Toon posts:

[W2K] en HPT370

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het installeren van Windows 2000 en een Abit BE6-II V2.0.
Het booten van CD gaat prima, op het eerste gezicht gaat de installatie ook goed maar nadat
het systeem weer reboot dan begint de installatie gewoon weer opnieuw.
Mijn HD bevindt zich in 1 van de ATA66/100 (ide 3) en mijn CD en CDRW in resp. ide 1 en ide 2.
Zodra ik de HD in ide 2 zet bijvoorbeeld werkt het wel, dus het heeft wat te maken met de RAID
controller. Nadat ik W2K heb geinstalleerd heb ik de HD weer terug gezet op ide 3, maar dan krijg ik
de melding dat de schijfconfiguratie niet klopt en het systeem werkt niet meer.
Hoe kan ik nu XP of W2K installeren met een HD op een ide 3 of ide 4 ....... .

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

opstarten van goede schijf, actieve partitie?
en je ramt tijdens de installatie natuurlijk wel op de F6 knop als ie er om vraagt he
overigens mag je gen schijfjes wisselen tijdens het instaleren of daarna dacht ik met 2k en xp, is een soort van beveilig

Verwijderd

Topicstarter
Het is de actieve partitie, gewoon C, fris en schoon.
En ok tijdens installatie F6 en W2000 driver van diskette, pakt ie ook. Maar als ik dan de HD gewoon op ide 3 of 4 (HPT370 controller) heb zitten en de installatie gaat verder geeft ie even later aan, na het enteren voor goedkeuring van de installatie, dat er geen vaste schijf is gevonden ...... einde installatie.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

in de bios boot je van de controller en in de controller moet je wel weer een bootdisk selecteren, dat je hebt natuurlijk al gedaan

Verwijderd

Topicstarter
in de bios boot je van de controller en in de controller moet je wel weer een bootdisk selecteren, dat je hebt natuurlijk al gedaan

Wat bedoel je nu hiermee, in de bios boot je van de controller (?), en in de controller moet je weer bootdisk selecteren (?). Ik ben maar een dom blondje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2002 @ 09:45:

Wat bedoel je nu hiermee, in de bios boot je van de controller (?), en in de controller moet je weer bootdisk selecteren (?). Ik ben maar een dom blondje.
Heeft iemand een idee. Het is een oude topic maar nog steeds niet opgelost.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 17:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

gewoon booten van cd, en als de win2k-setup de mogelijkheid biedt om drivers van disk te laden (F6) je diskette met HPT370 drivers in je floppydrive stoppen. Drivers worden geladen en setup zou gewoon verder moeten gaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 24 juli 2002 @ 08:51:
Het is de actieve partitie, gewoon C, fris en schoon.
En ok tijdens installatie F6 en W2000 driver van diskette, pakt ie ook. Maar als ik dan de HD gewoon op ide 3 of 4 (HPT370 controller) heb zitten en de installatie gaat verder geeft ie even later aan, na het enteren voor goedkeuring van de installatie, dat er geen vaste schijf is gevonden ...... einde installatie.
Het is me niet helemaal duidelijk of je nu je HD verplaatst van de gewone IDE naar de HPT370 tijdens de installatie...

Dat hoeft namelijk niet, gewoon je HD in de HPT370 hangen, dan booten vanaf de Win2k-cd, even op F6 drukken en de diskette erbij, en dan lekker installeren op de bewuste HD.

Verwijderd

Ik installeer ook met de HD in de HPT370 controller en gebruik ook F6 voor de juiste driver voor W2K (of XP). Dat werkt ook, ik krijg ook de melding dat de driver niet de bijbehorende dig.handtekening heeft maar ok, gewoon doorgaan.
De boel draait ook wel, maar het spontane rebooten blijft. Echter heb ik nu ontdekt als ik mijn PIII 550Mhz terugklok naar 366Mhz dat alles stabiel draait. Wat moet ik nu?
Pagina: 1