Toon posts:

probleem packerd-bell :(

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een vriend van me heeft een paar maanden geleden zo'n packerd-bell systeempje gekocht. daar op zit standaard windows xp-home edition, systeem liep niet zo super, dus ik dacht ik gaat xp-pro erop zetten dus ik dacht wis de hele hd met fdisk alle partitie verwijderd ook dus de rescue partitie vna 2 gig :'(, kwam ik later achter.

maarja dat maakt opzich nog niet zoveel uit dus ik gooi er xp-pro op installatie ging goed, zitten we in xp wil ik de nieuwste driver voor de videokaart installen, blijft de computer hange mmm... ik dacht kan gebeuren dus ik resetten en nog een keer proberen blijft dat fok ding weer hange dus ik denk kut ding.

ik denk install effe een klein proggie pc-alert zet dat erop ziet ik tot me schrik dat de processor 75 graden. ik dacht dat is nie goed.. maar je kan erop zich nog mee werken.

je hoeft maar iets te doen of dat ding loopt vast...

nou vraag ik me af wat er mis is?
heeft het met de warmte van de processor te maken?

xp-home werkte opzich wel, zou het daar nog aan kunne liggen?
of heb ik belangerijke data gewist van de hd ( lijkt me sterk, hij moet het gewoon kunne doen )

ik heb niks met de computer gedaan dan software geinstalleerd ben van alle hardware afgebleven en in de bios ook niks veranderd.

heeft iemand ervaring met zulke computers?

het gaat om dit model : [url="http://www.packardbell.co.uk/support/node485.asp"]http://www.packardbell.co.uk/support/node485.asp[/url]

alvast bedankt.

p.s. ben een beetje moe dus als iets onduidelijk is zeg het effe

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Ik denk in dit geval dat de hoge cpu temp de probleem is, bij een te hoge cpu temp kan de pc inderdaad vastlopen en of vastloopgevoelig zijn. Check je coolers zou ik zeggen.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
format anders gewoon nog een keer om software probs uit te sluiten, check daarna in je bios je processor temp, en zoek op internet ([url="http://www.google.com"]koekel[/url]) wat de max. aanvaardbare stabiele temp is. good luck!

Verwijderd

Hmmm... Jaar garantie... ga terug als het zo blijft zou ik zeggen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 24 juli 2002 01:33 schreef Eyeopener het volgende:
Hmmm... Jaar garantie... ga terug als het zo blijft zou ik zeggen
Ik zou zeggen ga er meteen mee terug! :P

Maar goed.. Ik zou zeker even checken hoe het met de cooler staat. Ook in het bios de temp checken uiteraard...

Als het te warm is kun je ook kijken of het helpt om te draaien met de kast open. Als de cooler domweg niet goed (genoeg) koelt moet je gewoon meteen garantie vragen. Als je er een andere cooler opzet vervalt de garantie waarschijnlijk.. (weet niet precies hoe dat zit)

Eigenlijk had je vriend natuurlijk helemaal geen packerd bell moeten kopen maar jou moeten vragen een comp te bouwen ;) (als je dat kunt, offcourse..). Voordeel is dat je precies weet wat erin zit, en dat je weet hoe alles in elkaar steekt zodat je een probleem veel sneller op kunt lossen.

Maar daar heb je nu natuurlijk niks meer aan ;) :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

75°C, zoals gezegd, daar ligt het hoogstwaarschijnlijk aan.
Bel ffe met de helpdesk ofzo. Probleem is dat de garantie dacht ik vervalt zodra je de kast openschroeft. Ik weet alleen niet of ze dat kunnen controleren. Maar voel eens aan de heatsink van de CPU en je weet het.
Mijn Duron begon ook kuren te vertonen zodra de temp boven de 55°C schoot.

* PhatFish vraagt zich af of die gasten bij Packard Bell geprobeerd hebben om de CPU passief te koelen met een beetje airflow van de voeding >:) |:(

...

