FruityLoops: wat krijg je nou eigenlijk...?

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Topicstarter
Ik heb wat zitten knoeien met de demo van FruityLoops en het is allemaal errug lollig. FL is niet echt duur: $ 99,- is goed te doen. Eén van de redenen dat ik FL uitprobeer is dat ik Reason te duur vind. (Nou ja, hij is niet te duur, maar ik heb er het geld niet voor...)

Maar...

Als je in de demo een file probeert te bewaren geeft FL via een html pagina aan welke synths je gebruikt hebt, die NIET in FL zitten en die je dus apart moet kopen.
Dus toen heb ik ff ALLE mogelijk synths (en zo) geopend en geprobeerd te saven. Toen kreeg de melding dat de volgende instrumenten NIET in de volledige versie zitten maar dat je die apart moet kopen...

Drum Synth Live $ 35
DX 10 FM Synth $ 19
Beat Slicer $ 35
SounfFont Player $ 35
Sim Synth Live $ 35
WASP $ 35

Da's dus $ 194,-. Tel daar de $ 99,- van FL zelf er bij op en je komt op $ 293,-! Dat komt toch al aardig in de buurt van de prijs van Reason...!

Zonder deze synths blijft er bar weinig over om leuke geluiden mee te maken. Lijkt me.

Zijn hier FruityLoopers die dit allemaal kunnen bevestigen? Is wat je krijgt voor $ 99,- nog wel leuk? Of zit je dan met een kaal pakket? Of valt het allemaal wel mee...?

Ik moet trouwens zeggen dat dat pattern window wel erg makkelijk is: zoiets hadden ze in Reason ook moeten hebben! En ook het feit dat je live midi kunt opnemen, desnoods tig patterns lang, en dat dan alsnog dat pattern gewoon kunt programmeren in je song via dat pattern window (snap je het nog?): da's allemaal wel erg makkelijk. Het werkt heel vlot, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30273

ga gewoon met Buzz aan de gang.. bijna hetzelfde, zoniet beter imho. Met een fijnere interface en het kost nada nopes niks !! Met een biblotheek aan generatoren en fx.

[url="http://www.buzzmachines.com"]www.buzzmachines.com[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 10:39 schreef Post-It het volgende:
ga gewoon met Buzz aan de gang.. bijna hetzelfde, zoniet beter imho. Met een fijnere interface en het kost nada nopes niks !! Met een biblotheek aan generatoren en fx.

[url="http://www.buzzmachines.com"]www.buzzmachines.com[/url]
Hmmmm, tja.... Ik las ergens dat iemand er 1 1/2 jaar over had gedaan om het prog onder de knie te krijgen... Het ziet er ook niet echt gebruikersvriendelijk uit vind ik. Om dat nou een fijnere interface te noemen... En dan al dat gedoe met hex getallen.

Maar ja, misschien moet ik er gewoon eens in duiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30273

na 2 weken ken je het van binnen en buiten.. en als je een ft2´er bent wen je er meteen aan..
je hebt 3 schermen en dat werkt juist fijn, 1 voor de machines te connecten, een sequencer en een soort tracker veld waarin je de noten kan plaatsen.. super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
gaan voor Reason!!!

is veeel krachtiger (ok ook wat moeilijker, maar je moet het toch leren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55192

Fruityloops is een VST host, dus gewoon even naar [url="http://www.kvr-vst.com"]www.kvr-vst.com[/url] gaan en kijken welke gratis VST Instrumenten er momenteel verkrijgbaar zijn. Er zijn er genoeg die van goede kwaliteit zijn.

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35232

Op woensdag 24 juli 2002 10:44 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Hmmmm, tja.... Ik las ergens dat iemand er 1 1/2 jaar over had gedaan om het prog onder de knie te krijgen... Het ziet er ook niet echt gebruikersvriendelijk uit vind ik. Om dat nou een fijnere interface te noemen... En dan al dat gedoe met hex getallen.

