[Debian] VMware met win98: vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik heb een tijdje geleden Win98SE geinstalleerd in VMware. Ik had toen al het probleem wat ik nu nog steeds heb: in window mode werkt 't beeld niet goed.

[url="http://files.rb-338.com/.bla/vmware-weird.png"]Klik hier voor een screenshot[/url]

In fullscreen modus werkt 't wel goed.

Ik heb Debian laatst al eens opnieuw geinstalleerd, maar nu heb ik het probleem dus nog steeds. Het gebeurt zowel met de nv als met de nvidia drivers voor XFree86.

Specs:
Debian Unstable
XFree86 4.2.0
Kernel 2.4.18
VMware 3.1.1

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beetje vaag. Het lijkt op enorme muis-lag.
Heb je de VMware tools geinstalleerd? Die kunnen de werking van het beeld flink versnellen.
Ik heb zelf ook RTC support in mijn kernel gegecompileerd en in gebruik onder VMware. de docs zeggen dat dat een betere beeldopbouw kan opleveren, maar ik heb eigenlijk nooit verschil gezien.

Wat ook van belang is: laat de virtuele windows met zijn default virtueel-geheugen-instellingen draaien. Ik heb er wel eens aan zitten "tweaken", en het werd zo traag als dikke stront.

[offtopic: gave XMMS-skin. Hoe heet die ? Of is het een onderdeel van Ximian desktop (als ik het goed kan lezen) ]

• rb338
Jep, VMware tools is geinstalleerd.
Ik kreeg overigens wel een error dat /dev/rtc niet bestaat, al bestaat ie wel maar kzal 'm waarschijnlijk niet in m'n kernel hebben dan.
Virtueel geheugen heb ik niet aangepast.

Oja, 't lijkt erop dat het gewoon aan win98 ligt want toen ik Win2k geinstalleerd had deed ie 't wel goed. Althans, heel even want na een reboot was 't al meteen naar de klote. Hij crashte na een paar seconden steeds :(

De xmms skin zat bij een of andere metatheme... hij heet ximian-south :)

• AlterEgo
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 18:27 schreef rb338 het volgende:
De xmms skin zat bij een of andere metatheme... hij heet ximian-south :)
Nagekomen gedachte: als ie full-screen goed draait, dan gebruik je (dus) DGA. Hoe reageert ie (in een window) zonder DGA-support?

• rb338
Op donderdag 25 juli 2002 20:24 schreef AlterEgo het volgende:

[..]

Nagekomen gedachte: als ie full-screen goed draait, dan gebruik je (dus) DGA. Hoe reageert ie (in een window) zonder DGA-support?
Was DGA niet een of andere module die je moet laden in je XFree86 config?
Die heb ik namelijk niet geladen, stond geloof ik dat ik die moest verwijderen in de installatie-readme van de nvidia drivers...

Windows 98 is nu weer aan 't installeren, heb net een kernel recompile gedaan (RTC support erbij). Daarna zal ik eens kijken wat ie doet als ik de DGA module weer laad...

• AlterEgo
  • Niet online
Klopt; zoiets moet je hebben, het is een beetje raar dat men voor "omit" (=weglaten) kiest. Zoiets moet er in XF86config staan:
Section "Module"
# This loads the miscellaneous extensions module, and disables initialisation of the XFree86-DGA extension within that module.
SubSection "extmod"
Option "omit xfree86-dga"
EndSubSection

• rb338
Mjah lekker dan, Win98 setup komt nieteens verder dan 'preparing setup' (die overigens wel tot 100% loopt)... Dan kan ik wel met m'n muis bewegen, althans, hij beweegt na een aantal seconden af en toe.

Ik vind 't allemaal maar vreemd :{

[edit]
Probleem opgelost :)
Omdat ik een LS120 drive heb en geen gewone floppydrive (dus ook geen /dev/fd0) blijft Windows setup hangen als ie die wil lezen. Hij was namelijk wel in vmware geinstalleerd. Na het verwijderen van de floppydrive werkte 't weer :)
Pagina: 1