uitbladen verzamelen en de meeste gamers (ik niet) staan er om bekent de games al uit te hebben voor ze te koop zijn
dus reviews zijn denk ik ook niet moeilijk (als je nog een eerlijke reviewer zoekt.. mail ff :) )

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 20:44 schreef Lord_Mithril het volgende:
zanac mischien ook wel leuk is een sectie voor game review/previews. de meeste info kan je zo uitbladen verzamelen en de meeste gamers (ik niet) staan er om bekent de games al uit te hebben voor ze te koop zijn
dus reviews zijn denk ik ook niet moeilijk (als je nog een eerlijke reviewer zoekt.. mail ff :) )
Hey leuk om te horen dat je je aanbiedt als reviewer :)
Ik zal je zeker even mailen binnenkort.

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
(p)reviews van illegale versies is strafbaar dacht ik :)

dunno

Verwijderd

/me wil wel collumnist worden voor je site :)

En hierbij de toezegging dat ik in elk geval foto's beschikbaar stel van de komende ECTS te Earl's Court, London.

Daar al wat mee geholpen? :P

• LordMithril
Op woensdag 24 juli 2002 23:35 schreef zanac het volgende:

[..]

Hey leuk om te horen dat je je aanbiedt als reviewer :)
Ik zal je zeker even mailen binnenkort.
ach ja ik heb de meeste games op het moment dat ze uit zijn dus kan ik net zo goed een review gaan schrijven :D (gekocht dus :P )

Bier, Whiskey en Metal!!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Een lijstje met release-data vind ik altijd wel erg welkom :)

P R N D

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik bied me ook wel aan als reviewer/releasedate bijhouder.

Mail of ICQ me even :)

• DutchCommando
Op donderdag 25 juli 2002 01:27 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

ach ja ik heb de meeste games op het moment dat ze uit zijn dus kan ik net zo goed een review gaan schrijven :D (gekocht dus :P )
Ehm, dat is natuurlijk niks. Beetje alles uit een Gameblad halen. Zelfs met bronvermelding mag dat niet.

• LordMithril
Op donderdag 25 juli 2002 15:42 schreef DutchCommando het volgende:

[..]

Ehm, dat is natuurlijk niks. Beetje alles uit een Gameblad halen. Zelfs met bronvermelding mag dat niet.
huh ik weet niet hoe je leest, maar ik koop games en schrijf er dan wat over, ik heb het nooit over bladen gehad :?

Bier, Whiskey en Metal!!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Op donderdag 25 juli 2002 15:45 schreef Lord_Mithril het volgende:

[..]

huh ik weet niet hoe je leest, maar ik koop games en schrijf er dan wat over, ik heb het nooit over bladen gehad :?
Ja precies, ik wou ook al zeggen..... :?

P R N D

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 14:20
Ik wil niet negatief zijn, het is natuurlijk geweldig dat je je in wil zetten voor de gamers community enzo, maar er zijn al zoveel goeie game site's die allang hetzelfde concept draaien wat jij daar opnoemt. Als je echt groot wil worden zul je iets heel bijzonders moeten ontwikkelen. Vraag me niet wat, want ik ben dan zo'n stuurman die aan de wal staat zeg maar... Maar verzin iets echt bijzonders, waar de gamer echt zoiets bij heeft van. Die page ga ik dus meteen als startpagina op mijn browser zetten.

Heel veel succes!

Verwijderd

hoe kun je je die dingen nou afvragen als je al bezig bent met een gamesite? Dat zijn dingen die je al bedacht moet hebben voordat je ook maar ergens aan begint.

p.s: reviewen van een game die jezelf gekocht hebt. Gaat de lol snel van af.

En dan nog wat waarom begin je een gamesite. Je zal het nooit redden, er zijn al genoeg gamesites, zowel buitenlands als Nederlands/Belgisch.

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:52
Op donderdag 25 juli 2002 16:23 schreef Mr.Player het volgende:
hoe kun je je die dingen nou afvragen als je al bezig bent met een gamesite? Dat zijn dingen die je al bedacht moet hebben voordat je ook maar ergens aan begint.

p.s: reviewen van een game die jezelf gekocht hebt. Gaat de lol snel van af.

En dan nog wat waarom begin je een gamesite. Je zal het nooit redden, er zijn al genoeg gamesites, zowel buitenlands als Nederlands/Belgisch.
nou nou nou
moet eht nou zo pessimistisch?
laat die jongen lekker ze gang gaan
als hij eht niet haalt, is hij gewoon weer een ervaring rijker

als hij het wel haalt, zijn we weer een goede gamingsite rijker >:)

you go girl! :P

pr0mpt - It never hurts to help!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 16:19 schreef Oakley het volgende:
Ik wil niet negatief zijn, het is natuurlijk geweldig dat je je in wil zetten voor de gamers community enzo, maar er zijn al zoveel goeie game site's die allang hetzelfde concept draaien wat jij daar opnoemt. Als je echt groot wil worden zul je iets heel bijzonders moeten ontwikkelen. Vraag me niet wat, want ik ben dan zo'n stuurman die aan de wal staat zeg maar... Maar verzin iets echt bijzonders, waar de gamer echt zoiets bij heeft van. Die page ga ik dus meteen als startpagina op mijn browser zetten.

Heel veel succes!
De dingen die ik opnoemde zijn natuurlijk de standaard dingen die op een gaming site altijd staan. Daarnaast zijn we hard aan het denken over iets echt origineels, wat mensen blijft trekken naar de site. Een paar dingen zijn daarvan al geimplementeerd, maar zal nog veel verder uitgebouwd worden. Het heeft in ieder geval te maken met interactie tussen de users onderling.
We zijn hard aan het denken kan ik je vertellen :)

Verwijderd

Sorry, maar veel orgineels zal er wel niet uitkomen, waar andere nog niet op gekomen zijn.

Maar, goed om een beetje optimische van mijn kant te tonen, Suprise me ;) (zal je niet lukken, maar je kunt het altijd proberen, jochie :D)

• DutchCommando
Op woensdag 24 juli 2002 20:44 schreef Lord_Mithril het volgende:
Hoezo niet genoemd?
Pagina: 1