Toon posts:

asus a7v333 2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgens mij een vet probleem.

mijn systeem:

asus a7v333
amd 2000+
samsung 2700 (2 maal 256mb)
asus geforce 4 ti4200

als ik mijn processor op normale stand zet start windows xp op en daarna bijvoorbeeld als ik s.o.f 2 speel of 3dmark draait reboot het systeem of krijg ik foutmeldingen.
als ik in de bios de processor op een lagere stand zet werkt alles perfect zoals het hoort.

ik heb alle extra hds en dvdrom etc..los gehaald om te kijken of het aan de voeding lag maar leverde geen resultaat op.

ik heb bios 1008 final 1009 betas geprobeert ook niks. via 4in1 drivers, amd k7 windows patch helpt allemaal niet...

geheugen kan het niet zijn omdat dit goed werkt als ik de processor speed lager zet.

iemand enig idee wat de probleem nog kan zijn want ik word er echt ziek van...:( :( :(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Je bent bekend met de AMD PR rating neem ik aan, "normaal" moet de CPU op 1,67GHz draaien.

Wat zijn je temps? Zit je cooler goed op de cpu?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
uhm hij geeft in de bios 55 graden aan? dat moet perfect zijn.

ja 1.67ghz draait die dus niet goed op..

alleen op 1250 mhz draait die goed...

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:43
Bij mij loopt SOF2 vast wanneer ik mijn geheugentimings te laag heb. Ik heb mijn geheugen gewoon op Cas 2,5 (2,5:3:3:6) lopen en dan is het bij mij stabiel.

Wanneer jij turbo bij systemperformance in de bios hebt staan, kan dit ook een oorzaak zijn voor instabiliteit. Zie ook grote-asus-topic!

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar dat zijn standaard instellingen wat jij gebruikt en dat werkt dus niet. nee ik heb het niet op turbo staan. te veel mensen hebben de zelfde probleem ik denk eerder dat ik en 1000en andere op een nieuwe bios moeten wachten tot dat we is normaal de systeem kunnen gebruiken. dus word nooit meer een amd systeem voor mij. :( :(

Verwijderd

Heb je het ook al geprobeerd met een reepje geheugen, kan ook zijn dat een mem slotje brak is.
Op woensdag 24 juli 2002 15:23 schreef unkster het volgende:

--KNIP--

te veel mensen hebben de zelfde probleem ik denk eerder dat ik en 1000en andere op een nieuwe bios moeten wachten tot dat we is normaal de systeem kunnen gebruiken. dus word nooit meer een amd systeem voor mij. :( :(
Een beetje voorbarig om AMD nu al af te kraken, dat het systeem niet stabiel is ligt niet aan AMD, eerder aan ANUS.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al getest....werkt niet...zodra ik een spel..of 3dmark...of het programma burnk7.exe opstart loopt het systeem vast of krijg een reboot. burnk7 belast de processor 100%...en na een paar seconden boem...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heeft toch iets met de geheugensettings te maken. heb hier ook een asus 333 met een amd 2000+ en die loopt prima. Ik gebruik 2x apacer 256 MB 2100 geheugen, cas 2, alleen moet ik de cmd op 2 laten staan, voor de rest de snelste settings.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor video kaart heb je? en welke versie bios gebruik je?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
msi geforce 4 4400, bios versie 1007.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
even testen vanacht

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met cmd op 2 staan?

Verwijderd

Ik heb ook n A7V333 + 2000+, en ik hoor er alleen maar verkeerde verhalen over en bij mij loopt altijd alles perfect totdat...

Ik nieuwe VIA chipset drivers heb geinstalleerd! :r

Ik weet ni welke drivers jij heb geinstalleerd maar ALS je nieuwe gedownload hebt... installeerd dan de drivers van de CD maar weer s n keer, bij mij reboote ie ook al als ik aan t CSen was, en CS eist (zo goed als) nix van je PC

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/loze kick
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.