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb dus de kast al opengeschroefd en er in gekeken er zit gewoon een koeler op hoor.

mare maakt het uit voor de garantie dat ik de hele hd heb geformatteerd en alle partitie verwijderd heb?( lijkt me niet ).

en in de bios is de procesoor iets koeler 10-8 graden. maar het is logisch dat als je windows in gaat datie warmer wordt.

ik vind het alleen raar datie hij het met home edition redelijk deed, daar zaldie waarschijnlijk ook wel op het randje hebben gelopen, ik ga straks dus nog een keer proberen windows opnieuw te installen en kijk wel watie nu doet, anders probeer ik nog om win2000 te installen.

edit: ik heb trouwens met verschillend proggies de temp gemeten en deze gaven de zelfde temparaturen weer.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Heb je wel gekekn of er niet een zegel op zat voordat je de kast open schroefde?? PB wil dit nog wel eens doen (zit bij de prijs in begrepen :7). Andere oplossing is open het raam en gooi pc naar buiten en koop een echte want PB suxs big time!!

Alles is terug te redeneren naar 4

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 13:17

boesOne

meuh

kast openschroeven maakt niet uit bij PB... Hidden partition eraf donderen ook niet, maar omdat ie met winXPhome wel liep gaan ze zeker vragen de originele config terug te zetten.. en dat gaat niet, dus moet je mastercd's aanschaffen a 40 EURO.. :(

Je hebt nu de kast dus open... dan zou ie koeler moeten wezen.. lukt het nu wel ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 juli 2002 10:35 schreef Steef1983 het volgende:
Heb je wel gekekn of er niet een zegel op zat voordat je de kast open schroefde?? PB wil dit nog wel eens doen (zit bij de prijs in begrepen :7). Andere oplossing is open het raam en gooi pc naar buiten en koop een echte want PB suxs big time!!
En hoeveel op hoeveel praktijkervaring met PB is dit gebaseerd... :? :Z

PB zet er GEEN zegels oid op want de kast openschroeven en er kaarten in hangen behoort tot 'normaal gebruik', dus kan men niet als voorwaarde in de garantie eisen dat men dat niet doet. Daar zijn al rechtszaken over geweest en die hebben de fabrikanten-met-de-plakkertjes steevast verloren. Alleen beunhazen halen dat soort grap nog steeds uit (o.a. Orbit in Nijmegen is dit om onverklaarbare redenen de laatste 18m beginnen doen, maar dat is lichtelijk off-topic).

Kortom, feit dat de kast open geweest is, is geen enkel reden om geen garantie te bieden.

Wat wel relevant is, is dat je als een prutser de preload-recovery partitie gewist hebt |:( . Dat was DOM. Er staat overal in de handleiding (waarvan aangenomen mag worden dat je hem gelezen hebt, zijn ook rechtszaken over geweest :z ) in koeieletters dat je dat niet moet doen en dat als je daardoor eea verliest het niet door garantie gedekt wordt. Vooral omdat er SW op de preload geleverd wordt om het op een stel CDs te branden heb je geen poot om op te staan :Z

Grap is dat de troubleshooting procedure van PB steunt op de preload die zij leveren. Niet zo gek- vage fouten kunnen net zo goed aan twijfelachtige drivers liggen als aan HW, enkel als zij de SW kennen valt die uit te sluiten. Kortom het zit er dik in dat tenzij jij zonder enige mogelijke twijfel kan aantonen dat een fout in hardware zit, je pas garantie krijgt als je een nieuw stel recovery CDs bij PB bestelt (@+- EUR 50 als ik me goed herinner).
Als ik die vriend van je was zou ik jou bovendien dat geld laten betalen omdat JIJ als 'deskundige' de boel gewist hebt.

Misschien dat je geluk hebt en je een van die callcenter-apen om kan praten om zonder de recovery troep een reparatie te boeken, maar reken daar niet op.

Wat betreft die 75C CPU temp- ooit de specs van AMD en Intel bekeken :? - dat is zeker geen lage temp, maar ruim binnen de operating marges van de Athlon XP (P4 weet ik niet, maar dacht ik ook). PB maakt geen PCs voor de die-hard OC'er maar voor de thuisgebruiker die liever een stille PC heeft die dicht bij z'n thermische limieten zit dan een straalmotor die je nog behoorlijk op kan krikken.

