Toon posts:

service asus/compaq notebooks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier binnen het bedrijf wilden we graag de ASUS l3800 serie laptops aanschaffen.

Na bellen met asus over de service (is belangrijk) blijkt dat dit nog wel eens een tijdje kan duren.

Dus misschien gaan we dan overstappen naar compaq.

Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met de service van ASUS en/of COMPAQ?

Wij gaan er namelijk op vevelopen en het is k*t als je dan weken moet wachten op je notebook.

Verwijderd

garantie van Asus mag je ook niet veel van verwachten gezien de prijs. Wat Compaq betreft hebben de meeste notebooks minimaal een pickup&return garantie binnen 2 werkdagen, maar dit is ook afhankelijk van de serie die je kiest. Compaq heeft verder Carepaq's waarmee je meer zekerheid op garantiegebied kan krijgen.
Compaq laat zijn garantie afwikkelen door zogenaamde serviceproviders. Volgens mij kan je deze op voorhand al aangeven, en ik zou dan niet voor MSO kiezen...
Succes ;)

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik werk dus bij zo'n serviceprovider van compaq en ik kan je wel zeggen dat compaq een goede keus is. Alles is altijd snel geleverd en wordt netjes afgehandeld. Althans dat zijn mijn ervaringen. Welk model compaq wilde je gaan kopen?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

Ik zou juist eerder voor de asus gaan. Wij hebben thuis 2 compaqs (1 laptop en een desktop) en wat een gezeik hebben we daarmee gehad zeg. Al de bagger software die ze erop gezet hadden en allemaal conflicten gaf. Wel een paar keer mee terug geweest.

Ik heb nu sinds kort een Asus L3800S en die bevalt echt perfect. Lekker zonder software geleverd, dus alles naar eigen smaak erop gezet. Over de service kan ik nog niet praten

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Asus-notebook service schijnt juist vrij goed te zijn... Ze zijn niet dezelfde, maar ze willen wel eens dingen onder garantie laten vallen die eigenlijk niet daaronder zouden vallen. Verder zijn ze vrij goedkoop qua onderdelen, waar andere merken vaak woekerprijzen rekenen (400 euro voor een 10 gig notebookschijfje enzo).

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Op woensdag 24 juli 2002 12:54 schreef calpro het volgende:
Ik zou juist eerder voor de asus gaan. Wij hebben thuis 2 compaqs (1 laptop en een desktop) en wat een gezeik hebben we daarmee gehad zeg. Al de bagger software die ze erop gezet hadden en allemaal conflicten gaf. Wel een paar keer mee terug geweest.

Ik heb nu sinds kort een Asus L3800S en die bevalt echt perfect. Lekker zonder software geleverd, dus alles naar eigen smaak erop gezet. Over de service kan ik nog niet praten
Het gaat hier ook niet over de thuislijn (presario) maar over de professionele lijn (EVO, voorheen Deskpro)
En dat zijn gewoon hele goede pctjes.

Trouwens laat jij altijd de meegeleverde software derop staan? Wat ben jij voor een tweaker >:) ;)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 13:38 schreef ThrillSeeka het volgende:

[..]

Het gaat hier ook niet over de thuislijn (presario) maar over de professionele lijn (EVO, voorheen Deskpro)
En dat zijn gewoon hele goede pctjes.

Trouwens laat jij altijd de meegeleverde software derop staan? Wat ben jij voor een tweaker >:) ;)
Als die compaq laptop van mij was geweest had ik het er als eerste afgehaald ;) Maar dat was hij niet, ik heb nu gelukkig een Asus

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 11:15 schreef ShockWave het volgende:
Hier binnen het bedrijf ....
Op woensdag 24 juli 2002 12:54 schreef calpro het volgende:
Ik zou juist eerder voor de asus gaan. Wij hebben thuis ....
ik hoop dat jij begrijpt dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Thuisgebruikers willen het beste en het meeste zo goedkoop mogelijk, dat heeft dus zijn concenquenties. Zakelijke gebruikers zijn bereid om te betalen voor hun garanties + service, omdat dat ding gewoon altijd moet werken en zo niet dan zsm weer operationeel moet zijn.

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Riep daar iemand Dell?? :P

Verwijderd

garantie van Asus mag je ook niet veel van verwachten gezien de prijs.
Wehehe :^)

Uit ervaring kan ik zeggen dat asus in ieder geval betere service heeft dan Compaq. Standaard 3 jaar pick up&return op alle notebooks.

Ik heb net voor ons een L3800C besteld met 256mb extra geheugen en een PortBar II. levertijd 2 weken :/ maarja, dat krijg je als je altijd het nieuwste wil hebben :D.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 16:48 schreef Spectral het volgende:

[..]

Wehehe :^)

Uit ervaring kan ik zeggen dat asus in ieder geval betere service heeft dan Compaq. Standaard 3 jaar pick up&return op alle notebooks.
mjah, mijn ervaring met Asus is dus gewoon dat het bagger is. Je zegt zelf wel 3 jaar pickup&return maar als je een responstijd van 3 weken krijgt dan wordt je daar ook errug ziek van kan ik je verzekeren :r Die dingen van Compaq zijn tenminste tot op heden elke keer binnen het gestelde aantal werkdagen retour gekomen, dat bedoel ik maar...
Ik heb net voor ons een L3800C besteld met 256mb extra geheugen en een PortBar II. levertijd 2 weken :/ maarja, dat krijg je als je altijd het nieuwste wil hebben .
wat is nou 2 weken :+

Verwijderd

Volgens mij gaat alle garantie van de Asus Notebooks via een bedrijf dat ze Computer Garant noemen. Ik heb zelf een asus notebook en dat ging echt als een zonnetje. Binnen 5 dagen terug op de standaard garantie. Kun je uitbreiden tot onsite en tot 3 jaar....

Geloof dat er op die nieuwe dingen (l3800s) zelf 2 jaar zit....
Pagina: 1