[php] Alternatief voor GD?

Pagina: 1
Acties:

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Ik maak op diverse sites die ik heb gemaakt nu gebruik van GD, om plaatjes tijdens het uploaden te laten resizen. Nu heb ik het probleem dat de provider voor 1 van die sites, geen GD heeft.

Is voor dat resizen een alternatief in de vorm dat het niet in mysql of php geinstalleerd hoeft te zijn?

Ik ben ook aan het kijken of BLOB een alternatief is, wat ik er tot nu toe uit begrijp is BLOB alleen maar een formaat voor het opslaan van oa. plaatjes, niet resizen?

Ik zoek zelf ook nog verder, maar ik hoor graag jullie mening/ suggesties hierover.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 08:07

PowerSp00n

There is no spoon

Kijk eens naar ImageMagick.

Verwijderd

blob heeft helemaal nix te maken met resizen of bewerken van plaatjes....

waarom heeft die provider geen gd geinstalleerd? is tegenwoordig wel vrij standaard. Kun je gewoon niet ff vragen aan je provider om het te installeren?

Er zijn vast wel alternatieven, kijk daarvoor eens op [url="http://www.hotscripts.com"]www.hotscripts.com[/url] of [url="http://www.freshmeat.org"]www.freshmeat.org[/url]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

BLOB = Binary Large Object...
Heeft werkelijk niets met images uit te staan, behalve dat je de image data als een BLOB zou kunnen beschouwen en ze dusdanig in een DB op kan slaan...

[edit]
Irritante kertje :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

BLOB heeft er eigenlijk niks mee te maken. Dat is aleen een veldtype voor de DB die je in dit geval gewoon moet mijden.

Je kunt met php externe programma's aanroepen waarmee je kunt resizen. Meeste *ix bakken hebben het commando convert waarmee allemaal conversie dingen uit kunt halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 11:27 schreef Janoz het volgende:
BLOB heeft er eigenlijk niks mee te maken. Dat is aleen een veldtype voor de DB die je in dit geval gewoon moet mijden.

Je kunt met php externe programma's aanroepen waarmee je kunt resizen. Meeste *ix bakken hebben het commando convert waarmee allemaal conversie dingen uit kunt halen.
alleen maar als ImageMagick geinstalleerd is hoor

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Als jij niets op de server mag installeren of mag laten installeren dat of gd of één van de alternatiefen is (zoals image magic) dan zijn er geen andere mogelijkheden dan deze acties uit te laten voeren op een server die wel een van de boven genoemde libraries geïnstalleerd heeft. Lycos misschien? Ik weet het niet...

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Hmm k. Dat Imagemagic ga ik eens verder bekijken. iig bedankt luitjes

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Ik heb op mijn server dingen als jpegtopnm, pnmenlarge en pnmtojpeg staan. Even kijken waar die van zijn... van netpbm. Daar kan je misschien iets mee.
Pagina: 1