Toon posts:

MSI KT3 Ultra & Athlon xp 2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem draait maar op 1250 MHZ, FSB op 100 als ik deze op 133 zet start windows niet meer op!

300 watt veoding, 512 DDR Geheugen

Help!!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
je hebt wel ddr 266 he, en niet ddr 200?
Staat je voltage goed?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16

Phydomir

Dennis

Op woensdag 24 juli 2002 11:19 schreef Gaal het volgende:
Mijn systeem draait maar op 1250 MHZ, FSB op 100 als ik deze op 133 zet start windows niet meer op!

Help!!
Waarschijnlijk zet je uhm op een fsb van 133 waardoor je uhm eigenlijk oc-ed met 33 mhz. Kijk es goed in je boekje hoe je het precies op echt 133 mhz zet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 11:21 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zet je uhm op een fsb van 133 waardoor je uhm eigenlijk oc-ed met 33 mhz. Kijk es goed in je boekje hoe je het precies op echt 133 mhz zet.
EEEEEEhhhhhh, sorry, ben beginner, ff in nederlands

Bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 11:20 schreef marteltor het volgende:
je hebt wel ddr 266 he, en niet ddr 200?
Staat je voltage goed?
JA heb ik, ligt het niet aan!

Wat nu?

Verwijderd

Is het merkgeheugen of no-name?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 11:47 schreef DrJJ het volgende:
Is het merkgeheugen of no-name?
NO-NAME

Verwijderd

......ff bios resetten :) kijk in je mobo boekie hoe dat moet, makkelijk is ut hor, zit zon dinget over 2 pinnetjes heen op een plek waar der 3 naast elkaar zitten en moet je em ff 1 pinnetje verplaatsen, en kan je bij een kt3 je processor niet heel makkelijk instellen? (zoals bij abit, gewoon zeggen van ut is een xp2000, zoek et maar uit)
even voor de duidelijk heid, snelheid van je cpu is Multiplyer x fsb ......uh maar laat maar je mp kan je toch niet veranderen (tenzij je nem stiekem hebt unlocked :P)

Verwijderd

heeft het al eens gewerkt dan? Of heb je dit net gekocht? Zo ja lijkt het me gewoon brak geheugen, oftewel ruilen!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 12:07 schreef 33K het volgende:
......ff bios resetten :) kijk in je mobo boekie hoe dat moet, makkelijk is ut hor, zit zon dinget over 2 pinnetjes heen op een plek waar der 3 naast elkaar zitten en moet je em ff 1 pinnetje verplaatsen, en kan je bij een kt3 je processor niet heel makkelijk instellen? (zoals bij abit, gewoon zeggen van ut is een xp2000, zoek et maar uit)
even voor de duidelijk heid, snelheid van je cpu is Multiplyer x fsb ......uh maar laat maar je mp kan je toch niet veranderen (tenzij je nem stiekem hebt unlocked :P)
Bij de kt3 kijkt hij naar je fsb en bepaald oa aan de hand daarvan wat je voor een processor hebt!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 24 juli 2002 12:10 schreef DrJJ het volgende:

[..]

Bij de kt3 kijkt hij naar je fsb en bepaald oa aan de hand daarvan wat je voor een processor hebt!
Dat zal wel de mulitiplier zijn.. fsb is vrijwel altijd 133 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 12:08 schreef DrJJ het volgende:
heeft het al eens gewerkt dan? Of heb je dit net gekocht? Zo ja lijkt het me gewoon brak geheugen, oftewel ruilen!
Werkt wel alleen op 1250 MHZ, kan het dan toch het geheugen zijn? Is inderdaad nieuw!

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 12:12 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Dat zal wel de mulitiplier zijn.. fsb is vrijwel altijd 133 ;)
Zet jij je kt3 maar eens op 100 fsb en opeens ziet ie je xp 1800 niet meer,maar een xp 1400 of iets dergelijks!
btw mp is gelocked op de processor.
Of je hebt hem zelfstandig unlocked!

En het zal inderdaad aan het geheugen liggen, probeer eens wat merk geheugen, kost iets meer, maar heb je veel meer plezier van!

Verwijderd

hmm in mijn bios scherm kun je bij processor kiezen of ie 1250 of 1666 ofsow draait
klinkt ff standaard maar je weet maar nooit:)

Verwijderd

Help!!
Je komt er niet echt uit he . .
Misschien toch maar die BIOS update draaien ! :)

2themax :)

Verwijderd

Weet er echt niemand iets voor dit probleem ??
Ken nl. ook iemand met dit probleem ! :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me een geval van brak geheugen. Zet de geheugentimings in de BIOS wat minder agressief als je de FSB op 133 hebt gezet :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op woensdag 24 juli 2002 11:21 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Ga jij eens gauw leren hoe pc's werken. Je kan alleen je CPU op een bus van 133mhz draaien door je FSB op 133mhz te zetten. je oc-ed pas als je een FSB kiest die hoger is dan in de proc. spec. staat, en met XPs is dat 133.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 15:54 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Ga jij eens gauw leren hoe pc's werken. Je kan alleen je CPU op een bus van 133mhz draaien door je FSB op 133mhz te zetten. je oc-ed pas als je een FSB kiest die hoger is dan in de proc. spec. staat, en met XPs is dat 133.
Snap ik, bedankt voor je vriendelijke, behulpzame reactie!
als je dus goed leest doe ik dat en start hij daarna niet meer op!

Verwijderd

Help!!
He rein, lijkt erop dat jouw bios de XP 2000+ niet kent.
flashen dus!
ga maar naar [url="http://www.tweakers.net/meuktracker/1439"]http://www.tweakers.net/meuktracker/1439[/url]
Staat mooi omschreven hoe.
'k Kom vanmiddag wel even langs!
Cya*D

Verwijderd

en en en en . . . . . . Is het gelukt....

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Op vrijdag 26 juli 2002 11:58 schreef HollowFace het volgende:

[..]

He rein, lijkt erop dat jouw bios de XP 2000+ niet kent.
flashen dus!
ga maar naar [url="http://www.tweakers.net/meuktracker/1439"]http://www.tweakers.net/meuktracker/1439[/url]
Staat mooi omschreven hoe.
'k Kom vanmiddag wel even langs!
Cya*D
Dit klopt voor geen meter, dat moederbord is hartstikke nieuw. Als je het hebt gefixed stuur dan even een e-mail want ik heb hetzelfde probleem.

Verwijderd

Check je ram instellingen. Opletten dat je ram (133) = host (133) en niet ram (166) = host (133) + pci (33) of zoiets in die aard. Er zijn geheugens die niet hard laten overklokken.

Verwijderd

Of je zet je koeler er verkeerd om op !!!!! 8)7

Ik heb begrepen dattie het nu wel doet :)

Verwijderd

In je BIOS is er een High Performance Default link of zoiets als het goed is. Rechter rijtje in je AMI BIOS.

Gewoon dat eens aanklikken en je PC opnieuw booten.

Als je dit nl niet doet ziet ie een XP1800+ als een 1200 MHz. En je geheugen draait dan ook maar CAS 2.5.

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
als je high performance instelling aanklikt dan zal ie het waarschijnlijk helemaal niet doen
Het beste is even bios resetten met jumper, dan load setup defaults en dan van 1250 naar 1666 zetten.

debeerzietzevliegen.nl

Pagina: 1