Philips DVD recorder, films kopieren

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18

JT

VETAK y0

Topicstarter
Me pa heeft een Philips DVD recorder besteld (stand alone). Nu vraag ik mij 2 dingen af:
• Kan ik gewone pc dvd-r's gebruiken voor kopieen
• Als ik een film van mezelf kopieer als backup, kopieert hij dan ook het hele menu enzo mee ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 21:51

NaWA

Hai, I Copy desu!

Ik denk dat het vast wel beveiligd zal zijn om gewone films eindeloos door te kopieren op de een of andere manier...

Anderz zullen als die dvd-recorders wat meer mainstream worden wel weer erg weinig dvd's verkocht worden.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Meeste DVD's zijn helaas al beveiligd tegen kopiëren, dus ik ben benieuwd hoeveel plezier je gaat hebben van je DVD-recorder.

En natuurlijk kan je gewoon pc-dvd-rw's er in stoppen, verschil is net zo groot als tussen een audio cd in een cd-rom en een audio cd in een dvd-speler ;)

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het menu is een stukje software. Dat wordt zeker niet mee gekopieerd als je de DVD speler en de DVD recorder op elkaar aansluit. Of je zonder problemen de audio en video kunt kopieren betwijfel ik, maar wat ge-google moet daarbij kunnen helpen :)

Verwijderd

hi,
heb zelf een samsung dvd-r writer en ben er heel tevreden over, prijs rond de 300¤.
Ik backup mijn eigen dvd collectie zonder enig probleem en ze zijn zowel op dvd speler voor de pc als standalone dvd speler af te spelen.
Lees gewoon even deze site af en je weet hoe het moet, het is het enigste proggie dat ik gebruik ...

Wel goed alle stappen volgen, anders werken ze niet op standalone dvd speler!!!

[url="http://mpucoder.kewlhair.com/derrow/"]http://mpucoder.kewlhair.com/derrow/[/url]

have fun!!! >:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan niet digitaal kopieren he? En je DVD speler heeft waarschijnlijk ook een macrovision beveiliging. Dus 1:1 DVD's kopieren kan je shaken en misschien ook wel 'analoog' kopieren. Verder heb je op kopieen geen DD 5.1 signaal en dus geen menu's.

Het is dus een wat opgeleukte videorecorder, waarbij je niet hoeft te spoelen en waarop je DVD's kan afspelen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

1: nee. wel dvd+r
2: nee. DVD copieren kan niet. videobanden copieren ook niet. Beveiliging, weet je wel...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

plus dat de meeste dvd's dual layered zijn en daarmee groter zijn dan een singe layered DVD dus het zou ook niet passen :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
De andere dvd speler is macrovision en regiocode vrij. Maar dat zal dan wel niks uitmaken ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 24 juli 2002 02:10 schreef JT het volgende:
Me pa heeft een Philips DVD recorder besteld (stand alone). Nu vraag ik mij 2 dingen af:
• Kan ik gewone pc dvd-r's gebruiken voor kopieen
• Als ik een film van mezelf kopieer als backup, kopieert hij dan ook het hele menu enzo mee ?
Nee alleen DVD+RW discs, hoe wil je een film 1 op 1 kopieeren ? Dat zou in theorie alleen kunnen met een DVD+RW of DVD-RW in de computer. Maar ook in de praktijk is dat ongmogelijk omdat zo goed als alle films dual layered zijn tegenwoordig. En een zelfbeschrijfbare dvd is single layered. En kan dus max 4.7GB bevatten, de meeste dvd's die je koopt bevatten wel zo'n 9GB aan data.

M.a.w. jullie hebben een voor nu nog vrij nutteloos apparaat besteld. In de computer zie ik er wel nut voor, puur voor data opslag. En voor mensen die videobewerken, die dan hun video op een dvdtje kunnen zetten en deze in hun standalone afspelen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 09:53 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Nee alleen DVD+RW discs, hoe wil je een film 1 op 1 kopieeren ? Dat zou in theorie alleen kunnen met een DVD+RW of DVD-RW in de computer.
Dacht ik dus al, maar ik dacht dat zo een recorder en speler de data bit voor bit zou lezen.
Maar ook in de praktijk is dat ongmogelijk omdat zo goed als alle films dual layered zijn tegenwoordig. En een zelfbeschrijfbare dvd is single layered. En kan dus max 4.7GB bevatten, de meeste dvd's die je koopt bevatten wel zo'n 9GB aan data.
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/28509"]http://www.tweakers.net/pricewatch/28509[/url] :Y)

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op woensdag 24 juli 2002 09:55 schreef JT het volgende:

[..]

