Ik heb mandrake 8.2 wel draaien op mijn gewoone computer.
maar het voordeel van freesco is dat het veel kleiner is en dan houd ik meer ruimte over voor ftp en mail.
Met een gewone linux moet je al je best doen om het onder de GB te houden (altans ik) en dan heb ik nog maar 200 mb over. niet genoeg voor een iso..
maar het voordeel van freesco is dat het veel kleiner is en dan houd ik meer ruimte over voor ftp en mail.
Met een gewone linux moet je al je best doen om het onder de GB te houden (altans ik) en dan heb ik nog maar 200 mb over. niet genoeg voor een iso..
code:
1
2
3
| len@osiris:~$ df Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on /dev/sda5 5044156 393324 4394600 9% / |
Osiris is een productie server met FTP, Apache, Postfix, PHP, MySQL en webmail. I rest my case. Debian GNU/Linux Woody.
Inderdaad, GNU/Debian neemt weinig ruimte in beslag, installeert niet zo moeilijk en dpkg/apt-get is gewoonweg het allerbeste package systeem dat er is.
Debian is een verademing om mee te werken. En omdat er zoveel mensen mee werken, is het zoeken naar antwoorden op vragen die je misschien hebt ook vrij eenvoudig.
Debian is een verademing om mee te werken. En omdat er zoveel mensen mee werken, is het zoeken naar antwoorden op vragen die je misschien hebt ook vrij eenvoudig.
PSN ID: Aapzak
Verwijderd
Dat vind jij. Ik vind Debian bijvoorbeeld niet te installeren en een ramp om mee te werken. Package managers met dependency zut zuigen in mijn opinie.Op woensdag 24 juli 2002 13:26 schreef Aapzak het volgende:
Inderdaad, GNU/Debian neemt weinig ruimte in beslag, installeert niet zo moeilijk en dpkg/apt-get is gewoonweg het allerbeste package systeem dat er is.
Dus zo stellig kun je dat niet neerzetten. Er zijn (veel) mensen die Debian geweldig vinden. Daar ben ik er dus duidelijk niet een van, ik heb veel liever Slackware.
Maar zoals Debian-user al aangeeft; dit is een onderwerp voor het welke distro draadje.
Verwijderd
code:
1
2
3
4
| [root@p120 occa]# df Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on /dev/hda2 4688468 264484 4185824 6% / /dev/hda1 46636 5905 38323 14% /boot |
Mijn Pentium 120 servertje met Apache, PHP, MySQL,Proftpd, Postfix en nog wat andere gimmicks.
Draait perfect op Conectiva 8, minimal install en dan even apt-getten en klaar is kees.
[url="ftp://ftp.nl.linux.org/pub/conectiva/iso"]ftp://ftp.nl.linux.org/pub/conectiva/iso[/url]
Welke Distro ?? Deze dus............
Een ander idee is misschien ZipSlack, das een slackware-distributie in een zipfile. Vrij makkelijk/snel te installeren en niet zo groot (200-250 MB na installatie).
#
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()