Ik probeer software te instaleren onder linux bijvoorbeeld realplayer dat zijn allemaal bin bestandjes hoe kan je die instaleren ik kan er niks over vinden in de documentatie
Uitvoeren die hap
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Verwijderd
Is [url="http://www.internet-fiesta.org/linux/RealPlayer.html"]dit![/url] misschien iets wat je op weg kan helpen
chmod a+x naamvan.bin
./locatievan+naamvan.bin
./locatievan+naamvan.bin
Dat was bedoeld als een voorbeeldje ik heb geen idee of je daar een command voor heb ofzo hij staat nu in het mapje bin
ik weet het uitvoer command niet
Tsjeez, je bin bestand uitvoeren. 't is een executable!!!! maar eerst met chmod het exec bitje aanzetten. (Zie eerdere posts)Op woensdag 24 juli 2002 10:54 schreef Cyber007 het volgende:
Dat was bedoeld als een voorbeeldje ik heb geen idee of je daar een command voor heb ofzo hij staat nu in het mapje bin
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
En dit is dan hete volgende probleem chmod failed to get attributes of `bestand : Onbekend bestand of map
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Step 1: Locate the file named "g2playinstall.bin" The "g2playinstall.bin" file is available as a download from the RealNetworks web site, or is located on the RedHat CD-ROM. Step 2: Run "g2playinstall.bin" 1. Open a terminal window and make sure the "g2playinstall.bin" file is in the current directory. 2. Type "chmod +x g2playinstall.bin" (without the quotes) to set the executable flag for the file. 3. Type "./g2playinstall.bin" (without the quotes) to start the installation program. Step 3: Follow the instructions on the install screen |
Nou nou dat was zoeken zeg...Gewoon op de site kijken!!!!
Maar over die real player het was een voorbeeldje
Cyber007: De meeste software hoef je niet via internet zelf te zoeken en moeilijk mee te doen. De meeste software kun je vinden in je packagemanager. (Drakepackage ofzo? Anders iets als Kpackage ofzo).
Anders moet je zo veel mogelijk zoeken naar een "rpm". Dat is een kant en klaar pakketje wat je zo kunt installeren met iets als Kpackage.
Anders moet je zo veel mogelijk zoeken naar een "rpm". Dat is een kant en klaar pakketje wat je zo kunt installeren met iets als Kpackage.
Pagina: 1