[XP]Blauw scherm...

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Tja ik dacht dat ik van blauwe schermen af was maar niet dus.

Ik heb gezocht en er was er eentje maar die lukte het te fixen na reinstall.

Het zit dus zo ik had vanavond netjes win2k Pro alles draait goed. Ik wil 3dMark2001 SE installeren krijg steeds error dat pakket niet goed was maar op een gegeven moment ging het wel goed. Maar toen opeens sprong me computer uit.

Dus ik weer aanzetten krijg ik blauw scherm non_pages_nog wat error was eerste keer dus ik restarten krijg ik hem weer ik zo 5 opnieuw starten alleen maar die error.

Nou ja ik ben onderhand wel gewend om gemiddeld windows 2x per week opnieuw te installeren dus ik formateren d8 ik zo van laat ik is XP installeren.

Ik installeren alles gaat goed maar blijft ie vastzitten bij temp files verwijderen tijdens installatie. Ik weer reb00ten weer beginnen installeren alles klaar.

Ik reboot weer krijg ik blauw scherm error tijdens opstarten driver_eq_equel_ en nog wat ik denk krijg G*D nou effe de ******

Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen? ik ben een beetje ten einde raad hier. Ik word echt onderhand helemaal ziek van windows ik heb windows ongeveer 7x al deze week geinstalleerd door allerlei problemen die ik kreeg.

Upside down

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Neigt toch naar een hardware probleem. Test je geheugen eens met [url="http://www.memtest86.com"]www.memtest86.com[/url] en noteer even wat de exacte meldingen op de blauwe schermen zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

lijkt me geheugen probleem

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 24 juli 2002 00:09 schreef blackd het volgende:
Neigt toch naar een hardware probleem. Test je geheugen eens met [url="http://www.memtest86.com"]www.memtest86.com[/url] en noteer even wat de exacte meldingen op de blauwe schermen zijn.
Precies wat ik wou zeggen... klinkt echt als een hardwareprobleem. En zeker gezien de diversiteit van de foutmeldingen en crashes lijkt een geheugenprobleem me ook het meest waarschijnlijk.

Maak maar lekker een Memtest86 bootdisk aan en testen maar! Wees wel gewaarschuwd, het is een erg intensief testprogramma en het kan dus wel een aardige tijd duren eer de test klaar is... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pollore
ok heb disk gemaakt ga nu effe testen

ps: zit nu op me ouders comp :/

Upside down

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op woensdag 24 juli 2002 00:19 schreef Craytahar het volgende:
ok heb disk gemaakt ga nu effe testen

ps: zit nu op me ouders comp :/
dat gaat wel verekkes lang duren, heb zelf ook nog wat gaar geuegen dat i moet testen maar dat testen duurt me te lang, je kan je pc een hele tijd niet gebruiken :(

• Pollore
Op woensdag 24 juli 2002 00:21 schreef Pluisje het volgende:

[..]

dat gaat wel verekkes lang duren, heb zelf ook nog wat gaar geuegen dat i moet testen maar dat testen duurt me te lang, je kan je pc een hele tijd niet gebruiken :(
hehe ik wou net vragen hoe lang het duurt om 256mb geheugen te testen? hij is al 1 uur bezig is wel irritant ja om alleen maar te komen weten of je geheugen niet deugt! en daar word ik niet blij van dan want het komt uit Duitsland en had laatst nieuw geheugen besteld maar dat was ook al stuk. Daar krijg ik een nieuwe van als het goed is!

Upside down

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en had laatst nieuw geheugen besteld maar dat was ook al stuk.
Misschien is er dan wat mis met je moederbord? Wat voor geheugen heb je gehad? Merk of OEM?

