software isntaleren

Pagina: 1
Acties:

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik probeer software te instaleren onder linux bijvoorbeeld realplayer dat zijn allemaal bin bestandjes hoe kan je die instaleren ik kan er niks over vinden in de documentatie

• Cyber007
Ik heb Mandrake 8.2

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Lancer

What the......

Uitvoeren die hap :Z

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Is [url="http://www.internet-fiesta.org/linux/RealPlayer.html"]dit![/url] misschien iets wat je op weg kan helpen :? :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

chmod a+x naamvan.bin

./locatievan+naamvan.bin

• Cyber007
Dat was bedoeld als een voorbeeldje ik heb geen idee of je daar een command voor heb ofzo hij staat nu in het mapje bin

ik weet het uitvoer command niet

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Lancer

What the......

Op woensdag 24 juli 2002 10:54 schreef Cyber007 het volgende:
Dat was bedoeld als een voorbeeldje ik heb geen idee of je daar een command voor heb ofzo hij staat nu in het mapje bin

ik weet het uitvoer command niet
Tsjeez, je bin bestand uitvoeren. 't is een executable!!!! maar eerst met chmod het exec bitje aanzetten. (Zie eerdere posts)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Cyber007
En dit is dan hete volgende probleem chmod failed to get attributes of `bestand : Onbekend bestand of map

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Step 1: Locate the file named "g2playinstall.bin" 

The "g2playinstall.bin" file is available as a download from the RealNetworks web site, 
or is located on the RedHat CD-ROM. 

Step 2: Run "g2playinstall.bin" 

1. Open a terminal window and make sure the "g2playinstall.bin" file is in the current directory. 
2. Type "chmod +x g2playinstall.bin" (without the quotes) to set the executable flag for the file.
3. Type "./g2playinstall.bin" (without the quotes) to start the installation program. 

Step 3: Follow the instructions on the install screen

Nou nou dat was zoeken zeg...Gewoon op de site kijken!!!!

• Cyber007
Maar over die real player het was een voorbeeldje

• Cyber007
Nou schiet mij maar lek het wil niet lukken met de andere software die ik heb gedownload
ik ben nog een newbie maar ik wil het wel graag leren
Greetz Cyber0007

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Cyber007: De meeste software hoef je niet via internet zelf te zoeken en moeilijk mee te doen. De meeste software kun je vinden in je packagemanager. (Drakepackage ofzo? Anders iets als Kpackage ofzo).

Anders moet je zo veel mogelijk zoeken naar een "rpm". Dat is een kant en klaar pakketje wat je zo kunt installeren met iets als Kpackage.
Pagina: 1