open strobo in mod, kan dat??

Pagina: 1
Acties:

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
ik heb een vraagie, kun je een opengehaalde stroboscoop in je kast bouwen zonder dat dit problemen geeft met hardware
of gaat storen(strobo is een velleman kit, zelfbouw)

:+ was te gierig om een complete te kopen :+

*burp*

Verwijderd

Ik denk het wel ja, de aan/uit functie (dat telkens zich herhaalt) zal wel degelijk storing geven, maar waarom zou je een strobo in je kast bouwen? Om je snelle CPU'tje te flitsen :?

• rimpeldinky
das lache man, da geeft een leuk effect op lan's als je buurman een beetje TE goed is in ut/cs/q3 zet je m ff aan en heb je een frag :+ :+ >:)

*burp*

Verwijderd

volgens mij bouwt zo`n printje een flinke aantal voltjes ?

mischien de print ed in een afgeschermpt bakje bouwen ?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Zo'n gasontladingslamp heeft meestal een ontsteekspanning van een paar honderd volt. Dit resulteert in zeer stijle spanningspieken die weer de nodige emc-storingen veroorzaken. De theorie zegt dus dat het niet goed is... Maar in de praktijk zijn emc-storingen moeilijk te voorspellen, dus je komt er alleen achter door het uit te proberen.

Schoef hem uit z'n behuizing en leg hem in je PC zou ik zo zeggen. (kijk wel uit voor kortsluiting en/of aanraken met die hoogspanning).

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 20:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

doe gewoon zo'n metalen behuizingkje eromheen, en je hebt geen probleem meer. Toch?

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
als je nou gewoon strobo's haalt van autostyle kan je de snelheid aanpassen en heb je er 2 waar je gekleurde hoesjes op kan zetten en je hebt geen storing

• rimpeldinky
ok bedankt voor alle steun en adviezen, ik ga wel ff bij de radiobeurs hier in tilburg kijken naar die auitodingen :)

die lijken me wel :9~

*burp*

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
Op woensdag 24 juli 2002 14:04 schreef rimpeldinky het volgende:
ok bedankt voor alle steun en adviezen, ik ga wel ff bij de radiobeurs hier in tilburg kijken naar die auitodingen :)

die lijken me wel :9~
als ik thuis ben maak ik wel een pic zit nu op me werk ze komen namelijk ook in mijn kast

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Op woensdag 24 juli 2002 11:14 schreef AcouSE het volgende:
Zo'n gasontladingslamp heeft meestal een ontsteekspanning van een paar honderd volt.
Of meer.. (vaak een paar kV ;))
Dit resulteert in zeer stijle spanningspieken die weer de nodige emc-storingen veroorzaken. De theorie zegt dus dat het niet goed is... Maar in de praktijk zijn emc-storingen moeilijk te voorspellen, dus je komt er alleen achter door het uit te proberen.
Klopt, maar dit hangt bijv. ook veel af van een print-ontwerp (als er een printplaat gebruikt wordt) etc.

Maar ik verwacht eigenlijk niet zoveel storing.. Als je bedenkt wat zo'n geschakelde voeding allemaal aan rotzooi kan genereren, dan maakt zo'n strobo ook niet zoveel meer uit :)

Verwijderd

ik zou gaan voor je velleman strobo, toch wel stukkie feller als die prutdingen van de autostyle
flitsen tig keer en zijn dan al verrot, nu al paar keer gehoord, echt troep dus en fel zijn ze helemaal niet, dus je buurman op de LAN zal niet schrikken

en storingen ja das afwachten, zoveel mogelijk afgeschermd inbouwen zou ik iig doen, denk dat het dan zowiezo wel meevalt

Verwijderd

storingen vallen wel mee

heb hem zelf hiero
staat dan naast mijn pc (open), om nog ingebouwd te worden

als je hem maar niet op je voeding ofzo wil aansluiten

en als je zeker wil zijn stop hem dan in een ander stopkontact dan je pc

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 11:14 schreef AcouSE het volgende:
Zo'n gasontladingslamp heeft meestal een ontsteekspanning van een paar honderd volt. Dit resulteert in zeer stijle spanningspieken die weer de nodige emc-storingen veroorzaken. De theorie zegt dus dat het niet goed is... Maar in de praktijk zijn emc-storingen moeilijk te voorspellen, dus je komt er alleen achter door het uit te proberen.

Schoef hem uit z'n behuizing en leg hem in je PC zou ik zo zeggen. (kijk wel uit voor kortsluiting en/of aanraken met die hoogspanning).
4000 V dus

tenminste die van de velleman-kit
Pagina: 1