Problemen na verwijderen beschermplaatje AMDK6 450

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 11:57

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ik heb vandaag het beschermplaatje van m'n Amd-K6 450 proc. gehaalt en nu start (bijv.) UT niet meer. Is hij nu beschadigt?? Ik kan "normale" programmas nog wel draaien.

XBL: theArthurrrr

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05
is ook niet slim om dat met een 'levende' processor te doen he?:? want wat heb je deraan? die zit toch alleen maar in je kast?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

dat helpt met koeling schat :)

maar ik weet niet wat er mis gaat, bij mij werkt et gewoon

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Bepaalde dingen kan ik nog gewoon doen (bijv. internetten), maar zwaardere applicaties trekt hij niet meer. Is mijn proc. deels dood???

Verwijderd

Waarom doe je dat dan ook! Een K6 wordt helemaal niet zo warm. Je moet ook niet gaan overdrijven...

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uh, niet warm? Dan heb jij nog nooit een K6-2 na een dag draaien gevoeld! Maar ik moet toegeven dat ik het verwijderen van die plaat ook geen handige actie vind, want het warmteverschil wat je hiermee bereikt is niet zo groot als het risico. Ik denk dat er toch iets beschadigd is tijdens het verwijderen... misschien dat Windows opnieuw installen helpt?:?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ach warm, als het loopt, dan loopt het. Dacht niet dat ik Quake6 op een K6-2 nog ga spelen, dus de levensduur interesseert me dan ook weinig...Burn and Play!:)

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

die jongen heeft gelijk hoor, je k6 moet je uncappen en dan een socket a cooler eropgooien. heb ik ook al een tijd geleden gedaan en dan is zo'n k6 toch redelijk te overklokken hoor, je zult het zelf wel zien als je die cap erafsloopt, er zit echt zeeen van lucht (isoleert)tussen de core en die cap, waarom denk je dat ze bij de duron en t-bird geen cap meer gebruiken

ps, jehebt hemniet gemolt hoor, wat ik denk is dat je cooler niet goed zit en bij het starten van UR instabiel wordt, tip gebriuk thermal paste tussen je k6 core en je socket a cooler

Beste film ooit

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:21
Maar hoe krijg je die er op een fatsoenlijke manier vanaf? Ik heb het eens met een reeds overleden CPU geprobeerd, maar dat resulteerde alleen maar in een breuk in het keramiek (ook deel veroorzaakt door de frustratie dat hij toch al stuk was).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Helaas, in m'n core zit dus een klein scheurtje, vandaar datie raar doet. Dit is hoogst waarschijnlijk gebeurt toen ik m'n cooler (golden orb) er met enige kracht op moest draaien.

Ik ga nu denk ik maar een ander mobo.,cpu en kast kopen (helaas).

En voor iedereen die het ook eens wil proberen kijk hier maar hoe, maar wees gewaarschuwd!!!
http://www.deeztech.com/cool_that_k6_intro.cfm

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

voorzichtig,
nee serieus je moet gewoon de tijd nemen en rustig met een mesje (liefst aardappelschilmesje, zijn ook wat steviger, je wilt niet dat je mesje breekt)
rustig tussen de lijm wroetten en stukje bij beetje loshalen, zeker in het begin niet wringen

Beste film ooit

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bepaalde dingen kan ik nog gewoon doen (bijv. internetten), [/quote]ach je kan nog steeds op tweakers komen dus ik zie geen problemen.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Er valt alleen niks meer te tweaken !!

Ik ga nu maar voor een Duron 600 en een Abit kt7 mobo. Daarna zullen we wel weer zien. Ik heb er in ieder geval van geleerd (yeah right!, niemand die het gelooft)

Pagina: 1