Maar ja, misschien moet ik er gewoon eens in duiken...
mhh ja, dat was ik, maar met 1 1/2 jaar bedoel ik vanaf de eerste buzz beta's, niet de buzz zoals ie nu is... als ik jou was zou ik zeker de moeite nemen om een buzzpack te downloaden en te installeren... het is een andere manier van werken als je Fruity gewend bent, maar je kunt er zeker gestoord vette geluiden uit halen... en het is gratis ;)

Qua muziek software is het gewoon erg moeilijk mensen tips geven, de ene houd van een flashy interface zoals Reason of Fruity, de ander vind het alleen maar belangrijk dat het lekker werkt en dat er geluid uit komt (voornamelijk de Trackers onder ons :))

Het voordeel van Buzz boven alle andere muziek software is (vind ik) dat je zoveel custum generators en effects heb, die je allemaal aan elkaar kan haken om een ander geluid te krijgen... je zult de eerste tijd versteld staan van wat er allemaal mogelijk is en dan pas aan muziek maken toekomen...

wat ik je wel aanraad als je buzz gaat gebruiken, zoek op het net een aantal goede tutorials, dat maakt je leven al een stuk makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52690

Ik heb buzz ook. Fijn programmaatje met zeer goed geluiden. Als je Fruityloops aanschaft kun je buzzgenerators en buzzeffecten in Fruityloops laden. En dat werkt ook perfect. Een prima combinatie die twee, en wil je iets kunnen saven in de demo van Fruityloops dan render je het toch gewoon naar een wav/mp3/MIDI-file? Dus niet save as.../save, maar export>wave/mp3/MIDI-file.

Maar zoals eerder al vermeld je kunt de demo prima gebruiken voor een paar drumloopjes en als je een eerdere versie van Fruityloops (3.4) hebt kun je zelfs meerdere channels toevoegen door in 3.4 een track met alleen (lege) channels te maken (clonen), saven en dan openen in de demo van FL3.55 en de nieuwe features van 3.55 in je track gebruiken. Wees er wel zeker van dat als je de track opent in 3.55 dat de track bijna helemaal af is en dat je alleen 3.55 gebruikt om hem aftemixen. Want je kunt hierna niet meer saven! :)

En het is inderdaad zwaar k*ote dat je alleen demo's van Wasp etc krijgt bij Fruityloops, maar ook zonder die VSTi kun echt wel kwaliteit produceren met FL.

En over de kwaliteit van fruityloops: er zijn genoeg sites op internet te vinden die speciaal aan fruityloops en haar gebruikers zijn gewijd. Er is zelfs een vette site waar je heuse Fruitysongs kunt laten afmixen in een professionele geluidsstudio. Ook worden er cd's uitgebracht met alleen maar fruitysongs:

Deze site:

[url="http://www.sectionz.com"]www.sectionz.com[/url] *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 14:09
Wel ik heb sinds kort de FL-Studio 4 FruityLoops Edition die van 99$ dus.
Wat me persoonlijk over de streep heeft getrokken om deze te kopen is de actie van FL-Studio om een levenslange update te geven bij elke nieuwe versie die er van FL-Studio uitkomt. Wel even erbij zeggen dat dit gaat om de editie die jij koopt.

Iets minder leuk was toen ik merkte dat bv. Sytrus een plugin die standaard bij FL-Studio zit maar een demo versie is. Het enige wat je niet kan is als je stukken gebruikt met Sytrus, kan je je creatie niet opslaan, je kan hem wel opnemen en omzetten naar MP3 of WAV, wat toch al iets is.

Met deze teleurstelling was ik even bij de creaties gaan kijken van pro's en heb getest welke ik kon opslaan zonder problemen en welke niet en ik moet zeggen, met wat je zo dus allemaal erbij krijg ben je al heel lang zoet :). Trouwens voor sommige plugin's moet je echt nie veel bij betalen, wat dus misschien wel handig is voor de toekomst.

'k Zal ook even zeggen 99$ = +/- 80€, dus als je van plan bent het prog te kopen zou ik het nu ergens doen, of als de euro nog sterker staat, hier haal je eigenlijk enkel nog meer voordeel uit.

'k Zal even een voorbeeldje plaatsen met wat ik momenteel bezig ben, 't stelt misschien nu nog niet enorm veel voor, maar voor mijn eerste echte (volledige versie van FL-Studio) keer vind ik het wel niet zo slecht. Ben nog fel opzoek naar een achtergrond deuntje.

http://users.pandora.be/virtualcreations/Floop.mp3

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch wel lollig hoe iemand zomaar doorpraat ('Wel heb ik sinds kort...') alsof het geen dikke twee jaar geleden is dat er in dit topic voor het laatst gepost is... ;)

Wat ook wel lollig is, is dat ik FL nog steeds niet gekocht heb, maar dat ik toevallig nét op het punt sta Reason wel of niet te kopen... (Ik kan Reason 2 voor 150 euro kopen (in een muziekwinkel!) en dan gratis updaten naar 2.5: leuk, want 2.5 kost 400 of zo in de winkel!). Maar nu ik dit topic weer zie ga ik toch ook nog maar eens even FL weer eens checken: kijken hoeveel er veranderd is in de afgelopen 2 jaar.. ;) Alhoewel Reason me nog steeds net iets profesioneler lijkt... Maar ja, Reason is ondertussen ook al een oud programma...

