Upgrade de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hey hallo,

Ik heb momenteel een AMD Athlon 1400 met 768mb PC2100 DDR ram maar... Ik wil misschien een Pentium IV gaan kopen. Dit puur en alleen omdat ik af en toe in 3D studio Max/ Lightwave werk.

Dit moet geen AMD vs INTEL topic worden, absoluut niet, maar ik vraag me af of ik als ik naar Intel ga (mobo+cpu) of ik dan een aanzienlijke performance winst krijg in Photoshop & 3D max..

Of denken jullie: "Je kunt beter je videokaart upgraden om performance te winnen" momenteel heb ik een Geforce 3 Ti200 @ Ti500

Dus;
- Intel DDR board + Pentium 4 2,26Ghz (of) Amd Athlon XP 2200
- Nieuwe videokaart (Geforce 4 Ti4600 / ATI 9700)

Volgens de review die ik heb gelezen op tweakers.net is de AMD bijna even goed als de Pentium IV, maar is de Pentium IV weer overclockbaar wat ik dus wel graag wil gaan doen.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Tsja volgens mij hoef je niet noodzakelijk te gaan upgraden met het systeem. Wil je meer hebben denk ik dat je meer een een nieuwe videokaart hebt (Gforce 4?), maar geheugen heb je zat en daar heb je meestal meer aan dan aan een nieuwere processor.

Signature

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
ik zou nog een jaartje wachten tot de nog komende p4 3ghz betaalbaar is, dan heb je het echt over een verschil.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
....met pc1200 RDram :) dat zal rond die tijd ook wel uitzijn, en waarschijnlijk is er dan nog geen DDR533 ofzow (enof die ooit komt :? ) dus staat RDram weer aan kop denk ik.

Verwijderd

Voor Photoshop en 3D Max heb je meer aan een snellere processor en geheugen dan aan de videokaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 juli 2002 12:04 schreef Busmaster het volgende:
Voor Photoshop en 3D Max heb je meer aan een snellere processor en geheugen dan aan de videokaart.
Yup, en je hebt ook wat aan SSE met die pakketten, dus XP of P4 voorop...

Gokje: overstap naar P4@133MHz FSB (2533MHz ofzo) icm PC1066/4200 RDRAM is de snelste optie, maar prijs/prestatiegewijs is een Tbred (XP2200+) op je huidige mobo een veel betere keus als je NU wilt/moet upgraden. Anders loont het allicht meer om te wachten tot er een groter verschil zal zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1