Dacht ik dus al, maar ik dacht dat zo een recorder en speler de data bit voor bit zou lezen.
[..]

[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/28509"]http://www.tweakers.net/pricewatch/28509[/url] :Y)
Die kan je Philips dus al niet beschrijven. Philips werkt met de DVD+RW standaard. :Y)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Net zoals JvS zegt, het is een nieuwe videorecorder.
Alleen wat ik me net zit af te vragen, is dat de meeste fabrikanten van gewone recorders zitten te adverteren met LongPlay (2x zoveel op een band), EP (3x). Oftewel de consument wil veel op kunnen nemen op een enkel medium.
Hoe veel kun je kwijt op een DVD+RW (ik meende dat Philips voor de +-standaard is)? Op normale DVD-kwaliteit, is dat 2 uur ongeveer. De kwaliteit van het beeld uit de kabel is echter al een stukje minder, dus zal een lagere bitrate ok wel afdoende zijn.
Of kun je kwaliteit instellen bij het opnemen, vergelijkbaar met LP?
En wat dan ook interessant begint te worden is of je de RW-tjes moet wissen voor het opnemen en hoe vaak die dingen hergebruikt kunnen worden.

Persoonlijk zou ik het nut er namelijk wel van inzien, wanneer je die dingen >200x kunt herschrijven en heel makkelijk kunt aangeven welk programma je wilt wissen. Tevens moet het mogelijk zijn om aan te kunnen geven waar je gebleven was met kijken, ook na het wisselen van de DVD. (bijv om een ander programma op te nemen)
Helemaal makkelijk zou een dvd-wisselaar zijn van 3 - 5 DVD's, om tijdens lange afwezigheid het nodige op te kunnen nemen (Friends op DVD 1, andere serie op 2, enz.)

Mischien wat voor een zelfbouw project, maar dan met mega veel HD-ruimte.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 09:57 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Die kan je Philips dus al niet beschrijven. Philips werkt met de DVD+RW standaard. :Y)
Ja, maar in dit geval wil ik een pc DVD RW en daarmee kan het wel :)

Maareh, wat is het verschil tussen Philips DVDRW228K en de Philips DVDRW228B ? De prijs van de laatste is 55 euro lager, maar met google en op de Flips site kan ik niks vinden.

Ecodan warmtepomp

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Op woensdag 24 juli 2002 10:06 schreef JT het volgende:

[..]

Maareh, wat is het verschil tussen Philips DVDRW228K en de Philips DVDRW228B ? De prijs van de laatste is 55 euro lager, maar met google en op de Flips site kan ik niks vinden.
Mischien de software :?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• tbusquet
Op woensdag 24 juli 2002 10:06 schreef JT het volgende:

[..]

Je moet eerst maar een bepalen of je DVD-RW of DVD+RW wilt gaan gebruiken.

[url="http://www.hardware.info/reviews.php?id=242&page=3"]http://www.hardware.info/reviews.php?id=242&page=3[/url]

Lees dat eerst maar eens.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 10:11 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Je moet eerst maar een bepalen of je DVD-RW of DVD+RW wilt gaan gebruiken.

[url="http://www.hardware.info/reviews.php?id=242&page=3"]http://www.hardware.info/reviews.php?id=242&page=3[/url]

Lees dat eerst maar eens.
Al gedaan, DVD+R heeft de meeste toekomst, is het meest ondersteund :)

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op woensdag 24 juli 2002 10:21 schreef JT het volgende:

[..]

Al gedaan, DVD+R heeft de meeste toekomst, is het meest ondersteund :)
Hmm, maar ff je valse statement ge-edit..

Maar doe jij lekker wat je wilt, want je weet het allemaal zo goed.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 10:26 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hmm, maar ff je valse statement ge-edit..
Ja, ik had het verkeerd gelezen...
Maar doe jij lekker wat je wilt, want je weet het allemaal zo goed.
:? Wat heb ik fout gedaan ?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1