EDIT:
Net ff naar de FL site geweest maar dat is niet slecht...! Vooral dat je nu audio kunt opnemen is leuk! Dat kan Reason niet en da's ERG lastig (vooral als je verder geen software heb waarin je Reason als slave kan gebruiken via Rewire).
Ik ga de demo maar eens uitproberen (kan je ALLES mee, zelfs exporteren als wav en mp3! Alleen saven werkt niet!).
Op een of andere manier blijf ik wel houden dat alles wat 'ielig' overkomt... Dat komt vooral door al die kleine knopjes en kleine interface'jes: daardoor lijkt het net alsof het geluid ook ielig en klein is... Maar ik denk dat in de handen van een meester er toch mooie dingen mogelijk zijn! Ik zag dat zelfs Mike Oldfield tegenwoordig FL als basis voor al z'n werk gebruikt! Het zit 'm denk ik vooral in m'n kop, die ieligheid: een soort vooroordeel... jammer dat je voor die Audio versie gelijk de helft meer moet betalen... 150 i.p.v. 100 dollar. (Maar inderdaad: de euro speelt een positieve ril hier in dus... wie weet!) :)
Leuk om hier weer eens in te duiken! :)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 16235 op 10-09-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 11:01

n00bs

Het is weer Zomer!

FL is grappig... en meer ook niet. Ik heb FL al 2 jaar oid, heb wel wat leuke dingen in elkaar kunnen knutselen. Maar de hele interface zuigt echt aan alle kanten...
Als je toch een beetje profi bezig wil gaan, ga dan echt voor Reason. En lees alle tutorials online.

Ik weet verder niet hoe het zit met audio software, maar op vele hogescholen kan je goedkoop software krijgen... (en dan wel legale versies). Voor beeldbewerking en standaard pakketten betaal je meestal rond de 20 Euro. En aangezien er ook HBO DJ achtige opleidingen bestaan, neem ik aan dat Reason ook verkrijgbaar zal zijn via deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ik denk dat de grootste vraag is: WAT wil je uiteindelijk bereiken?

Voor de gewone grappige huis tuin en keuken sounds is FL wel voldoende maar als je er een beetje handig in wordt en profi te werk wilt gaan schiet FL gewoon zwaar tekort en is gewoon reason een veel betere optie :)

check mijn webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

De Bij schreef op 10 september 2004 @ 14:43:
ik denk dat de grootste vraag is: WAT wil je uiteindelijk bereiken?

Voor de gewone grappige huis tuin en keuken sounds is FL wel voldoende maar als je er een beetje handig in wordt en profi te werk wilt gaan schiet FL gewoon zwaar tekort en is gewoon reason een veel betere optie :)
Behalve de topickick stuit me dit ook even tegen de borst. Eerst even dit: Ik kan zelf de workflow in FL niet uitstaan. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt gewoon niet 'met' mij. Liever Cubase. Dit is niet voor iedereen zo; Cubase is een programma waar gedurende de jaren vanalles aangekoekt is qua mogelijkheden, en je moet even het idee erachter goed begrijpen wil je er mee vooruit kunnen. Het programma bestaat al sinds de Atari voor MIDI gebruikt werd, en het heeft dus een hele lange ontwikkeling meegemaakt.

FL heeft die bagage niet. Jammer, want als softwarebedrijf moet je al je kennis van 0 af opbouwen, met het risico dat je fouten maakt; maar ook goed, omdat je dan niet vastgeroest zit in een bepaald patroon, en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.

FL is, behalve een kant-en-klaar pakket, ook nog eens een VST-host. Wat dus wil zeggen dat je er zelfs Reaktor en Kontakt in kan mikken; de instrumenten schieten in ieder geval -niet- te kort. Verdere masteringplugins maken het ook nog helemaal af, en er zijn genoeg producers die Cubase teveel gedoe vinden, en geen Apple hebben voor Logic op te draaien. Klinkt misschien gek; een progje van onder de 100 euro waar je plugins van 4 keer die prijs op draait, maar da's Mackie's Tracktion ook, en ReNoise ook. Als je een project dat VST's gebruikt in Cubase zou 'porten' naar FL hoorde jij geen verschil, dus om professionaliteit als in een verschillend resultaat gaat het in ieder geval niet.

