verplicht gebruiken van lokale mailserver

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zorg ik ervoor dat de mensen in mijn netwerk altijd de mailserver op het lokale netwerk gebruiken, ook al stellen ze op hun computer een andere in? De mailserver draait op de linuxgateway. Ik dacht dat het moest met:

/sbin/ipchains -A input -p tcp -s 0/0 -d 0/0 25 -j REDIRECT 25

Maar dat werkt niet.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

gewoon poort 25 en 110 dichtknallen naarbuiten, of denkk ik nu te simpel :)

Mijn iRacing profiel

• shadax
  • Niet online
gaat er meer om dat als ik een notebook aan de hub knal dat ik niet alle instellingen wil aanpassen

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

je stelt het toch op de server in en niet op de clients?

Mijn iRacing profiel

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
ipchains -A input --dport 25 -p tcp -i eth0 -j REDIRECT 25

Dat zou toch moeten werken? Met eth0 je interne netwerkinterface.

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 20:07 schreef vink het volgende:
ipchains -A input --dport 25 -p tcp -i eth0 -j REDIRECT 25

Dat zou toch moeten werken? Met eth0 je interne netwerkinterface.[/quote]Werkt niet :(
Mijn netwerk hangt wel aan eht0, maar als ik de smtp server instel van mijn provider, verzend hij hem via dat ding....

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 19:09 schreef collin het volgende:
je stelt het toch op de server in en niet op de clients?[/quote]In je mailprogramma vul je toch gewoon een smtpserver in? Het is niet zo handig als je die moet veranderen als je switcht van modem naar netwerk.

Verwijderd

Stel op je clients een profile in. Anders komen ze er toch onderuit

• shadax
  • Niet online
Al het smtp verkeer moet toch gewoon over de server, dus het moet toch gewoon mogelijk zijn dat hij daar 'iets' mee doet, om te zorgen dat het naar de lokale sendmail gaat?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Even een hele stomme vraag. Kan je eens proberen al je ipchains regels te flushen en een van bovenstaande regels als eerste neer te zetten?

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 21:44 schreef vink het volgende:
Even een hele stomme vraag. [/quote]Dat viel wel mee :).

Ik had die regel wel probeert vlak onder de de flush regel, maar ook net onder de regel die alles open gooide. (/sbin/ipchains -A input -j ACCEPT -i $INTIF -s $INTLAN -d $UNIVERSE). Nu hij boven die regel staat, werkt het. tnx!
Pagina: 1