Ik denk dat de instabiliteit komt door verkeerde drivers (dit klinkt namelijk verdacht als ontbrekende/verouderde chipset drivers...) en niet door iets hardwarematigs. Maar hoe dan ook, dit is een kuil die je zelf gegraven hebt- ga niet PB afzeiken omdat jij het boekje niet leest; itt Dell en Compaq gebruikt PB tenminste standaard hardware, daar ligt het hem niet aan.

Oslik blyat! Oslik!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Welk model is het precies :? Je gaf wel een site aan maar daar staan alle modellen van PB. Kan je ff zeggen welke ut is ?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
[url="http://help.nec-computers.com/uk/pri/item_spec_explorer.asp"]http://help.nec-computers.com/uk/pri/item_spec_explorer.asp[/url]

deze is het zit alleen een andere videokaart in.

mare ik weet dat het stom van me is dat ik preload-recovery partitie gewist, zal ook wel voor die nieuwe cd's betalen als het nodig is daar niet van.

mare ik heb windows opnieuw geinstalled, ik gelijk gta3 installeren blijkt nou doetie wel het begin maar zodra die het menu moet laden of laat zien blijft tie hangen, ik zal maar is kijken hoe het met de voltages zit.

en zijn die cd's niet gewoon download baar ?

hij heeft wel een garantie afgesloten van 3 jaar kost ruim 500 euro krijg je daar niet wat voor?

maarja ik probeer nog effe verder anders maar de servicelijn bellen .... zucht

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 juli 2002 13:48 schreef de_hunter het volgende:
[url="http://help.nec-computers.com/uk/pri/item_spec_explorer.asp"]http://help.nec-computers.com/uk/pri/item_spec_explorer.asp[/url]

deze is het zit alleen een andere videokaart in.
Um, als het goed is heeft PB voor ALLE enigszins moderne systemen specs online. Wat is het modelnr :?
mare ik weet dat het stom van me is dat ik preload-recovery partitie gewist, zal ook wel voor die nieuwe cd's betalen als het nodig is daar niet van.
Ik hoop van niet (als het gewoon een SW fout is dus), maar zo nee, terecht :o
mare ik heb windows opnieuw geinstalled, ik gelijk gta3 installeren blijkt nou doetie wel het begin maar zodra die het menu moet laden of laat zien blijft tie hangen, ik zal maar is kijken hoe het met de voltages zit.
Kan, maar wederom, met de oude preload was het wel stabiel (alleen een beetje traag)- jij hebt geen HW veranderd, alleen SW- simplele logica doet mij dan ook denken dat je instabiliteit in die software gezocht moet worden en dan in de drivers in het bijzonder. Post ff preciese specs (vooral: mobo, VGA kaart, modem en sound (onboard of SBlive)
en zijn die cd's niet gewoon download baar ?
Haha, denk je dat MS dat toe zou staan? :X
hij heeft wel een garantie afgesloten van 3 jaar kost ruim 500 euro krijg je daar niet wat voor?
Zucht. Precies wat ik aan de lijn kreeg toen ik er nog werkte :z
Kijk ff in de voorwaarden. Wat is gedekt :? HARDWARE fouten. Plus je service is van PURR naar onsite gegaan.

Wat is NIET gedekt:
- SOFTWARE (na de eerste paar weken)
- alles wat je ZELF je PC aandoet

3x raden hoeveel je aan die garantie hebt onder deze omstandigheden :o
maarja ik probeer nog effe verder anders maar de servicelijn bellen .... zucht
Wederom, het is ERG onwaarschijnlijk dat dit hardwarematig is als het voor je OS upgrade stabiel liep. Begin ff voor je met de helpdesk geld over de balk gaat gooien (want je krijgt op de garantielijn binnen een minuut te horen dat wat jij gedaan hebt niet gedekt is, waarna je naar de 22c/min lijn vliegt) gewoon te doen wat je bij iedere OS upgrade moet doen bij ieder PC (niet alleen een PB), zeker als het niet 100% gaat:

Zoek uit wat voor hardware erin zit en vind daar de juiste drivers voor.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ist kastje verzegeld ?

Verwijderd

Packerd Hell

klote dingen. Gewoon wegrotten

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32
PB heeft idd last van hoge temps, op de een of andere manier isoleren die kasten :(

Maar goed. Rescue disk kan je bij je maat op cd branden.