Dat het gros van de n00bs zich ergens FL oppikt op Kazaa, er vervolgens tenenkrommend slechte zooi mee maakt, dat is dan weer een tweede; het zegt echter niks over de professionaliteit van het programma, maar eerder over hoe de jeugd het maken van muziek ziet; als iets makkelijks dat iedere klikkende idioot kan leren. Voor een gitaar heb je nog een heel klein beetje skills nodig, voor FL alleen een computer, en een internetverbinding. De drempel om het even te proberen is daarom ook laag, wat tot resultaat heeft dat er een klein beetje koren tussen al dat kaf zit.

Als jij FL 'huis, tuin en keukensounds' vind hebben heb je dus nooit de mogelijkheid overwogen om zelf eigen samples er in te gebruiken in plaats van de presets of zelf met andere VST's te experimenteren behalve die meegeleverd zijn. Nee, dan vind ik die opmerking ook niet echt vreemd ;).

Reason komt wel met betere voorbeeldgeluiden, maar kan geen VST's gebruiken, wat de mogelijkheid tot je sounds uit te breiden op andere manieren dan een update al helemaal afsluit. Reason heeft ook geoptimaliseerde en gestripte algoritmes; een 'dikke' VST die al z'n power stopt in het goed laten klinken van 1 stem (Arturia Moog Modular) kun je dus vergeten.

Beoordeel een apparaat niet op de voorbeeldjes die er in de fabriek zijn ingezet. Die zijn niet van jezelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Yoozer op 10-09-2004 16:18 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Niet online
Yoozer schreef op 10 september 2004 @ 16:14:
[...]

Behalve de topickick stuit me dit ook even tegen de borst. Eerst even dit: Ik kan zelf de workflow in FL niet uitstaan. Ik heb het geprobeerd, maar het werkt gewoon niet 'met' mij. Liever Cubase. Dit is niet voor iedereen zo; Cubase is een programma waar gedurende de jaren vanalles aangekoekt is qua mogelijkheden, en je moet even het idee erachter goed begrijpen wil je er mee vooruit kunnen. Het programma bestaat al sinds de Atari voor MIDI gebruikt werd, en het heeft dus een hele lange ontwikkeling meegemaakt.

FL heeft die bagage niet. Jammer, want als softwarebedrijf moet je al je kennis van 0 af opbouwen, met het risico dat je fouten maakt; maar ook goed, omdat je dan niet vastgeroest zit in een bepaald patroon, en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.

FL is, behalve een kant-en-klaar pakket, ook nog eens een VST-host. Wat dus wil zeggen dat je er zelfs Reaktor en Kontakt in kan mikken; de instrumenten schieten in ieder geval -niet- te kort. Verdere masteringplugins maken het ook nog helemaal af, en er zijn genoeg producers die Cubase teveel gedoe vinden, en geen Apple hebben voor Logic op te draaien. Klinkt misschien gek; een progje van onder de 100 euro waar je plugins van 4 keer die prijs op draait, maar da's Mackie's Tracktion ook, en ReNoise ook. Als je een project dat VST's gebruikt in Cubase zou 'porten' naar FL hoorde jij geen verschil, dus om professionaliteit als in een verschillend resultaat gaat het in ieder geval niet.

Dat het gros van de n00bs zich ergens FL oppikt op Kazaa, er vervolgens tenenkrommend slechte zooi mee maakt, dat is dan weer een tweede; het zegt echter niks over de professionaliteit van het programma, maar eerder over hoe de jeugd het maken van muziek ziet; als iets makkelijks dat iedere klikkende idioot kan leren. Voor een gitaar heb je nog een heel klein beetje skills nodig, voor FL alleen een computer, en een internetverbinding. De drempel om het even te proberen is daarom ook laag, wat tot resultaat heeft dat er een klein beetje koren tussen al dat kaf zit.

