zou dit passen in een DX-01BD?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
ik wil een BLACK CHIEFTEC CASE MODEL DX-01BD aanschaffen maar twijfel een beetje of de nodige handel er wel in gaat passen...
1 x diskette
2 x cdrom
6 x HD

Bedoel het zou moeten passen volgens Bays dit lijstje
bays 4 x 5 1/4 external
Bays 2 x 3 1/2 external
Bays 4 x 3 1/2 internal

MAAAR...

dat zou betekenen dat ik bijv. 3 HD's in zo'n uitneembaar houdertje moet proppen. Zitten ze dan niet wat dicht op elkaar ? ! van die 2 houders heeft welliswaar de optie voor een fan dus die koelt denk ik wel maar die ander...

Zou er trouwens in die 3 1/2 bays de diskette ruimte zijn meegetelt?

het geheel moet als file server gaan draaien dus de schijven zijn regelmatig flink aan het werk...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 08:51

gvdh81

To got or not to got..

Heya, ik heb dezelfde kast, hier heb je een "inside view" ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-rogge.de/0002.jpg

- Zelf heb ik in de onderste "removable" 2 HD's
- In de bovenste "removable" heb ik Floppy + Zipdrive
- en in de bovenste 4 heb ik cd-writer+dvd-speler

Het zou dus moeten passen, maar je kunt het het beste ff navragen bij een online shop

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
De case die jij zegt staat hier onder m'n bureau :)

Uiteraard zijn die CDroms en dat floppy station geen probleem.

Dat je 6 schijven wil is iets anders. In deze chieftec case zitten 2 houders die elke 3 disken kunnen bevatten. Steek je 2 disken boven elkaar heb je nog 3-5mm plaats ertussen. Achter de disken is plaats voor een 80 mm fan. Ik heb daar een enermax fan zitten die 3500 rpm maakt. Hier door zijn mijn schijven op kamertemperatuur.

Echter ik heb 'maar' 4 schijven, met 6 schijven zal het ok nog wel koud blijven, maar zorg er dan zeker voor dat je een GOEIE fan erachter zet, dwz niet een standaar model van 2500 rpm maar een delta ofzo ? (Pasop met delta sommige modellen zijn dikker en passen niet).

Je moet je niet afvragen of Chieftec een goede kast is, het is niet alleen de beste kast die ik ooit gehad hebt, het is zelfs de beste case die ik ooit gezien heb :)
Maar misschien wil je de aluminium versie overwegen ? Die weegt toch gevoelig minder :)
Mijn pc weegt nu een dikke 25 kg.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
als ik zou eens naar dat plaatje kijk heb ik dus in ieder geval (minstens) 1 tray nodig om van 5 1/4 naar 3 1/2 te gaan.

In die removal houdertjes zit dus namelijk voor 6 stuks ruimte waarvan er al 1 door de flop is ingepikt.

Wat ik ff niet snap XTerm89D is je verhaal over je voeding die je schijven koelt/warm houd? dat ding zit toch links boven en je houders rechts onder??

het gewicht is trouwens niet belangrijk. Tis een server en hoe zwaarder hoe beter. Neemt een inbreker um ook niet zo snel op de rug... OF op een eventuele party zal die dan ook niet snel "verdwijenen"

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• gvdh81
  • Laatst online: 14-07 08:51

gvdh81

To got or not to got..

Enermax heeft ook fans ipv alleen voedingen :P
Achter de disken is plaats voor een 80 mm fan. Ik heb daar een enermax fan zitten die 3500 rpm maakt. Hier door zijn mijn schijven op kamertemperatuur.
Wat je zegt over je floppy klopt, wat een optie zou zijn, om je floppie in een 5"25 bay te bouwen bovenin je kast, je hebt toch 4 slots en aan je specs te zien heb je er maar 2 nodig. Zodoende kunnen alle 6 (??) schijven IN je kast en je floppy+2cdroms bovenin

Wat voor schijven ga je erin hangen omdat je er 6 nodig hebt?

edit:

- neem wel een goede voeding die alles kan trekken als je slim bent...
- Ga voor scsi (als je dat al niet van plan was) wordt wel warmer, kost ook meer, maar is wel beter voor file-serving

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Op woensdag 24 juli 2002 08:59 schreef Gompy58 het volgende:
ik wil een BLACK CHIEFTEC CASE MODEL DX-01BD aanschaffen maar twijfel een beetje of de nodige handel er wel in gaat passen...
1 x diskette
2 x cdrom
6 x HD

Bedoel het zou moeten passen volgens Bays dit lijstje
bays 4 x 5 1/4 external
Bays 2 x 3 1/2 external
Bays 4 x 3 1/2 internal

MAAAR...

dat zou betekenen dat ik bijv. 3 HD's in zo'n uitneembaar houdertje moet proppen. Zitten ze dan niet wat dicht op elkaar ? ! van die 2 houders heeft welliswaar de optie voor een fan dus die koelt denk ik wel maar die ander...

Zou er trouwens in die 3 1/2 bays de diskette ruimte zijn meegetelt?

het geheel moet als file server gaan draaien dus de schijven zijn regelmatig flink aan het werk...
Misschien zou je de DA moeten proberen (fulltower) maar volgens [url="http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=274&Doel=2&Main_ID=&Shop_Car=2"]Freezinghardware[/url] zou deze genoeg moeten zijn:
In de behuizing is aan de voorkant plaats voor vier 5,25" en twee 3,5" drives. Intern is er nog plaats voor maar liefst zes 3,5" drives in de daarvoor aanwezige drivebays.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Nee, dat gaat zo niet passen.
Je hebt beschikking over 6 x 3 1/2" bays, namelijk 3 in iedere HD bay (die uitneembare dingen).

Jij wilt echter 7 x 3 1/2" drives kwijt, en dus zul je dan minimaal 1 ervan in een converter bracket moeten plaatsen in een 5 1/4" bay.

Als alternatief zou je kunnen nemen.
DA-01B-D (Dat is de bigtower uitvoering)
DX-01W (Deze heeft geen deurtje en heeft 3 x 5 1/4" sloten en 8 x 3 1/2" sloten)
Pagina: 1