Probeer is een verse install me open case.

Anders, terug brengen/sturen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 15:16 schreef Dannyke het volgende:
ist kastje verzegeld ?
als je dit topic helemaal door gelezen had had je kunnen lezen dat pb de kasten niet verzegeld.

Kijk een of de cooler er nog goed op zit. mischien dat hij een beer=tje verschoven is.

en op die link naar die computer. daar staat dat het voor AMD CPU's zijn dit was toch een p4 :?

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
PB zet er GEEN zegels oid op want de kast openschroeven en er kaarten in hangen behoort tot 'normaal gebruik',
Ze zetten er dus wel zegels op. Misschien niet op allemaal maar de laatste Pak en bell die ik onder handen kreeg was wel verzegeld.
En nu voor de topic starter. Ik zou dat ding heel snel weer terug brengen zodat ze hem ff kunnen na kijken. Als je nog in de niet goed geld terug garantie zit dan zou ik zelf mijn geld terug vragen zodat je een echt pc kan kopen.
Want Pak en bell is een probleem om van de helpdesk en website maar niet te spreken.

Mijn speelgoed

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Voel ook eens aan de koeler zou ik zeggen, als je je handen brandt weet je genoeg ;)

En je weet t AMDs, daar kan je een eitje op bakken :Y) maar voel nu maar even voor de zekerheid.

Good luck

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :) :) :) 8-) 8-) 8-)

je gelooft het niet maar alles werkt weer perfect....

wat ik heb gedaan is gewoon de xp cd opstarten daarmee je partitie laten verwijderen nieuwe partitie laten aanmaken in ntfs formaat. daarna alle drivers geinstalled die op de site stonden en de computer werkt als een zonnetje.

ik snap er geen fok meer :? van... maar het werkt dus, wat moet je nog meer zeggen.

iedereen bedankt voor ze opmerkingen... en ik ben ook weer wat wijzer geworden.

edit:

in windows zij pc-alert datie 75 graden werdt maar als je dan naar de bios ging wastie maar 60 graden ... en als je de kast openschroefde en aan het koelblok voelde onder bij de proc wastie nie eens heet ... geloof dat de censor niet honderd is.

edit:

het ging om deze [url="http://support.packardbell-europe.com/support/pri/item/item_platform_odyssey_imedia.asp"]http://support.packardbell-europe.com/support/pri/item/item_platform_odyssey_imedia.asp[/url]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 24 juli 2002 18:34 schreef de_hunter het volgende:
:) :) :) :) :) 8-) 8-) 8-)

je gelooft het niet maar alles werkt weer perfect....

[...]

edit:

het ging om deze [url="http://support.packardbell-europe.com/support/pri/item/item_platform_odyssey_imedia.asp"]http://support.packardbell-europe.com/support/pri/item/item_platform_odyssey_imedia.asp[/url]
Gna, ik zei toch dat het software was :7

Verder: Terror, er kan best een sticker over de kast geplakt zijn, maar dat is geen enkel reden om wel of geen garantie te verlenen, en Recovery CDs branden kan dus niet meer nadat de Recovery partitie gewist is :+

Die 'isolatie' is er wel degelijk- dat is opzettelijk om het geluidsniveau zo laag mogelijk te houden. Maarja, als de CPU toch maar 60C blijkt is dat best te overzien IMHO.

Enneh, romio, waarom zou PB (of trouwens de winkel waar de PC gekocht was) verplicht zijn om problemen op te lossen die veroorzaakt zijn door het gepruts van een gebruiker of z'n vrienden :?
Garantie is niet een carte-blache dat ALLE problemen opgelost worden (tenzij dat UITDRUKKELIJK wordt vermeld- en je wil niet weten hoe duur dat soort grap is), enkel dat fabricagefouten hersteld worden. Vergelijk het met een auto- stel jij koopt een geweldige nieuwe Golf met 5 jaar garantie en rijdt hem na een paar maanden tegen een boom- kun je dan van VW verwachten dat ze op grond van die garantie hem repareren of je een nieuwe geven :?

Nee, dacht het niet :+

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1