Als jij FL 'huis, tuin en keukensounds' vind hebben heb je dus nooit de mogelijkheid overwogen om zelf eigen samples er in te gebruiken in plaats van de presets of zelf met andere VST's te experimenteren behalve die meegeleverd zijn. Nee, dan vind ik die opmerking ook niet echt vreemd ;).
Ten eerste even over de kick, dat ben ik niet geweest en ten 2e over de rest van je commentaar, allemaal leuk en aardig maar waar jij over praat zijn allemaal weer extra prog's die te koppelen zijn.
tuurlijk is die mogelijkheid er, maar moet je er ook de centen voor hebben om alles aan te schaffen hiervoor.
Ik ga gewoon uit van de standaard versie van FL en de standaard versie van reason en als je daar een keus uit moet maken is reason verreweg meer profi dan FL :)

check mijn webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

De Bij schreef op 10 september 2004 @ 16:18:
Ten eerste even over de kick, dat ben ik niet geweest
Nee, dat bedoelde ik ook niet zo :).
en ten 2e over de rest van je commentaar, allemaal leuk en aardig maar waar jij over praat zijn allemaal weer extra prog's die te koppelen zijn. tuurlijk is die mogelijkheid er, maar moet je er ook de centen voor hebben om alles aan te schaffen hiervoor.
Ja, maar die hoeven helemaal niet duur te zijn. KVR-VST heeft een lading VST's waar je voor alles wat je bij Reason aan 1 pakket betaald een stuk of 20 (goede) exemplaren krijgt. En dan heb ik nog niet eens SynthEdit genoemd waar je die dingen zelf nota bene mee kan bouwen. Het hoeft dus helemaal niet bizar veel te kosten. Het gaat er ook om hoe je het gebruikt.
Ik ga gewoon uit van de standaard versie van FL en de standaard versie van reason en als je daar een keus uit moet maken is reason verreweg meer profi dan FL :)
Ik denk dat je idee van "profi" een beetje vreemd is, maar goed :). Je zou het ook op een rijtje kunnen zetten van wat Reason en FL je als mogelijkheden geven; en met behulp van die VST-mogelijkheid in FL zou je dan alsnog op een voorsprong voor FL kunnen uitkomen. Was het zo geweest dat je ook daar niks extra's in kon laden, dan gaf ik je 100% gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb persoonlijk FL nog niet geprobeerd, maar ik ben een gigantisch fan van Reason :) Het is even moeilijk om mee te beginnen, maar 't werkt echt wel héél fijn.
Ik schrijf op m'n gitaar melodietjes die ik naar MIDI's omzet, die ik dan door Reason heentrek om er een leukere sound aan te geven (of althans da's het plan, 'k gebruik't pas een paar dagen :P)

Cubase gebruik ik alleen voor opnames.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Niet online
Nou vooruit ik zal FL nog eens uit de kast hier trekken en er een second opinion aangeven ;) misschien heb ik mij er dan nog niet genoeg in verdiept, en ik ben trouwens ook bij cubase VST (een van de 1e versies daarvan) met cubase opgehouden omdat ik door de bomen het bos niet meer zag :X :) maar das weer een ander verhaal wat hier los van staat :)

[ Voor 7% gewijzigd door De Bij op 10-09-2004 16:28 ]

check mijn webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulerik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 20:07
Ik gebruik nu zo'n anderhalf jaar fruityloops. Sommige periodes wat intensiever dan andere ;), tis meer een hobby, maar ik kan het programma ECHT aanraden.
Keb er zelf best wel redelijke tunes mee gemaakt, kzal morgen ff online zetten, kmoet nu naar werk..
ps: bij updates van fruityloops is het al vaker voorgekomen dat plugins (vst's) waar eerder voor betaald moest worden er later gratis in komen te zitten. Zoals simsynth en beatslicer.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

De Bij schreef op 10 september 2004 @ 16:28:
Nou vooruit ik zal FL nog eens uit de kast hier trekken en er een second opinion aangeven ;)
Check dan ook nog www.kvr-vst.com - er zitten een paar plugins daar die zeer de moeite waard zijn en niks kosten.
misschien heb ik mij er dan nog niet genoeg in verdiept, en ik ben trouwens ook bij cubase VST (een van de 1e versies daarvan) met cubase opgehouden omdat ik door de bomen het bos niet meer zag :X :) maar das weer een ander verhaal wat hier los van staat :)
Kan ik me indenken. Ik ben zelf begonnen met Cubasis, heb toen een tijd met 5 VST gewerkt, en heb nu SX (nog versie 1.06, het geldschip moet nog even langskomen om 'm naar 2.2 te upgraden).

