Final Fantasy VIII probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:33
Wanneer ik FF8 Config opstart krijg ik: "Unable to locate MIDI device. FF8 requires a Windows95-compliant MIDI device."
Ik heb een Creative Live! Value 128 bit ofzo en draai in Windows 98 (niet SE). En ik heb GEEN problemen bij mn Soundcard ofzo... heeel vaag.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Maar je hebt geen Midi. Probeer anders je drivers opnieuw te intalleren en dan kijken of je de midi instellingen kan veranderen.

• Thijs
Ja, misschien is het wel slim om eerst ff te kijken of ik uberhaupt een midi-file ofzo kan afspelen :)
Als dat lukt........... iemand enige suggesties?

• Thijs
Nou, ik heb een midi gedownload, en hij doet het perfect. Ik kan alle instrumenten instellen enzo, nix aan de hand. Ik snap er echt geen ene FUCK van! Kan iemand mij uitleggen waarom ie het niet doet?!?!?!? IRQ probleem anders? Ik had namelijk een tijdje terug WinME geinstalleerd, toen deed mn PC het niet meer zo goed, heb ik Win98 er weer opgezet, maar toen moest ik al mijn IRQ's handmatig ingaan stellen, want ik had allerlei IRQ conflicten (dankzij WinME). Misschien dat de Soundcard op een bepaalde IRQ moet staan? Misschien iemand die dat weet? Of heeft dat er geen fuck mee te maken?!?!?

Verwijderd

Zit er niet gewoon zo'n Ronald (??) software midi speler bij het spel? Volgens mij nl. wel, anders moet je echt hardware midi-talble hebben....

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Ik heb FF ook gewoon goed kunnen spelen met een SB live....

Heb je die IRQ's verandert onder Windows of in de BIOS????

IRQ's veranderen onder Windows werkt meestal namelijk niet goed. Verder stond vroeger het IRQ van een geluidskaart meestal op 5 of 7.

Wat ik je dus kan aanraden is de IRQ's via de BIOS toe te wijzen.

Verder zou ik nog ff onder veilige modus opstarten en kijken of er sommige apparaten hier dubbel op geinstalleerd staan (wilt nog wel eens voorkomen na IRQ's aanpassen).

Daarnaast is het nooit weg om de nieuwste SB drivers of een eventuele patch van FF zelf te downloaden. Wie weet is dit wel een common problem.

Good, bad, I'm the guy with the gun!

Verwijderd

Kijk eens bij de FF8 config onder music of midi. Als het goed is kan je daar het mididevice selecteren wat je wilt gebruiken.
Probeer anders daar een andere te selecteren en kijken of hij het wel doet.

• Thijs
Ja, dat zou wel erg fijn zijn als ik uberhaupt FF8 Config kon opstarten ja... ik krijg zodra ik dat opstart al een foutmelding. Ik zal eens kijken bij mijn IRQ's hoe dat zit... anders maar pech gehad.

Verwijderd

Ik had bij FF7 helemaal geen geluid..effe een cheap geluidskaartje gekocht omdat ik helemaal desperate was en ik MOEST geluid bij die game hebben, maar dat hielp ook niet. Toen bleek dat de bug in DirectX 7 lag. Een oudere DirectX over 7 installeren lukte niet echt dus ik speciaal voor die game een oude windows installeren met oude directX en toen werkte het perfect. Mischien is dit ook het geval met FF8 ???

• Thijs
Ik vind FF8 een cool spel, maar om daarvoor nou helemaal een oude Windows en een oude DirectX erop te zetten..... nee, dank u vriendelijk
Pagina: 1