Toon posts:

[FreeBSD-PHP] Hoe PHP update?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik beginnen met de mededeling dat ik weliswaar een leergierige newbie ben, maar ik wil jullie toch vragen om in de eventuele replies niet te technisch te worden, want ik kom echt pas net kijken in de wereld van Non-Windows OS's.

Afgelopen weekend heb ik FreeBSD 4.6 (minimal) geinstalleerd, en die voorzien van MySQL 3.23.51, Apache 1.3.26, PHP 4.2.1, OpenSSL 0.9.6d en Mod_SSL 2.8.9-1.3.26. Ik heb dit gedaan aan de hand van een oude tutorial die ik op DevShed vond. En als newbie was ik natuurlijk als een kind zo blij dat ik het allemaal aan de praat had gekregen.

Echter, toen hoorde ik dat er een vulnerability zit in PHP 4.2.1.
Ik wil dus nu PHP gaan updaten naar 4.2.2. Ik heb van PHP.net een diff bestand gedownload, maar ik heb geen flauw idee wat ik daarmee moet doen.

Kan iemand mij de weg wijzen?
Of desnoods hoe ik met de volledige source van 4.2.2 mijn huidige 4.2.1 versie kan upgraden.

Bij voorbaat dank.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Kettrick

Rantmeister!

Als je de volgende pagina even doorleest weet je hoe je je ports collectie kan updaten.

[url="http://www.bsdfreaks.nl/index.php/front_howto/53/8"]http://www.bsdfreaks.nl/index.php/front_howto/53/8[/url]

dan kan je gewoon vanuit /usr/ports/www/mod_php4/ php opnieuw compilen :)

Succes.

Edit :

Na de cvsup kan je de howto loslaten, een make world is niet nodig om php te updaten :)

Verwijderd

Ik zou het upgraden d.m.v. portupgrade aangezien je ports hebt gebruikt.

$ cd /usr/ports/sysutils/portupgrade
$ make install clean

Als ie geinstaleerd is al je packages inladen

$ pkgdb -f
$ portupgrade -r mod_php-4.2.1

En dan krijg je weer een GUI waar je alle opties voor in PHP kan selecteren en je bent alweer bijna klaar.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

En als bovenstaande niet mogelijk is, kan je altijd nog vanuit de source PHP updaten.

Eigenlijk hoeft alleen de -O2 flag overal in het configure bestand vervangen te worden door -O ;).
Maar voor een beginnende FreeBSD gebruiker is het een stuk handiger op bovenstaande tutorial even goed door te lezen en wat te experimenteren :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Ik heb overigens de FreeBSD bak zonder ports geinstalleerd. Ik heb gebruik gemaakt van de Mini ISO, en daarbovenop heb ik bij de installatie gekozen voor de minimale configuratie. Reden hiervoor is dat ik de box zo kaal mogelijk wilde houden.
Ik heb vervolgens alle sources van voorgenoemde pakketten gedownload van de respectievelijke sites, en met hulp van die tutorial alles geinstalleerd.

Maar ik wilde me sowieso verdiepen in CVS, want zo op het eerste gezicht begreep ik de werking er niet helemaal van. Dus die pagina van ROELz komt als geroepen. (thx!)

Ik zal in ieder geval thuis eens gaan puzzelen. Bedankt alvast.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 16:37

B2

wa' seggie?

Gewoon nieuwe PHP downloaden, compileren, php.ini-dist kopieren.
Ready.

Desnoods compileer je Apache ook nog ff opnieuw.
Pagina: 1