Ik move deze iig naar PMG aangezien dit erg lijkt op een hardware probleem.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Pollore
Moederbord = Asus A7V333 + Raid etc.
Geheugen = Apacher 256mb CL 2.5 PC2700 en dat had ik nog een keer besteld maar dit geheugen wat er nu inzit is gewoon goed tenminste heeft gedraaid voor 3 weken ofzo. Ik kreeg in het begin niet echt veel blauwe schermen, dus het ZOU kunnen dat het aan me moederbord ligt maarja die heeft ook stabiel gedraaid :/

Upside down

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op woensdag 24 juli 2002 01:21 schreef Craytahar het volgende:

[..]

hehe ik wou net vragen hoe lang het duurt om 256mb geheugen te testen? hij is al 1 uur bezig is wel irritant ja om alleen maar te komen weten of je geheugen niet deugt! en daar word ik niet blij van dan want het komt uit Duitsland en had laatst nieuw geheugen besteld maar dat was ook al stuk. Daar krijg ik een nieuwe van als het goed is!
dan heb ik slecht nieuws voor je met 2 dagen ben je waarschijnlijk nog nie klaar. Het geheugen wordt met kleinde hoeveelheden tegelijk getest, en zo'n klein deel testen duurt al eindeloos, dus 256 mb dat is dus helemaal erg. Moet zelf 384 testen, maar heb geen zin om er aan te beginne omdat het veel te lang duurt

• Pollore
bah 2 dagen?!?!? nou ja ik laat hem maar aanstaan :/ heb toch vakantie.

Ik hoop dat er wat uitkomt want 2 dagen testen voor niks maakt me niet blij :/

Upside down

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op woensdag 24 juli 2002 01:40 schreef Pluisje het volgende:
dan heb ik slecht nieuws voor je met 2 dagen ben je waarschijnlijk nog nie klaar. Het geheugen wordt met kleinde hoeveelheden tegelijk getest, en zo'n klein deel testen duurt al eindeloos, dus 256 mb dat is dus helemaal erg. Moet zelf 384 testen, maar heb geen zin om er aan te beginne omdat het veel te lang duurt
dat kan toch ook sneller :? klasgenoot van me had zijn geheugen ook getest maar daar deed ie echt geen 2 dagen over.
2 dagen > 256 mb
4 > 512
6 > ik.... :(

Verwijderd

Oe, 8 dagen testen zou ik niet leuk vinden...

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op woensdag 24 juli 2002 08:30 schreef StraracZ het volgende:

[..]

dat kan toch ook sneller :? klasgenoot van me had zijn geheugen ook getest maar daar deed ie echt geen 2 dagen over.
2 dagen > 256 mb
4 > 512
6 > ik.... :(
volgens mij niet. Hoeveel geheugen heeft die klasgenoot van je dan?

Verwijderd

Op woensdag 24 juli 2002 08:41 schreef NiGhTsPiRiT het volgende:
Oe, 8 dagen testen zou ik niet leuk vinden...
Me neither :(

• Pollore
hij is nu al 15 uur bezig :( end at alleen voor het teste van 256mb geheugen maarja.

Ik had nog een vraag "zou" het eventueel aan me videokaart liggen? Ik had hem gisteren getweaked en toen brak ik per ongeluk ergens een stukje tin af om 2 puntjes aan elkaar te vinden alleen nu heb ik geen soldeerapparaat dus ik zou het niet kunnen fixen. Maar toen ik de videokaart in me comp deed, deed iet het nog goed tenminste geen foutmeldingen ofzo.

Upside down

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

rop je videokaart er uit en zet hem in die ander PC :) kun je het meteen testen :P

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Pollore
ik zal eerst die geheugen test maar afwachten!

Upside down

Verwijderd

Het is wellicht handig, als je meent dat de storing aan het geheugen ligt, om het geheugen eruit te nemen en de contacten met een gum (liefst zo'n blauwe pennegum) ff te polijsten.
Komt wel vaker voor dat de overgangsweerstand net wat te hoog wordt en dan krijg je inderdaad van die vage meldingen.

Bij mij hielp het in ieder geval. :9
Pagina: 1