Toon posts:

ppp chap-secret plugin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een VPN opgezet met behulp van pptpd 1.1.3 en ppp-2.4.1.

Nu wordt er gebruik gemaakt van de /etc/ppp/chap-secret file en ik wil daar vanaf.

Wat ik nu eigenlijk wil is via een external proggie de authenticatie doen. Heeft iemand hier toevallig een plugin voor?

tnx alvast.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:50
PAM, zit als het goed is al in je systeem en kun je gebruiken om aan te geven dat je bijv via pam_smb tegen een windows machine wil authenticaten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil dus geen PAM. Ik log in met m'n windows bak via CHAP naar m'n linuxbak. Dus geen PAM.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op woensdag 24 juli 2002 15:22 schreef ketjap het volgende:
Maar ik wil dus geen PAM. Ik log in met m'n windows bak via CHAP naar m'n linuxbak. Dus geen PAM.
Aan bovenstaande reactie te merken heb je geen flauw benul wat PAM is en wat het doet..

Je topic te te vaag, je vraag is te vaag, en het is totaal niet duidelijk wat je nu precies wil.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 juli 2002 16:22 schreef igmar het volgende:

[..]

Aan bovenstaande reactie te merken heb je geen flauw benul wat PAM is en wat het doet..

Je topic te te vaag, je vraag is te vaag, en het is totaal niet duidelijk wat je nu precies wil.
Ik wil dus gewoon een mysql databaseje (ofzoiets) met users en passwords erin. Dat hij aan de hand van dat gaat authenticeren of de machine op de VPN mag of niet.

Oh en ik heb inderdaad fout gelezen, ik dacht dat er PAP stond ipv PAM. Sorry voor dat. Ik zal even gaan zoeken op PAM dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ernaar gekeken, maar het enige wat ik kan vinden is om het via PAP te doen en niet met CHAP. Als ik het goed begrijp is PAP niet encoded. Heb ik dat goed of is dat niet zo?
Pagina: 1