De rest van je beide lollige posts is ook leuk, maar deze zin vind ik echt heel goed

Daarom ben ik ook TEGEN interventie van een buitenaards ras.
====== tot zover de nutteloze bijdrage =======
Op donderdag 25 juli 2002 17:22 schreef TheRademaker over alle quarks in het heelal
Een mens bestaat ook uit quarks, dus volgens jouw theorie is de actie om een asteroïde uit z'n baan te brengen ook af te leiden uit de bewegingen van dat oneindige aantal deeltjes.
Jouw theorie klopt bovendien niet. Het aantal deeltjes in het universum is
vrij groot. Zeg maar oneindig. Hoe al die deeltjes na 1 seconde reageren is al met geen mogelijkheid te voorspellen, en zeker niet na miljarden jaren. Bovendien heb je nog het probleem dat je niet tegelijk de positie en snelheid van deeltjes kan bepalen.
Goed, stél dat er een opperwezen bestaat die het allemaal wel uit kan rekenen, dan snap ik nog jouw stelling niet dat de mens speciaal is en een wil heeft. De mens bestaat immers net als alles uit de elementaire deeltjes.
Het is dus naar mijn mening echt alles staat al vast of niks (buiten normale causale dingen) staat vast. Ik neig sterk naar het laatste.
En voor de gelovigen: Waarom zou God zich bezighouden met alle dagelijkse dingen van ieder mens? Hij heeft geschapen, liet ons een beetje aanmodderen en oorlogen voeren, en uiteindelijk komt judgement day... sorry voor het cynisme maar God zal wel betere dingen te doen hebben dan zijn creatie te gaan baby-sitten.
En om het nog wat vervelender te maken: Hoe weten jullie dat God een goed wezen is? (en goed is ook nog eens zeer betrekkelijk) voor het zelfde geld kan het God niks schelen en is het hele Christendom een vergissing.
Dát bedoel ik eigenlijk wanneer ik me aansluit bij Tettie en zeg: "Niemand kent God. Niemand weet hoe hij eruit ziet, hoe hij is en wat zijn motieven zijn."
Geen enkel mens weet hoe God is, maar gelooft slechts dat het een liefdevolle god is omdat 'de Bijbel dat zegt' en soms zelfs omdat ze dan denken in de hemel te komen. Of omdat ze het daadwerkelijk voelen/ervaren, enz.
tot slot: Ik probeer niemand te kwetsen, en ik heb massa's respect voor iedereen die gewoon zijn eigen keuzes maakt zonder anderen daarmee te kwetsen. Geloof of geloof niet, of wees agnost zoals ik, maar laat een ander vrij in zijn keuzes (dan wel vastgestelde patronen)