Cubase gaat er een beetje van uit dat je bekend met mixerterminologie (aux, insert, send) bent, al is die een beetje achterhaald. Vroeger moest men zuinig zijn met effecten en kon je een spoor niet domweg kopiëren, wat er dus voor zorgde dat je aux moest gebruiken (doorlussen), sends (1 effect voor alle sporen waarvan het volume apart geregeld kon worden). Tegenwoordig is het gewoon een kwestie van rauwe cpu power, dus is er an sich niet zoveel verschil meer; het is wel handig als je niet 5 effecten identiek hoeft in te stellen :). Het mooie met al die alles-in-een progjes is dat die bezuinigingsmaatregelen niet meer echt van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Hmm, denk dat ik niet goed naar het jaartal dus heb gegeken. Maar goed. Persoonlijk vind ik FL-Studio echt leuk, heb ook met niets anders echt leren werken. Maar voor FL-Studio zo af te breken als huis-en-tuin software, zou'k toch niet doen. Als het zo was dan zouden producers het nie gebruiken IMO.

Ook, eens je echt de software begint te doorgronden en echt gaat zien wat het eigenlijk allemaal kan en er gewoon echt handig mee begint te worden, kan je er echt leuke dingen mee maken. Maar zoals er ook hier wordt gezegd, er is veel oefening voor nodig en wat beats achter elkaar zetten een deuntje etc... dat kan iedereen en jah meestal trekt het dan vaak op niet veel.

Maar voor de mensen die er echt tijd & moeite in steken, die kunnen er vaak fantastische dingen mee maken. Ook hier geld weer, ieder zijn mening. Ik denk mensen die een totaal ander programma gewoon zijn zullen misschien FL-Studio niet goed of ongebruiksvriendelijk vinden, kan best zijn. Maar ik weet zeker dat FL-Studio echt wel wat meer te bieden heeft dan juist huis-en-tuin software.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De belangrijkste schakel in het hele proces van muziek maken is toch de muzikant: de creatieveling die de software gebruikt. Zo bekeken kan zelfs de knulligste software schitterende muziek opleveren. Voor de rest is het maar net wat je gewend bent.

Er wordt inderdaad nogal neerbuigend neergekeken op FL, maar als je ziet dat het programma gebruikt is voor cd-producties en zelfs Mike Oldfield er nu mee werkt: da's toch iemand die altijd voor kwaliteit gaat. Op zich ziet FL er wat fluttig uit met al die kleine knopjes en zo. Maar ik ben er ook van overtuigs dat er onder de kap een dijk van een programma zit. 't Is maar net wat je er in gooit! De meeste mensen die neerkijken op FL doen dat omdat anderen dat doen... Het is eigenlijk gewoon onwetendheid.

Reason klinkt out of the box (!) mss meteen al wat voller en steviger, maar da's dan ook alles. Ik zelf vind de interface met die rij foto-realisctische hardware niet echt handig en overzichtelijk. Maar zoals ik al zei: 't is maar net wat je gewend bent.

Groot voordeel van FL is dat je er direct audio ik kan opnemen. En natuurlijk alle (betaalde én gratis) VSTs er in kunt gebruiken.

Al met al moet je gewoon kiezen wat het beste bij je past of waar je zelf het meest aan gewend bent. Neerkijken op andere programma's is flauwekul. Ik zelf ben er nog niet uit maar neig toch erg naar FL: VST, audio, straightforward interface, de handige playlist: en het werkt snel ook: ja, dat trekt mij wel.

ff wat anders: ulerik zegt dat simsynth en beatslicer nu niet meer apart betaald hoeven te worden. Klopt dat...? Als ik op de FL site kijk staan die twee er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Anoniem: 16235 schreef op 13 september 2004 @ 10:14:

ff wat anders: ulerik zegt dat simsynth en beatslicer nu niet meer apart betaald hoeven te worden. Klopt dat...? Als ik op de FL site kijk staan die twee er niet bij...
Nope, deze moeten nog steeds betaalt worden. Wat wel is, dat in de volgende updates, die als je de online versie koopt je steeds gratis mag downloaden, daar kan het zijn dat deze volledige versies dan wel zijn in op genomen. Maar ik vind het bv. heel jammer dat ik sytrus niet volledig heb erbij gekregen bij m'n FL-Studio Fruityloops. Misschien in een nieuwe versie wie weet :9.

Foto materiaal:

Pagina: 1

Let op:
[html][norml][/norml][/html]