Ben bezig met een netwerkje en de lampjes op de netwerk kaarten doen het niet. Ligt dit dan aan de kabel of kan het dan ook aan netwerkinstellingen liggen.
Als je geen/niet de goede drivers voor je netwerk-kaart hebt geladen, of bijvoorbeeld de kaart hard op full-duplex of 100 Mbps hebt gezet, terwijl de hub (of bij een kruis-kabel de andere computer) half-duplex of 10 Mbps aan probeert te sturen, dan blijven je lampjes ook uit.
Maar, kabel-problemen kan natuurlijk ook, of je kaart is kapot, of je kaart zit niet goed in het slot, of het slot is kapot.
Als je kaart niet helemaal kapot is en goed in het slot zit, dan zul je bij het opstarten meestal even de lichtjes zie branden, daarna gaan ze uit totdat er fysieke verbinding is met de hub EN de drivers goed zijn geladen.
Maar, kabel-problemen kan natuurlijk ook, of je kaart is kapot, of je kaart zit niet goed in het slot, of het slot is kapot.
Als je kaart niet helemaal kapot is en goed in het slot zit, dan zul je bij het opstarten meestal even de lichtjes zie branden, daarna gaan ze uit totdat er fysieke verbinding is met de hub EN de drivers goed zijn geladen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Als de netwerkkabels in de hub, en in de kaart zitten, bij het aanzetten van je comp, MOETEN DE LAMPJES (OF MOET HET LAMPJE) GAAN BRANDEN. Ze kunnen bij het starten van M$ Windhoos wel weer uitgaan, door een verkeerde instelling in dat dure OS.
Nee hoor, er zijn kaarten (sommige van 3com) waarbij de lampjes pas aangaan bij het laden van de drivers in Windows.
Verwijderd
Welk merk kaarten heb jij? Ik heb dat zelfde probleem wel eens met Sitecomkaarten gehad.
Toen brande 1 lichtje niet. Kaart was defect.
Maar in jouw geval lijkt het anders.
Toen brande 1 lichtje niet. Kaart was defect.
Maar in jouw geval lijkt het anders.
Verwijderd
Rode lampje moet altijd branden als computer aan is en groen lampje brand pas als de UTP kabel erin zit.
Heb je onder windows de instellingen voor het netwerk al geïnstalleerd.
Is je kaart goed geconfigureerd?
Heb je onder windows de instellingen voor het netwerk al geïnstalleerd.
Is je kaart goed geconfigureerd?
Realtek is gewoon okay!
Heeft verder nix met wel of niet werkende lampjes te maken.
Heeft verder nix met wel of niet werkende lampjes te maken.
Heb he al voor elkaar, lag dus aan de kabel. Bij die nieuwe kabel branden de lampjes van de netwerkkaarten direct bij het opstarten. En ze deden het dus ook
Verwijderd
ik heb nou dus precies hetzelfde probleem, lampjes branden beide niet, ik heb al de kaarten verwisselt van slot, nog steeds nix, dus het zou aan me kabel kunnen liggen? die kabels breken toch nie gauw of wel? dit zuigt echt gruwelijk.
Je vergeet dat et ip van 1 kaart (realtek 8139) 0.0.0.0 was ... en ipv realtek staat er ndis 5.0 driver, maar da kan...Op woensdag 24 oktober 2001 13:01 schreef Sickness het volgende:
ik heb nou dus precies hetzelfde probleem, lampjes branden beide niet, ik heb al de kaarten verwisselt van slot, nog steeds nix, dus het zou aan me kabel kunnen liggen? die kabels breken toch nie gauw of wel? dit zuigt echt gruwelijk.
Ip had ik ingesteld op 192.168.1.1 omdat die pc internet gaat delen met winroute pro
Meest voor de hand liggende redenen waarom het lampje niet brand:
1. Je kabels zijn stuk
2. Je poort op de switch staat geshut
3. Je NIC is stuk
4. Je kaart laat pas lampjes zien als de drivers zijn geladen (schraal, maar af en toe waar)
1. Je kabels zijn stuk
2. Je poort op de switch staat geshut
3. Je NIC is stuk
4. Je kaart laat pas lampjes zien als de drivers zijn geladen (schraal, maar af en toe waar)
Verwijderd
laat ik uit ervaring zeggen dat 9 van de 10 x dan of:
De kabel defect
De hub/switch/router uitstaat
netwerkkaart defect is.
Als je op een hub zit, moet je een straight kabel hebben (alle beide kanten identiek)
van pc----->pc moet je een crosscable hebben, kijk maar eens in de faq.....
De kabel defect
De hub/switch/router uitstaat
netwerkkaart defect is.
Als je op een hub zit, moet je een straight kabel hebben (alle beide kanten identiek)
van pc----->pc moet je een crosscable hebben, kijk maar eens in de faq.....
Pagina: 1