Toon posts:

Mandrake 8.2 samen met XP ntfs partitie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat kreeg ik dus gisteren niet aan de praat :(

Nu heb ik alles weer verwijderd/gepartitioneerd en wel zo:
hda0 80GB (fysiek):
5GB NTFS BOOT partitie (XP)
37GB NTFS logical drive
15GB FAT32 logical drive
20GB unpartitioned space

hda1 40GB (fysiek):
40GB FAT32

Voor de duidelijkheid: de disks zitten beide op 1 ide controller, de 80GB als master en de 40GB als slave.

Gisteren heb ik mandrake geïnstalleerd, toen ik echter bij het installeren van de bootloader aankwam wilde lilo gewoon helemaal niet (kon geen geldige bootsector vinden ofzo) toen ik grub probeerde leek het te werken...

Niet dus, na het installen van mandrake kon ik XP met geen mogelijkheid meer opstarten. Grub had 2 partities gevonden die bootable waren, maar geen ervan werkte nog. Ik kreeg alleen een foutmelding met wat text in beeld...

Iemand enig idee hoe ik nu Mandrake op de ongepartitioneerde ruimte kan installeren én tegelijkertijd een werkende XP install kan houden :?

Volgens mij ondersteunt Mandrake de nieuwere NTFS versie van XP niet, en kan hij daarom de (NTFS) bootpartitie niet veranderen... ?

Verwijderd

Topicstarter
Nu vond ik ook [url="http://www.computing.net/linux/wwwboard/forum/8997.html"]dit[/url]. Het kan dus wel, maar wat is er bij mij dan niet goed ?!?!

Ik vind het toch al raar, aangezien ik voordat ik deze 80GB erbij kreeg ook al een Mandrake/XP dualboot setup had. Toen ook gewoon eerst XP en daarna Mandrake geïnstalleerd, zonder problemen...

Iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed, iedereen zal wel vinden dat ik de search moet gebruiken...

Ik kan in elk geval nergens vinden waarom het _niet_ werkt :(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb slecht nieuws voor je :)
Je kan best opnieuw partitioneren. Maak een klein partitie helemaal aan het begin van de schijf. 20 Meg is meer dan genoeg. Die kleine partitie gebruik je dan om /boot op te mounten.

Verder is het niet hda0 en hda1 maar hda voor je eerste schijf en hdb voor de 2de (slave). De nummers duiden op het partitienummer.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, zo kan het dus ook.

Nou ja, ik heb nu voor de 7e keer XP geïnstalleerd (image dit keer) ik ben het eerst even zat :P

Als ik weer een format doe over een tijdje zal ik Linux er weer opzetten :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

[topic=319439/1/25]:
Update: ik wil u verzoeken uw topics niet binnen 24 uur te kicken, omdat dit door veel mensen als irritant wordt ervaren. Ter illustratie

10:00 HEELLLLLLLP [insert probleem]
10:12 NIEMAND?!?
10:48 ECHT NIEMAND:!?!?@$#$
11:43 KAN NIEMAND MIJ DAN HELPEN

Dat bevordert de leesbaarheid niet en veel mensen zullen eerder geneigd zijn je topic links te laten liggen in plaats van je te helpen. Denk daar dus aan. Thanks :)
Let daarop, Mecallie ;)
Pagina: 1