[stroom] power aan/uit schadelijk voor maxtor?

Pagina: 1
Acties:

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 21:56
Ik heb een maxtor 80 gieg op 5400 toeren. Het is een gewone IDE HDD, maar hij is via een IDE-FireWire brigde verbonden met m'n computer (hij ligt dus los op me bureaublad). Nu ben ik een beetje aan het klooien met een brander, die er ook los onder ligt (ook IDE, ook aangesloten op de brigde). Die bridge wordt gevoed door een netspanningskabel (ik weet niet het exacte woord voor die dingen, maar het is iets vergelijkbaars met je telefoonoplader ;)). Nu haal ik dat kabeltje [die dus van stopcontact naar stroom-ingang bridge loopt] van de stroom er wel eens af. Is dit schadelijk voor de HDD, of is dit eigenlijk gewoon hetzelfde als wat er gebeurt als ik 'm uitzet?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dat is denk ik vergelijkbaar met als je de PC op een keiharde manier uitzet met de powerknop...

nu heb ik op GoT al eens ergens gelezen dat moderne HD's zichzelf direct op slot zetten bij dit soort incidenten dus als ik dat geloven mag, dan maakt het dus niet zoveel uit :)

Hoi

Verwijderd

Ik zou het niet doen. Of je moet elke maand een pakketje naar maxtor moeten willen sturen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik denk dat ze bij zulke maxtors heus wel een paar condensators :? , voor het bewaren van de stroom :). Zodat de HD, zich zelf kan stoppen.

Maar mail maxtor, als je het niet zeker weet :).