[citrix] XPa server klonen?

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik heb hier 2 Citrix XPa servers draaien op W2K Server. Er moeten er 3 bij in de farm. Is het mogelijk deze servers makkelijk te klonen met ghost of zoiets? Ik kan de huidige servers niet aanraken, behalve er een Ghost van maken. SID weghalen of Sysprep ofzo is uit den boze. Enige suggesties?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Koffie
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waarom zou je uberhaupt willlen klonen ?
Dit is vragen om problemen IMHO

Tijd voor een nieuwe sig..

• Microkid
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 10:31 schreef Koffie het volgende:
Waarom zou je uberhaupt willlen klonen ?
Dit is vragen om problemen IMHO
Simpel: ik kan 3 dagen modderen met het installeren van 3 nieuwe servers (w2k, citrix, applicaties, instellingen contolleren enz enz), of een ghost maken van een werkende server die correct is, en die 3x dupliceren. Ik zit dan alleen met SID en dat soort ellende, dus als iemand een werkende oplossing heeft voor Citrix servers hou ik me aanbevolen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
volgens mij kan je beter 3 dagen installen.
Je weet niet van te voren wat je allemaal tegen kan komen.
Je zit toch met je a.d. te knoeien lijkt me.

Onder nt4 zal het nog wel te doen zijn.
Maar zoals koffie al zei:
vragen om problemen imho also.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Klonen gaat niet,je zit met je catacollector verwijzingen rchting de data-store, als je maar 1 server op dit moment hebt gaat het dus sowieso niet oa. in je registry en in de ( ben ff naam kwijt ) data access componets files staat gewoon de naam van de datastore constant in en de naam van je lokale server.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op woensdag 24 juli 2002 10:19 schreef Microkid het volgende:
Ik heb hier 2 Citrix XPa servers draaien op W2K Server. Er moeten er 3 bij in de farm.
Een al bestaande server (dus eentgje die al in productie is geweest), clonen zou ik persoonlijk niet doen.

Clonen kan iig wel, Advanced Concepts guide van MF-XP beschrijft dit IIRC, en anders pak je dit document er even bij: [url="http://knowledgebase.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe?New,KB=CitrixKB,Case=Obj(18194)"]citrix[/url]

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Tip: Maak een schone Windows 2000 installatie, met alle updates en instellingen. Maak daar een image van en zet die op de drie servers.

Installeer daarna met het handje Citrix XP en de overige programmatuur.

Op deze manier gaat het het snelste en heb je geen gesodemieter binnen Citrix, omdat je dat niet mee kloont!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1